Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Jón Poulsen

/ #46 Re:

2012-02-03 10:58

#44: Sophie Lawrence -

"Tænk at så mange mennesker vil gøre sig til dommere og bestemme hvad der er rigtigt og forkert ifølge Gud." Dét er nemlig noget af det væsentlige, du er inde omkring her! Hvorfor er det, at vi hele tiden skal finde på hvad Guds vilje er og ikke er? Og hvorfor er det, at vi tror vi bedre kender Guds vilje i vores mavefornemmelser og følelser mere end i den bog, hvor han selv har sagt, at han taler til os? Folkekirken er IKKE folkets kirke - det var i hvert fald ikke sådan man tænkte den, da grundloven blev skrevet - og slet ikke det man tænkte om den, under reformationen. Men det er kirke FOR folket!!! Den er Guds kirke for folket!

Desværre er det rigtigt, at der er mange meninger om hvordan Bibelen skal læses - men det handler ikke om, at Bibelen er svær at forstå (og da slet ikke i denne snak) - men det handler om, at mennesker ikke ønsker, at Bibelen siger hvad den siger! Faktisk bygger folkekirken efter grundloven ikke på folks mavefornemmelser og religiøse føleleser - men på Bibelen, forstået med udgangspunkt i de fem bekendelsesskrifter: Den apostolske trosbekendelse, den nikænske trosbekendelse, den athanasianske trosbekendelse, den augsburgske trosbekendelse og Luthers lille katekismus.

Jeg er dog enig med dig i, at Jesus sagtens kunne finde på at sige "Lad de homoseksuelle komme til mig..." For han har intet imod homoseksuelle (det har jeg i øvrigt heller ikke). Han elsker dem, og vil dem det allerbedste. Men hans siger samtidig, at homoseksuelt samliv er synd! Det skal ikke høres som om, at jeg betragter homoseksuelle som større syndere end andre - Det gør jeg ikke!!! Slet ikke!!! Jeg er også synder! Og jeg er også skyldig i at have overtrådt Guds ord - men det betyder ikke, at jeg dermed ønsker at omskrive Guds ord, således at det bedre kommer til at passe mine lyster og behov.