Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!


Gæst

/ #820

2014-02-15 12:19

Samfundets svageste, der ellers kunne støtte hinanden risikerer at blive nødt til at bo alene for at overleve økonomisk, hvis deres partner hører til de lavtlønnede. Regeringens ide om hvad man kan klare sig for hænger sjældent sammen med virkeligheden. Hvad med unge studerende der deler en lejlighed. Deler de huslejen er de vel samboende. Så hvis den ene efter endt studie bliver berørt af loven skal de andre så forsørge vedkommende eller smide personen ud? Eller har man en kæreste, med et eller flere børn de betaler bidtag til, så skal samboen så betale deres børnebidrag ? Hvad med hvis ens voksne søn bliver skilt og mister job og flytter hjem til mig, skal jeg så betale hans eventuelle skattegæld og manglende børnebidrag eller skal jeg også smide ham ud?. Er man lavtlønnet har man sjældent råd til at forsørge andre end sig selv. Og dertil mister man boligstøtte hvis den anden får bare fem flade ører. Så det går lige op. Det virker som om regeringen helt har mistet forbindelsen til befolkningens forskellige problematikker og kun ser verden ud fra deres egne forudsætninger. Mange flere skilsmisser, folk der vælger en udsat partner fra, og mange der er nødt til at leve alene på kanten af samfundet. Hvem han tilbyde en stakkels ven på kontanthjælp husly? Ikke med mindre man er rede til at forsørge vedkommende. Hvis man finder en kæreste der har et skrantende helbred eller anden "disability" så kan man blive nødt til at vælge vedkommende fra. "The survivel of the fittest" er fremtidens agenda.