Informeret samtykke nu

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Informeret samtykke nu.

Malene Andreasen

#1 informeret samtykke

2014-09-23 16:16

Du kan læse mere om informeret samtykke m.m.  her: http://www.thranesen.dk/

 

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-09-25 11:18


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-09-25 11:35



Gæst

#4

2014-09-25 11:55

vi har brug for det her!

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-09-25 12:24



Gæst

#6

2014-09-25 13:49

Vi må se at komme ind i det 21. århundrede.

Gæst

#7

2014-09-25 13:57

Ret Vigtigt

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-09-25 14:09


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-09-25 16:18


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-09-25 16:25


Malene Andreasen

#11 informeret samtykke

2014-09-25 17:24

 

Jeg vil her prøvet at lave en forklaring på informeret samtykke og hvad det ikke er. Patientens samtykke skal gives på baggrund af fyldestgørende information fra sundhedspersonens side (SST).

 

Vi har ikke noget imod at fortælle hvordan vi har det (transkønnet) til de rette personer altså (f. eks. Gynækolog - kirurg og andre relevante læger). Problemet er når du skal forklare dig til 3. parts lægen (psykiater) som skal bestemme om du må snakke med en anden læge (f. eks. Gynækolog - kirurg og andre relevante læger). Det er formynderi = ubeføjet overtagelse af en persons ret til at træffe egne beslutninger.

 


Anonymous

#12

2014-09-25 17:32

Dette er en underskriftindsamling, som har til formål at få flere mennesker rundt omkring til at indse at der er store problemer på det transpolitiske område i Danmark. De personer der står bag den har således ikke lavet den med den tro at den på magisk vis får politikere med videre til at ændre mening.

Pointen med den er at det kan være givende at have mulighed for at kunne give sin umiddelbare støtte til en sag man tror på, og ligeledes være givende for dem der står med problematikken at mærke at der er folk derude der støtter op. Uanset om det så er 50, 500 eller 5000. 

Og hvis det pludselig skulle vise sig at sagen fik den støtte den fortjener, er det klart at det kun ville styrke kampen. 

Hvad sagen handler om, kan fx læses her: http://peculiar.dk/til-kamp-for-informeret-samtykke/

Hvis man er uenig, har man jo altid mulighed for at lade være med at skrive under.

Det er utrolig barnligt at hijacke kommentartråden til at spamme med nedgørende og latterliggørende kommentarer, og selvfølgelig bliver de fjernet - præcis på samme måde som en person der uhæmmet stod og råbte nedgørende ukvemsord til et offentligt møde, ville blive bedt om at dæmpe sig.

 


Gæst

#13

2014-09-26 08:05

Vi som mennesker burde kunne bestemme over vores kroppe jeg og mange andre er dybt foraget over at sexologisk klinik får monopolot i at bestemme om vi er transkønnet eller ej mange transkønnet bliver tabt i dette system og er i strid af menneske rettighedder jeg har fået nok at blive kaldt pervers af sexologisk klinik fordi de er ikke enig og min sexuel orientering jeg har fået nok at selv når jeg er opereret så får jeg ikke den hjælp om mine smerter og hormoner skal jeg leve med det bare fordi jeg valgte at tage til thailand er det menneskeligt?

Gæst

#14

2014-09-26 12:38

Jeg synes, at det er meget vigtigt.

Gæst

#15

2014-09-28 21:32

Jeg håber virkelig at det vil hjælpe forholdene for transkønnede!! Jeg selv er kun så småt igang med at springe ud, men det er virkelig demotiverende at høre at forholdene strammer til! Please lyt til os, det skal ikke være sværere end det allerede er at kunne blive anerkendt som ens rigtige køn.

Gæst

#16

2014-09-29 05:27

Der skal bare skrives under!

Gæst

#17

2014-09-29 09:23

Må påpege, at selvom jeg forstår, at  man som transperson er i en meget ulykkelig situation, så findes der også mennesker, som er søgende og eksperimenterende, også i forhold til deres køn, og som derfor ikke er "rigtigt transkønnede". Det er min overbevisning, at disse mennesker ikke bør kunne opnå denne form for behandling, hvilket der er risiko for, hvis informeret samtykke er den eneste "kontrolinstans". Jeg, for min part, mangler viden om og indsigt i, hvor mange af den slags personer der findes, Hvor stor risikoen er for fejlbehandling (fordi de "blot" er søgende), før jeg vil kunne give min opbakning til, at "informeret samtykke" kan være nok. Derfor kan jeg ikke skrive under på, på nuværende tidspunkt. Men en debat og mere viden om området er helt sikkert på sin plads. Og at I har en kamp foran jer, er sikkert, og den har I min støtte til. 

Laura Tams

#18 Fortrydelsesargumentet

2014-09-29 11:08

Det bør være et krav, at det bliver bevist, at "forvirrede" mennesker, der ændrer mening efter en behandling, er et reelt problem, og gør mere skade end den nuværende urimelige behandling af transpersoner, førend disse mennesker bliver brugt som argument. For indtil det er bevist, er det ren og skær spekulation! Transpersoner kan ikke være tjent med, at spekulationer er det eneste grundlag for deres umyndiggørelse.

Jeg tror på, at det gør mere skade at udvise så stor skepsis over for transpersoner, end det gør gavn.


Gæst

#19

2014-09-29 11:39

Det er imponerende at man kan udskrive en lov der skal give ret til juridisk kønsskifte uden behandling, men samtidig tager alle overskuelige behandlingsmuligheder væk. Det er utroligt at man som transkønnet ikke kan få lov til at bestemme over sin egen krop.
Vi lever i et samfund hvor det er helt ok og normalt at få implantater i brysterne for at gøre dem større, men ligeså snart man vil have dem fjernet er man mentalt forstyrret. Det kan simpelthen ikke passe at vi i 2014 ikke kan få lov til at gøre ved vores krop som det passer os, efter vi er blevet juridisk voksne.

Gæst

#20

2014-09-29 14:52

Der bør være bedre rettigheder for transkønnede!

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-09-29 17:02



Gæst

#22

2014-09-29 19:34

Jeg synes det er for dårligt at de ikke kan få de behandlinger de har brug for, det er ikke okay at de ikke bliver tælt som en del af befolkningen !!!!!!!

Gæst

#23

2014-09-29 20:02

ligestilling

Gæst

#24

2014-09-29 20:47

ihmisoikeudet eivät ole neuvoteltavissa

Gæst

#25

2014-09-29 21:55

Sorry you guys have to deal with this. This is really really terrible.