Informeret samtykke nu

Fie

/ #63 Kvaksalveri

2016-01-16 16:52

Jeg sidder netop nu,i en situation som er med til at tage livet af mig.For overhovedet at blive indkaldt til en indledende konsultation forlanger SK,at jeg skal tale med en psykiater som ingen viden har omkring det at være transkønnet.SK udbeder at jeg kun skal tale om hvordan jeg for tiden har det og ikke min kønsidentitetsproblematik,men kan jo hverken styre eller kontrollere hvad den pågældende psykiater vil lægge vægt på,spørge ind til og endegyldigt beslutte.Jeg oplever at blive bombarderet med irrelevante spørgsmål og en manglende indsigt af dimensioner.Mine møder med ovennævnte handler om alt andet end hvordan jeg for tiden har det og hele situationen læner sig i den grad op af det rene kvaksalveri.En forudindtaget,uvidende,transfobisk og så magtfuld quizdeltager er nu herre over resten af MIT LIV.Det giver absolut ingen mening.Jeg føler mig tvunget til at gå andre veje for selv at løse opgaven hvilket ikke er ufarligt.Det handler dybest set om diskrimination,umyndiggørelse og brud på menneskerettigheder.Retten til at være den som man føler man er og ikke hvad andre fortæller dig du skal være.Processen som ligger foran mig føles ubegribelig og særdeles fornedrende.De umuliggjorte retningslinjer som SK og Sundhedsforstyrrelsen har skabt er ude af trit med virkeligheden,tiden vi lever i og er faktisk med til at høvle min livskvalitet ned.Jeg føler mig allerede hårdt ramt af kønsdysfori og får det bestemt ikke bedre af deres "hjælp" som er ikkeeksisterende.Sikken en velfærd..Vor herre bevares..