afskaf pension til folketingsmedlemmer

BH
Gæst

/ #1584

2015-05-22 01:20

Syntes vor tids Folketingsmedlemmer viser dyb foragt for vælgerne i dette land, uforståeligt de sidder derovre på deres flade (Hvis de overhovet er mødt op daglig) og bevilger selv selv fede goder samtidig med de skærer de på samme emner over for befolkningen. Det er jo ikke længere demokrati, men på vej til en form for enevælde eller diktatur, som Vi i mange år har prøvet at bekæmpe i diktaturlandene. Her prøver de kun på at gøre det lidt mere raffineret, når man er uddannet akademiker tror de åbenbart at alle øvrige er analfabeter, her burde de nok lade fingeren pege indad.

Nej det kan ikke gå hurtigt nok, lad os få ryddet op på Borgen. Nyt blod ind og ud med spildevandet som samtidig skal fratages de selvvalgte goder. I en privat virksomhed ville det næsten være det samme som at tage fra kassen og man ønskede mere i løn og bedre goder til sig selv. Jeg væmmes ved den udvikling demokratiet har taget i Danmark. De tænker i dag mere på at svine hinanden til end at gøre det arbejde det er valgt ind for.

Personlig sparede min arbejdsgiver og jeg selv op til min pension, ved at der blev trukket en vis % af lønnen. Nu mange år senere, hvor jeg havde gået og troet det var en god fordel når jeg skulle på pension. Men ak og ve, når der i dag skal udbetales for den opsparede pension, har de inde på Borgen ændret flere gange på fradragsprocenterne inden jeg får et beløb udbetalt, at jeg i dag betaler 2 slags skat herpå, hvilket betyder jeg bliver trukket ca. 50 % af pensionsbeløbet når det udbetales.

Det er den måde de behandler befolkningen herunder de ældre, som gennem årerne har sparet en del af lønnen op til vores gamle dage. Jeg siger føj for den l..., ud med dem og lad og få nye friske mennesker ind på Borgen, med stor erhvers-erfaring i rygsækken.