Stop Hærvejsmotorvejen


Gæst

/ #3

2014-06-19 09:30

Jeg har ofte cyklet den MEGET FREDFYLDTE TUR GENNEM VEJLE ÅDAL, OG ØNSKER FOR INTET I VERDEN AT VI SKAL HAVE FLERE MOTORVEJE I DANMARK.
Her er ganske få områder tilbage med enkel natur, som samtidig er forbeholdt ikke motoriserede køretøjer.
Jeg føler inderligt med de som må leve med den betydelige sundhedsrisiko og lydgener fra stærkt trafikerede landeveje og motorveje.

Jeg cykler mindst fem tusinde kilometer om året,og har ikke selv haft bil de seneste femten år.
Tænk over hvilken forskel det vil gøre hvis kun halvdelen af de biler som idag dagligt bliver kørt fra et sted til et andet, kommer ud på vejene.

Generelt er danskerne alt for ubetænksomme,og kan med lidt planlægning deles om turen med naboen, Ja eller en eller flere som står og venter ved overfyldte busstoppesteder og alligevel skal samme vej.
Jeg ved godt at de fleste mener at have en gyldig grund, som arbejde, børnehentning o.s.v.men hvor der er vilje, er der kærlighed.
Selv fik jeg et lift af en sød kvinde igår i Århus da jeg var i tidsnød for at nå toget. Tak til Laura ( hvis hun læser dette)!