Stop aflivningen af hunden Thor..

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop aflivningen af hunden Thor...

flov over DK

#1 thor skal leve!!!!

2013-01-28 21:57

bliver denne hund thor aflivet som forhåbligt ikke sker. så går jeg ind for dødsdom til mennesker som begår ligeså små skader på andre. og hvor er vi så henne? hold nu op med det hundegalskab i folketinget
Mia O

#2

2013-01-28 22:02

Kan man få kontakt til hende Jette, der ejer hunden ? Er der en, der kan foranledige det ?? Helst hurtigt.
Lilie

#3 Bylderne kom et andet sted fra end fra schæferen

2013-01-28 22:14

Hvis den lille hund kom ud fra under en container, så har den da kilden til bylde infektionen der, og ikke fra schæferen.

Det er desuden helt skørt at straffe to gange for den samme sag. Det findes ikke andre steder i loven. Og bliver den lille hunds ejer glad for at Thor nu skal dø? Bliver den lille hund glad nu?

Gæst

#4

2013-01-28 22:18

stop denne forfærdelige uretfærdige handling.
Pernille Pedersen
Underskriftindsamleren

#5 Re:

2013-01-28 22:20

#2: Mia O -

Hvorfor Mia..?

Helen

#6 Aflivning af schæferen Thor

2013-01-28 22:24

STOP med alle de hundedrab.Jeg skammer mig over de ansvarlige og over at regeringen ikke kan se, at der skal ske noget NU og ikke i løbet af 2013. Hvor mange hunde skal POLITIET dømme til døden, før der sker noget!!!
Brian

#7 Stop aflivningen af hunden Thor..

2013-01-28 22:33

Nu må de fandme lige stikke en finger i jorden. Jeg kan sgu blive så tosset når jeg læser sådan noget. Hva' så med det typiske klip man ser i div. hjemmevideoer, hvor der er folk der forskrækker hinanden og flere folks første reaktion er at knalde ham der siger BØØØØH en par på skalden. Skal de så osse aflives. Vi var så heldige selv at kunne redde et hundeliv for mange år siden. En hund ved navn Lucky som jeg kendte i forvejen havde leget med familiens børn som han plejede. Pludselig en dag kom Lucky til at gi' sønnen en rift i det ene øre, hvor man var i tvivl om han havde bidt eller revet. Konen i familien havde kun en ting at sige om den sag. Lucky skulle aflives og det skulle bare være så hurtigt som muligt. Jeg fik det af vide klokken 22 en aften jeg var på job. Og fandt ud af at han skulle aflives næste formiddag. Så for mig var der kun et at gøre. Tage fri fra job og køre ud og redde et lille hundeliv, da jeg vidste hvilken hund det drejede sig om. Og det fortryder jeg ALDRIG. Vi havde rigtig mange skønne år sammen med Lucky. Og folk der har haft mødt Lucky mens vi havde ham vil nok gi' mig ret i at der var ikke andet en en stor skøn bamse og familie hund gemt i ham. Og han ville aldrig gøre en kat fortræd. Tværtimod. Han elskede vores kat og de var osse bedste venner. Krydser fingre for dig Thor

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-01-28 22:43


Connie

#9 LAD THOR LEVE...!!!

2013-01-28 22:50

DET ER BARE IKKE I ORDEN. Hva tænker de da på??? Folk har farligere hunde rendende rundt uden snor uden at politiet vil gøre en skid, men en stakkels halvgammel hund der overraskes af en lille udfarende hund, og forsvarer sig som hunde nu gør, den skal da bestemt aflives, for ejeren er ikke en stor overtatoveret fyr men en skumfrådende hund som politiet er bange for. Min egen smukke dreng ville sikkert ha gjort det samme, han er efter at have fået bank af sine "venner", noget nervøs for frembrusende hunde - både store og små - og hva gør en bange/nervøs hund - den bider fra sig, klart. Sjovt nok hører man sjælden (læs aldrig) små hunde blive aflivet for at overfalde store hunde, næh det er åbenbart tilladt. Mine forældres hund blev 2 gange angrebet af små hunde, ham i snor og de små uden, og var efterfølgende utryg ved små hunde, - klart, de er ofte nogle overbeskyttede små djævle og deres ejere kan slet ikke se nogen fejl ved dem, og synes det er helt ok at de "forsvarer" sig mod store hunde i snor, der kommer på den anden side hækken. NU ER DET PÅ TIDE VI FÅR NOGLE KYNDIGE MENNESKER DER VED HVORDAN HUNDE REAGERE TIL AT TAGE SIG AF SÅDANNE SAGER, SÅ KAN POLITIET OPKLARER ALLE DE TYVERIER OG MORD, DE ELLERS IKKE HAR TID TIL.... Ellers må vi jo ha politikerne ind over her.. LAD THOR LEVE...!!!

Gæst

#10

2013-01-28 23:04

det er slet ikke rimeligt at Thor skal aflives. I den givne situation, forsvarer den sig selv og sin ejer, mod en uventet trussel.. Den reagere fuldstændig normalt.

Gæst

#11

2013-01-28 23:17

Det kan sku ikke være rigtigt!
Bach

#12 Thor

2013-01-28 23:33

Hvor er ejeren til den (forurettede) hund i hele dette billede. Det er vel i bund og grund, denne ejer som kan slutte denne misære, ved ikke at kræve modpartens hund aflivet?
Michala O.

#13 Thor

2013-01-28 23:38

Den Danske lovgivning gælder alle i Danmark: også politiet.
ulven

#14 Re:

2013-01-29 00:02

#2: Mia O -

Hej Mia O

Prøv evt. denne gruppe på FB - "foreningen fair dog" hvor administrator er Charlotte Fabis A. Det var igennem hende jeg læste historien første gang.

Held og lykke

KeldJørgensen

#15 Danmark af lave

2013-01-29 00:14


Det her land har fortjent bedre end et retssystem der straffer en uheldig refleks med DØDSSTRAF. Og vi kalder os selv et retfærdigt og demokratisk land. Lige ret til livet for alle dyr, mennesker og køn!
Lise

#16

2013-01-29 00:22

Hoppede frem under en container????hvad fa..... laver den under en container, sikkert også uden line, for ellers havde ejeren vel også ligget der inde. Gad vide hvordan vi andre ville reagere, hvis vi kom gående i vores egne tanker - og der så hoppede en eller anden stor person frem og råbte os lige ind i hovedet!!!! det kunne da godt være, at ens parader så ville være oppe. Det er jo latterligt, så hører man om andre episoder om skambidning, af børn - hvor intet bliver gjort. Vågn nu lige op!!!!!

Gæst

#17 Stop aflivningen af Thor.........

2013-01-29 00:23

Finder afgørelsen helt forkert og forstår ikke hvorfor der slet ikke skeles til situationen hvor "bidet" skete.
Hvorfor er den anden lille hunds ejer ikke "lige så skyldig" når den lille hun åbenbart gjorde udfald mod Thor. Mere nuance i lovgivningen tak!
Pernille

#18 Re: Re:

2013-01-29 00:41

#14: ulven - Re:

Der er et link til Fairdog under beskrivelse af sagen:-)

Johnny Gohn

#19

2013-01-29 02:02

Jeg ville rigtig gerne have hjulpet med meget mere end "blot" en underskrift. Håber så inderligt vores "borg" snart kommer med et ordentligt lovforslag, der virker så ikke flere hunde, fyldt med ubetinget kærlighed, skal udsættes for menneskets koldblodighed. Så, så sørgeligt.....

Gæst

#20

2013-01-29 02:13

Stop aflivningen af Thor

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-01-29 02:54


bo

#22

2013-01-29 04:41

Når jeg læser artiklen er der en ting jeg undre mig MEGET over. Hvordan kan den lille hund kommer farende ud under containeren. Enten har den ikke været i snor eller også har den måske haft en såkaldt flexline. Men jeg kan konstatere en meget vigtig detalje, ejeren til den lille hund har ikke haft kontrol over sin egen hund overhoved. Og siger loven ikke at hunde ejere er ansvarlige for at se til hunden ikke angriber andre hunde og at ejeren til dyret selv kan bøde fælles for IKKE at ha opsigt over sit dyr. Det er jo faktisk den lille hund der for i hovedet på den store
ssl

#23

2013-01-29 07:59

mine to hunde (papillioner) er blevet overfaldt af en rotweiler 2 gange hvor af den ene gang åbnede den selv døren og kom ind i mit hjem, og den er stadig i live...
så hvorfor skulle thor så aflives????
Lotte

#24 Thor skal leve!

2013-01-29 08:35

Det er noget fis at man vælger at aflive en hund for at blive forskrækket over en ustyrlig, lille hunds frembrusen.

Nu må de danske på magten lige tage sig lidt sammen og snakke sagen igennem inden de begår en hæslig fejltagelse!

Gæst

#25 Stop aflivningen

2013-01-29 09:01

Det er ikke i orden, at når der står, at hvis bøden bliver betalt, så er sagen afsluttet, at man så et nogle måneder henter hunden for at aflive den. Hvis aflivning gennemføres, så mister jeg respekten for vores retsystem.