Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Søren Munk

/ #71 Ja til ægteskab......

2012-02-06 11:34

#70: Magnus Nørgaard Sørensen - Re: Magnus er imod andres totalitære retorik, ikke hans egen....

Hej Magnus,

Nu var det dig der kaldte min retorik totalitær, retorisk er vi to vil vel meget lige.

Jeg finder dog dit synspunkt interessant, "at homo'er KRÆVER at alle andres ægteskaber redefineres".

Jeg er sikker på at langt de fleste homo'er anerkender alle indgåede ægteskaber mellem heteroseksuelle, og på ingen måde ønsker at disse skal redefinerer sig selv, hvad skulle de redefineres til ?

At ritualet blir kønsneutralt gør ikke ægtefolkene kønsneutrale, jeg anser ikke mit ægteskab for redefineret fordi 2 bøsser er blevet gift i kirken, og nu også kan kalde sig ægtefolk.

Det er efter min mening også en misforståelse at tale om køn og seksualitet i en pærevælling, 2 mænd der gifter sig er begge mænd, deres seksualitet har intet med deres køn at gøre.

Spørgsmålet du stiller er uhyre interessant i forhold til vores identitets skabelse. Og jeg vil gi' dig ret i at de mange mennesker der vælger at identificerer sig udfra hvad de ikke er, istedet for udfra hvad de er, ofte har store udfordringer med homo'er også i dette spørgsmål, sådan har det altid været.

At jeg gir' dig ret er ikke det samme som at jeg syntes det skal være sådan, vi kan gøre det langt bedre.

Jeg vil ønske for alle der mener de skal redefinere deres ægteskab, at de kommer til den erkendelse at det behøver de slet ikke, deres ægteskaber er lige så ægte som de hele tiden har været. Ja jeg ønsker i virkeligheden at de kunne komme så langt at deres ægteskab var mere ægte når nu endnu flere mennesker, der nære stor kærlighed til hinanden, kan kalde sig ægtefolk.

Du er imod at staten ved lov vil give særrettigheder overfor bestemte grupper, på bekostning af alle andre, det er jeg enig med dig i. Jeg har endnu ikke forstået hvori særrettigheden består, ej heller hvad bekostningen er, i forhold til at homo'er skal kaldes ægtefolk.

Som dig bryder jeg mig heller ikke om sammenblandingen mellem staten og religion, et synspunkt jeg har for alle stater der sammenblander dette, inkl. Danmark, men det er Kirkepolitik, og det sir' du jo dette ikke handler om......

At noget har eksisteret i tusinder af år, i sig selv er et argument for ikke at ændre det, er i sig selv et fattigt argument politisk, som ligger under din værdighed, religiøst er argumentet sikkert ok.

En relevant vinkel på dit argument er vel at de mennesker der er flest af er de normale(heteroer), hvilke for mange mennesker betyder at dem der så er færrest af er unormale (Homo'erne), jeg mener ikke homoseksualitet er unormalt med samme argument, at det har eksisteret i mililioner af år, der er bare ikke så mange af dem....

Dvs. at mennesker i tusinder af år frem i tiden til stadighed skal informeres og lære at forstå og respekterer dem der ikke er så mange af, og her er denne lovændringen et lille skridt i den rigtige retning.......

Jeg finder mig ikke kvalificeret til at drøfte din kirke's holdning til homoseksualitet, der må du finde nogle på dit niveau at drøfte dette med. Jeg forstår også at din kirke er en fri-kirke så her må der være fred til at tro og mene det som dine medlemmer ønsker, uden min forstyrelse.

Jeg er aktiv i LGBT Danmark, hvor jeg driver et netværk for pårørende til LGBT personer, og hjælper ofte homoseksuelle med stærkt religiøse baggrunde, til at leve et liv i fred med både deres religion og seksualitet, måske jeg må henvende mig til dig hvis jeg har spørgsmål der kan hjæpe disse mennesker.

Jeg ønsker dig en dejlig dag....

Med venlig hilsen

Søren Munk