Stop aflivningen af hunden Thor..

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop aflivningen af hunden Thor...


Gæst

#126

2013-01-29 21:43

The police seems to be stuffed up....one would think they would have more sense...that includes those that want to do this to the dog...bunch of idiots..
Aldrig

#127 !

2013-01-29 21:47

Aldrig nogensinde afliv en hund. ALDRIG.
jackssen

#128 ikke aflives

2013-01-29 21:51

Han skal ikke aflives, det er syndt for thor og den ejer, kan ikke se nogle grung til hvorfor han skulle det, for han er sikkert den bedste hund ever:)

Gæst

#129 Thor.

2013-01-29 21:56

Jeg synes ikke det kan være rigtigt, at Thor skal aflives. Det må stoppes.
BrøndbyDreng

#130 hell no

2013-01-29 21:58

føj siger jeg bare det grotesk, det skal være så stramt i dk med den skod lov. thhh brækker mig

Gæst

#131

2013-01-29 22:07

Min hund Niky blev aflivet i onsdags, på grund af lignede omstændighedder...
Håber at der kan ske et eller andet der kan redde Thor.
tbi

#132 Re: Hunden bør aflives.

2013-01-29 22:11

#51: Chiss - Hunden bør aflives.

du er da helt blank, her et et tilfælde hvor dumskallen til den lille hund ikke har haft hunden i snor og dermed ikke haft styr på sin hund siden den springer ud under en container, pga en dumskalle er denne situation opstået. Ud af dette kan man udlede at pga dumskallen skal en hund aflives ligesom den såkaldte kamphunde-lov så er det mennesket der påvirker hunden og ikke omvendt. lovene er til for dumskaller der intet fatter og ikke til fornuftige mennesker. personligt fortjener denne lille hunds ejer at blive losset tilbage i nosserne på sin far hvorefter han skulle kastereres, for her er et menneske som anmelder en sag til politiet fordi soen ikke kunne tage ansvar for sin hund, skal hunden naturligvis straffes flot. netop pga dumskaller som dig Chiss

Anders

#133 LAD THOR LEVE!

2013-01-29 22:18

Min hund blev også overfaldet, vi var ude og gå tur og da vi sku dreje om et hjørne var det eneste jeg nåede at se den lorte hund vise tænder også gik den ellers på min tæve..
- og min bed selvfølgelig igen som jeg egentligt syntes var meget fair, da jeg havde min i snor og ejeren af den anden gik med den løs på offentlig vej.
Men vis ejeren af den anden hund havde valgt at melde det, så var det min hund der stod for aflivning, da jeg er den heldige ejer af en Amstaff.
Stop nu den her sindssyge hunde lov!!!
Pedersen

#134 Aflivningen kan stoppes

2013-01-29 22:21

Det er helt galt at Thor skal lade livet, - udover det moralsk forkastelige i at aflive en fuldstændig normal hund, bærer denne sag en overtrædelse af grundloven med sig, netop at der under ingen omstændigheder ikke må tildeles dobbeltstraf for same forseelse. I princippet bør der tages kontakt til pågældende politimyndighed, af en advokat, som bør gøre dem opmærksom på at de er igang med at overtræde grundloven hvis de fører aflivningen ud i livet.
Allon

#135 Den bidte hunds ejer

2013-01-29 22:27

Det ville klæde ejeren af den hund der var blevet bidt at træde frem og anmode politiet om ikke at aflive Thor.

Gæst

#136

2013-01-29 22:28

hvorfor har denne kvinde ikke haft sin hund i snor ???????? dette spørgsmål stiller jeg
Tanja

#137 Thor

2013-01-29 22:37

Lad Thor leve!!..
En hund har været vild og vil altid have deres adfærd.. Man kan ikke gøre noget ved det.. Tænk at man skal miste sin bedste ven fordi den lever sin natur!!..

Gæst

#138 Bevar Thor!!

2013-01-29 22:44

Det Danske Politi kan umulig ha tenkt seg om i denne sak!!
Bruk litt normal sans for det vi andre normale folk kalde for vanlig sund fornuft, koffer skal en så flot hund slåss ihjel fordi dere tror i er noe mer enn det normale folk?? I er noen ego individer om dette gennemføres.

En stor tanke fra Norge.

Den medfølende

#139 få ham til sverige hurtigt :)

2013-01-29 22:46

Jeg er en pige på nitten år som har fået min schæfer af min far fordi han ikke kan med andre hunde pga. Han engang er blevet overfaldet. Jeg gør alt overhoved for at træne ham, faktisk fire gange om ugen og gerne mere sammen med rigtige trænere. Skulle min hund endag aflives ville jeg skynde mig at få den afsat til en god familie i Sverige så den kunne få ét godt liv selvom det blev uden mig. Hunden har ret til at leve. Hende med den lille hund burde få sig en lære streg over at gøre sådan noget mod andre. Min hund havde da også reageret sådan.. skal Thor aflives ? Nej siger jeg bare skynd dig at få ham til udlandet til en ny familie.
thor

#140

2013-01-29 22:46

lad hundeloven være et eksempel på hvor farlig jagten på stemmer kan være
Dennis

#141 Dansk retssystem -.-

2013-01-29 22:48

Det er jo en værre gang bullshit. Det kan jo ikke være rigtigt at man giver bøde hvorefter man ignorerer bøden og sigter hunden alligevel.. Come on Danmark.

Gæst

#142

2013-01-29 22:57

Plase do not euthanize this dog! Both owners of each of the dogs initially agreed that no harm was done. The world is watching, I am from Massillon, Ohio in the USA and let this dog go back with its owner where it belongs!

Gæst

#143

2013-01-29 23:01

Thors darf nicht getötet werden !!! Die Besitzerin Jette hat voriges Jahr ihren Mann verloren und Schäferhund Thors ist der Einzige,der ihr geblieben ist !!! Bitte,bitte,der Hund darf nicht getötet werden !!! Bitte Dänemark handelt human !!!

Gæst

#144

2013-01-29 23:05

Få ham til udlandet hurtigt.. dette kan ikke være rigtigt har så ondt af både jette og Thor. Men mest af alt er jeg forarvet over at mennesker med små hunde i deres lange fleks liner, uden snor osv. I kender dem de får lov til alt gør og opfører sig andsvagt .. den dage med den lille hund er åbenbart ét meget kold hjertet og yderst ubehageligt menneske.. jeg vil aldrig kunnet forstå hende vi deler åbenbart hver vores mening og er tilsyneladende fra hver vores planet. Kan det være rigtigt at vi skal til at gå med mund kurv på vores politi race.. hvad vil politiet så gøre.. hvor bor jette jeg vil gerne hjælpe .. jeg ved nemlig hvad det vil sige at elske sin schæfer.
Hundeteam

#145 Hvor er retfærdigheden henne ?

2013-01-29 23:12

Den eksistere vist ikke - når man overhovede kan overveje at aflive en hund, som forsvarede sig overfor en lille( sikkert) mega hidsig hysterisk hund.

Ejeren har ikke engang hunden i snor!! det kan den ikke havde været hvis den kom ud under en container. Har man IKKE har fuldstændig kontrol over sin hund, når den er uden line, er det ulovligt i følge hundeloven. I min optik er det vist den hund der stod til aflivning og evt. ejeren, ud fra det synspunkt at han/hun ikke har haft styr på situtionen:-( Men det er typisk i lille Danmark, at fordi den hund der er den forurettet, er en lille hund, får den store hund skylden, selvom det sker i selvforsvar - jeg ser frem til den dag at der er retfærdighed til stede og man seriøst ser på alle de små hysteriske (læs: det er ofte ejernes skyld) små hunde- der rent faktisk udgør en meget større risiko for bidskader overfor større hunde, tro mig jeg ved hvad jeg taler om - jeg er selv ejer af både gravhunde og schæfer, og typisk er det de små, der er mest "på" i forhold til en konflikt, hvis den opstår.

Gæst

#146

2013-01-29 23:38

Lad dog hunden komme hjem
MidoPidoFido

#147 Re: Stop aflivningen

2013-01-29 23:39

#25: - Stop aflivningen

Hvilken respekt? v.v

Anette

#148 Godt

2013-01-29 23:49

Godt glæder mig at høre , så syntes jeg Thor skal bære mundkurv og ikke aflives , men sker det igen må Thor aflives , vi kan ikke have hunde der bider , uanset hvad der sker , jeg har selv måtte aflive en hund der bed en anden hund selvom de begge var i snor ...... En skrækkelig oplevelse .
kristine

#149

2013-01-29 23:51

Synes egentlig også det er ufatteligt at politiet har tid til at tage sig af sådan nogle sager, men ikke "vigtigere" sager.
Jeg forstår slet ikke hvordan det kan være iorden at det går udover Thor som -jeg så vidt kan læse mig frem til- er ført i snor og det var den lille hund ikke, så hvem bryder hvad her?
Jeg forstår så heller ikke at Thors ejer får en bøde - som hun betaler - og alligevel kommer politiet (som burde have andet at lave!) og "beslaglægger" Thor. Skulle man ikke mene at når hun har betalt hendes bøde at "så er den skid slået"? - eller ihvertfald have fået en repremante?. det er sgu da ikke iorden at få aflivet en sund og rask hund pga en markering - Thor har ikke haft nogen mulighed for at flygte (er ført i snor) fra det som har forskrækket ham, så ergo har han bidt/markeret og hvilket som helst menneske som bliver forskrækket vil enten prøve at lange ud/skubbe den "trussel" væk som nu er der og det er en helt normal reaktion!
Morten

#150 Re: hvad nu hvis.........

2013-01-29 23:55

#71: mig - hvad nu hvis.........

Hvis Hvis min røv er spids, kig dog lige på virkeligheden. Et barn kom jo ikke farene ud fra en container og skramte hunden.

Læs hvad der er sket og del i det, istedet for at forudse noget der ikke er sket.