afskaf pension til folketingsmedlemmer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskaf pension til folketingsmedlemmer.


Gæst

#1

2012-06-12 15:18

Politikernes dobbeltmoral.

Gæst

#2

2012-06-12 15:43

Synes ikke, at de skal have andre rettigheder end os alm. lønmodtagere..
Skjernbo

#3 Pensionsfrådseri

2012-06-27 13:43

Hvis disse pampere skulle nøjes med alm. folkepension ,kunne det jo være de var lidt mere menneskelige med sparekniven. De har jo rigelig at lægge til side af så de skal på alm. pension,deres rugbrød koster jo ikke mere end mit når jeg går på pension.

Gæst

#4

2012-07-02 09:13

vi har gjort det her før, nu gør vi det igen..Det skal være lige for alle, inklusiv vores medlemmer af folketinget!!
Brian

#5 Begærlighed koster skatteborgerpenge

2012-07-17 09:58

Hvad værre er, politikerene bliver ved at rage til sig, sidst med en lønforhøjelse på hele 13%
og man har ligeledes strikket om på lønsystemet så de løbende får endnu større lønforhøjelser end tidligere. Så det bliver ikke politikere der går sultne i seng, når de bliver pensionister. De politikere der har været ministre i en længere årrække kan opnå op mod 600 - 700.000 kr i årlig pension. betalt af skatteyderene, de har sansyneligvis også andre private pensioner politikere der kun har siddet i folketinget kan opnå skatteyder betalt pension på over 300.000 kr kun med deres folketingspension, og så kommer deres andre pensioner oven i.
Så der er rent ud sagt ikke noget at sige til at de skrup skid-er, på almindelige pensionister.
Deres er jo på det knas tørre.
henrik engelhardt jørgensen
brøndby

#6 why why why

2012-07-22 15:06


Gæst

#7

2012-07-25 13:27

Egentligt er dette problem så åbenlyst, og løsningen så enkel, at man kan undre sig over, at det ikke er ændret for årtier siden.
FT'ere er IKKE, gentager IKKE mere værd end alle andre i dette land, der får det hele til at køre rundt.
Og slet ikke de mange der gentagne gange har brudt love og regler for egen vindings skyld.
Det er SYGT, at de skal forgyldes mere end de i forvejen bliver!!

Gæst

#8

2012-07-30 23:59

Lyt til Dit Hjerte,,,Nu,,,<3
Hanne Agersnap

#9

2012-08-03 12:40

Tidligere folketingsmedlemmer skal ikke have mere i pension end andre får, skriver I, men hvem andre? Er det de selvstændige og arbejdsløse uden arbejdsmarkedspension, eller tjenestemænd i lønramme 37, folketingsmedlemmerne skal sidestilles med?
Hvorfor skal folketingsmedlemmer dog ikke spare op til efterløn? De kan da ikke regne med at blive siddende i folketinget til efterløns- eller pensionsalderen.
Jeg har ikke overblik over reglerne, som de er i dag, mensynes at denne kampagne virker populistisk og ugennemtænkt

Gæst

#10 Re:

2012-08-07 09:24

#9: Hanne Agersnap -

starter man med at få toppen til at acceptere at de ikke kan beskære efterløn og pension for borgerne uden selv at sætte noget til, så kan det være de kan se besparelserne på de andre høje pensioner. Jeg skal selv betale til min pension hvis jeg vil have mere end det som staten tilbyder, så jeg synes det ville være retfærdigt hvis alle i dette samfund selv skulle betale når de ikke synes at det de kan få fra staten kan slå til, så kan det være at vi kan få de almene penesioner sat op så det er et rimeligt eksistensniveau, hvor man ikke skal gå fra hus og hjem, som en af mine venner har været nød til.

 


Gæst

#11

2012-08-09 12:59

Deres bøffer koster ikke mere end vores.
Brian

#12 Re:

2012-08-17 08:32

#9: Hanne Agersnap -

Hanne. Problemet er ikke at de får en ordentlig pension, men det kan ikke være rigtigt, at de får pension der ligner et højt betalt job for almindelige lønslaver. Almindelige pensionister kan opnå, med egne pensioner omkring de 150 til 200.000 + - hvorimod folketingsmedlemmer kan opnå samlede pensioner op mod millionen, nogle har siddet i EU også, den pension ryger bare oven i , samtidig har de strikket deres pensionsystem sådan sammen at de kan foretage sig en masse , uden at der modregnes i deres pension, almindelige pensionister skal bare have en lille biindtægt, så bliver de promte modregnet i pensionen. Førtids pensionister, om de er forsørgere eller ej , ligger også kun i nærheden af de 200.000,  vel at mærke hvis man har en ekstra forsikring. ellers ligner den folkepensionen. på et sted mellem 130 og 150.000. Det er da skævt.

Mia

#13 Hvad med børnene???

2012-08-19 07:11

Det bliver værre endnu.. Følg linket og tjek lige Magrethe Vestagers standard svar på tiltale!!! http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/09/13/230557.htm

Gæst

#14

2012-08-21 12:47

En lillesang om et bedre samfund , også for de rige, uden at glemme de fattige ..

Gæst

#15

2012-08-22 11:59

det er da irriterende at når man skriver dækker det for det næste felt man skal skrive i - det er ikke fremmende for underskriftsindsamling - det skal være flydende - let at gå til !
christian

#16

2012-09-16 09:37

grundloven siger at der ikke må være særregler, heller ikke for politikere. de skal være underlagt almindelig pensionslovgivning. og folketingsmedlemmer og ministre har om nogen råd til selv at spare op til pensionen. de skal være underlagt samme pensionsregler som alle andre. alle er lige for loven, også ministre og FT-medlemmer.

Gæst

#17

2012-09-21 10:08

Endelig en underskrift indsamling som har manglet i mange år.

Gæst

#18 Re:

2012-09-22 12:18

Hvad med at smide 10 af Folketingsmedlemmerne over 60 år over på den ydelse de vil have at en fleksjobber på ledighedsydelse skal klare sig med når de er fyldt 60 år.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2012-09-26 15:02


Brian. R

#20 Re:

2012-09-26 15:11

#17: -

Del - Del - Del endelig alt hvad der er mulighed for Twitter, Facebook, privat =kopier linken og send den via mail, og opfordre andre til at gå på google, erstat http adressen oppe i hjørnet der hvor der står https//www. (et eller andet) så skulle man også kunne skrive under derfra, det jeg mener er at så behøver man ikke ligefrem være på facebook, for at kunne skrive under. signatures/afskaf_pension_til_folketingsmedlemmer/start/660

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-09-26 15:16


FGO

#22 Godt gået

2012-10-10 19:39

FANTASTISK, nu mangler vi bare DR viser de forskellige ministres økonomi og omkostningerne i ministerierne, men Dorthe Fals som tidl. har lovet mig dette tør måske ikke eller cheferne er bange for almen oplysning.
Et folketingsmedlem eller minister skal være ansat på samme måde som alle andre funktionærer. Føj for en dobbeltmoral de fører
Brian R

#23 Re: Re:

2012-10-22 02:10

#18: - Re:

Man burde også smide alle folketings medlemmer under 30 der ikke har en ikke akademisk erhvervsuddannelse ud. Akademikere ved tilsyneladende ikke hvordan den virkelige verden ser ud.

Eva

#24

2012-10-25 12:05

Det burde have været ændret for længst. Deres arbejde er ikke mere værd end andres. Uden fodfolket var de ingenting og med fodfolk mener jeg almindelige lønmodtagere.
Eva

#25 Re: Re: Re:

2012-10-25 12:06

#23: Brian R - Re: Re:

fuldstændig enig