Stop aflivningen af hunden Thor..

Hundeteam

/ #145 Hvor er retfærdigheden henne ?

2013-01-29 23:12

Den eksistere vist ikke - når man overhovede kan overveje at aflive en hund, som forsvarede sig overfor en lille( sikkert) mega hidsig hysterisk hund.

Ejeren har ikke engang hunden i snor!! det kan den ikke havde været hvis den kom ud under en container. Har man IKKE har fuldstændig kontrol over sin hund, når den er uden line, er det ulovligt i følge hundeloven. I min optik er det vist den hund der stod til aflivning og evt. ejeren, ud fra det synspunkt at han/hun ikke har haft styr på situtionen:-( Men det er typisk i lille Danmark, at fordi den hund der er den forurettet, er en lille hund, får den store hund skylden, selvom det sker i selvforsvar - jeg ser frem til den dag at der er retfærdighed til stede og man seriøst ser på alle de små hysteriske (læs: det er ofte ejernes skyld) små hunde- der rent faktisk udgør en meget større risiko for bidskader overfor større hunde, tro mig jeg ved hvad jeg taler om - jeg er selv ejer af både gravhunde og schæfer, og typisk er det de små, der er mest "på" i forhold til en konflikt, hvis den opstår.