Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Søren Munk

/ #65 Magnus er imod andres totalitære retorik, ikke hans egen....

2012-02-04 16:40

#64: Magnus Nørgaard Sørensen - Re: Re: Re: Re: Re: Magnus mener ikke at homoseksualitet bør forbydes.......

Hej Magnus,

Du bestemmer helt selv hvad du ønsker at diskuterer, jeg spørger kun for at slippe for at tolke på hvad du mener.

Det er også helt ok at du ikke anerkender min totalitære retorik, jeg anerkender din:

Opfordring til politikerne

Vi opfordrer regeringen til at trække lovforslaget tilbage.

Vi opfordrer udvalgsmedlemmer til at arbejde imod forslagets gennemførelse.

Vi opfordrer alle folketingsmedlemmer uanset parti til at erkende deres ansvar og stemme imod lovforslaget - uanset partifarve og partidisciplin, jf. grundlovens § 56.

Vi opfordrer alle folketingsmedlemmer til, hvis loven vedtages af et flertal at benytte sig af mindretalsbeskyttelsen i grundlovens § 42 og samle 1/3 af folketingets medlemmer til at kræve folkeafstemning om spørgsmålet, da det er en gennemgribende forandring af vort samfunds mest fundamentale enhedsgruppe.

Når du ganske rigtigt beskylder mig for ikke at kunne skelne mellem religion og politik, er det muligvis fordi præster ofte mudre tingende sammen. Jeg ved ikke om du mener denne underskrift indsamling er religion eller politik. Jeg mener det er politik alene af den grund at der er tale om et lovforslag.

.... og politisk er vi alle lige uanset race, køn, seksualitet eller religiøs overbevisning.

Paradokset ligger vel i at vi i Danmark ikke skiller kirken og staten ad, det syntes jeg vi skulle. Så kunne det være nemmere for et fæ som mig at forstå hvornår præster taler om religion og hvornår det er politik.

Så kunne alle troende gå til deres egne frikirker ligesom du har gjort, og mene, tolke og tro lige hvad de vil.

...måske det i virkeligheden er det dit forslag om folkeafstemning handler om, den er jeg med på, men det er vel også en mistolkning af det du mener...

 

Med venlig hilsen

Søren Munk