NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

PM

/ #15 Re:

2014-03-26 13:56

#13: - Denne kommentar er vist skrevet af en lærer.

Ikke én bestemt skole! og sikkert ikke alle! Men én skole er en for mange og det bliver ikke bedre af det er galt på flere skoler.

Jeg har selv fået kommentaren: " I og med eleverne er afklædte under badet, kan vi jo holde øje med f.eks for mange blå mærker og andre uregelmæssigheder". Den er fremkommet, under fællesmøder, på to skoler hvor mine børn har gået. Det skete da jeg og andre forældre påpegede, at børn også er mennesker og derfor også, i mange forhold, burde have de samme rettigheder som de voksne. Således skulle det heller ikke være nødvendigt, at f.eks. teenagerbørn skal stille sig til skue for andre end de bryder sig om. Vi ved jo alle, at mennesker kan være   / er utroligt hårde ved hinanden og det der eksempelvis ses under et fællesbad , simpelthen er det "rene Guf" at have og skyde (læs: mobbe) hinanden med og at enhver fremtidig mulighed, med stor forkærlighed vil blive brugt, for at træde ofrene mest muligt over tæerne.

Diskusionen startede da der blev klaget over at børnene skulle sendes ud direkte fra badet, med vådt hår for at cykle flere kilometer i alskens vejr. Vi var en del forældre der mente. at de så måtte enten flytte gymnastiktimen til en af de første timer eller give børnene en skolebus de dage. Der var mange der mente, at børnene da bare kunne bade når de kom hjem, da det at de måske havde svedt jo ikke kunne påvirke læreren og vi jo alle havde bad selv.