Imod sagens udfald mod Jensens Fiskerestaurant, Støt ham

Brian

/ #18 Godt gået....

2014-09-22 16:59

#17: Den lille mand... -  #16, jeg glæder mig over at du er så hurtig til at trække det ned på et niveau om stavefejl - Kan du ikke påpege mine fejl? Jeg og min indbyggede stavekontrol i Word er ikke dygtig nok til at finde dem.

 Jamen kære Den lille mand:

Jeg er altid glad, hvis jeg kan glæde mine medmennesker.

Og det er velsignelsesrigt at konstatere, at du nu - efter at have slået stavekontrollen til - er i stand til at skrive hele to (2) sætninger uden stavefejl!

Så nu mangler du bare at slå kommakontrollen til. For som du sikkert ved, kan et enkelt komma (eller placering af samme) medføre uoverskuelige/fatale konsekvenser:

Henrettes ej, benådes...

Henrettes, ej benådes...

Eller denne, fra et Anders And blad anno 1956:

Hvis jeg kan, så kommer jeg ikke....

Hvis jeg ikke kan, så kommer jeg..

 

Men sån' mellem venner kan jeg anbefale dig at skrotte Bill Gate$' Office- pakke- shit og downloade et af de mange open source kontorprogrammer, som vha. simple algoritmer kan rette de mest indlysende/elementære fejl.

Men ellers kan jeg godt li' dit inkluderende væsen: "Vi er mange, som synes..." eller "Vi ved jo, at 95% er på overførselsindkomst" ( Og nej, mon ami: det hedder ikke kontanthjælp, men konstanthjælp ;oD!!)

 

Men tilbage til emnet: selvfølgelig skal man ikke ha' lov til at stjæle et godt brand. Hvad ligner det at komme her og kalde sig Jensen! Det kan jo enhver lille mand komme og kalde sig. Og historien om MAC Flemming, som havde en lille pølsepusherbiks på Frederiksberg, og blev trynet af et andet  Donald Duck-firma, som dog kom til kort over for Shakespeare himself, da bemeldte, globale, kolestorolfremmende firma insistrede på, at tossen ikke ku' tillade at kalde noget "Macbeth", idet de jo - worldwide - sad på det brand. Men hvor så The House of Lords (hvor de fleste af dem godt ved, på hvilken side af kniven smørret siddder) konstaterede, at Macdonald ikke ku' overrule nationalskjalden, så good old William's skuespil sku' altså ikke pludselig hedde Macdonals, men ku' fortsat hedde det, det nu engang hed.

 

Nå, jeg må løbe... Medina har igen igen sendt et næsten-nøgen-billede, som jeg MÅ se!

 

Mvh Brian