Vi vil kunne leve i fred for POLITIKERNES gæster i Danmark - OPDATERET


Gæst

/ #190 Terror ved højlys dag sådan er det i Haderslev

2017-10-06 20:57

En 55-årig mand kom kørende gennem Haderslev ved højlys dag. 

Pludselig holdt en bil på tværs af gaden. 

Tre unge indvandrere stod ved bilen og en fjerde sad bag rattet. 

De tre løb hen til den 55-åriges bil. 

De havde åbenbart set sig gal på ham. Han ved ikke hvorfor. 

Men de fire arabisk udseende unge mænd gik fuldstændig amok på hans bil. De slog og sparkede på bilen. 

Men de kunne ikke få døren op.

En af dem kom løbende med en stor brosten, som muligvis lå i deres bil. Den blev kastet gennem mandens forruden. Stenen ramte ham og han blev overdænget af glasskår.

Politiet var hurtigt fremme og nåede at anholde to af voldsmændene, mens to andre slap væk.

Flere vidner så, hvad der skete. De var ligesom offeret rystede.

“Jeg er faktisk lidt mere rystet, end jeg regnede med. Og jeg var øm i overarmen, hvor den ramte, bekræfter manden, som dog ikke ønsker at udtales sig mere om sagen.

Hvis brostenen havde ramt lidt højere, havde den ramt manden hoved. Og det kunne være gået gruelig galt.

Det er ikke første gang den slags sker i Haderslev, siger et vidne, som før har oplevet, at de utilpassede unge farer i flint uden grund og også provokerer andre til en konflikt.

Det kunne være gået helt grueligt galt igen. Mange af de episoder er jo millimeter fra at ende i en katastrofe, med de ting der bliver brugt; våben, bat og nu en brosten. Og bilkørsel hen ad fortovet. Det oplever vi jævnligt, siger vidnet, der ligesom de andre vidner vil være anonyme.