Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.


Gæst

/ #9 Re: Re: nu er det jo ikke curling forældre.

2015-05-03 15:45

#5: - Re: nu er det jo ikke curling forældre. 

Jeg ved ikke, om det er "nemt at kritisere og smide om sig med nedværdigende bemærkninger". Men jeg ved, at I gør det virkelig nemt.

Reklamerne handler alene om, at gøre det eftertragtet at handle i Bilka/Føtex de næste mange gange - præcis som med de andre reklamefremstød som f.eks. rabat-mærker. Denne kampagne er ikke rettet mod børn. Den er rettet mod de forældre, der handler, for at få dem til at vælge at handle samme sted næste gang. Og i den forstand er der absolut ingen forskel på, om det er mærker til et knivsæt med rabat, eller kort til en samlebog. Du handler. Du får kort/mærker i forhold til køb.

Den eneste grund til, at denne kampagne alligevel er anderledes er fordi, det får nogle forældre til at se rødt, fordi det lige pludselig bliver synliggjort, at der måske er nogle i landet, der har fået flere kort end deres lille (curling)Steen. Det er fint med mig, at de vil lade deres liv styre af deres små poder. Som sagt gør det bare livet lettere for mine fornuftige, livsparate børn, når de bliver voksne. Problemet er bare, at de gør som den slags altid har gjort. Hvis ikke de kan få mindst lige så meget som (og helst mere end) alle andre - så skal INGEN have noget.

Og sådan blev denne latterlige klage til.