Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs


Gæst

/ #23

2014-01-27 19:31

Efter finansministerens blanke afvisning i DR Nyheder klokken 18:30 og dermed konstatering at der ikke er mere at komme efter, så har jeg valgt at rette henvendelse til det socialdemokratiske bagland.

Dette er gjort for at forsøge at appellere til deres forståelse af vores ønske om en alternativ løsning. 165.000 danskere kan ikke tage fejl.

Henvendelsen er skrevet på egne vegne og er dermed ikke udtryk for hverken deltager facebook siden, begivenheden for demonstrationen eller underskriftsindsamlingen.

Jeg kan anbefale at en tilsvarende henvendelse sendes til SF og R, hvis der er nogle som magter at løfte opgaven.

Kopi af henvendelse sendt til: folketingsmedlemmer, ministre, ledelse, ordfører, EP medlemmer og hovedbestyrelse.

------------------

Kære socialdemokrat.

I morgen tirsdag skal hr. finansminister Bjarne Corydon i samråd angående salget af DONG Energy aktier til Goldman Sachs.

En handel som har efterladt en del ubesvarede spørgsmål i specielt de sidste par ugers tid med megen mediebevågenhed, og ikke mindre bevågenhed fra også den danske befolkning.

I skrivende stund har mere end 165 tusinde danskere - det er langt flere end det nødvendige antal for at undgå f.eks. spærregrænsen i Folketinget - skrevet under på en underskriftsindsamling i håbet om at blive hørt, i håbet om at der vil blive overvejet og muligvis også fundet en alternativ løsning.

Jeg retter denne appel til jer, fordi finansministerens blanke afvisning af det alternative fremsatte tilbud fra en del af landets pensionskasser samtidig var en kategorisk afvisning af en revurdering af udbudsrunden.

Om det fremsatte tilbud fra pensionskasserne var eller ikke var seriøst, vægter i min henvendelse ringe betydning, da det er selv afvisningen - og dermed understregning af at beslutningen ikke står til at ændre - som jeg finder alarmerende.

Jeg behøver ikke at fortælle politikere, hvordan den politiske situation er i landet, med den stigende følelse af mangel på demokratisk indflydelse, den stigende afstand imellem folk og lovgivende forsamling, for slet ikke at nævne den stigende politikerlede. Alle faktorer som er undergravende for den nødvendige folkelige opbakning til ethvert folkestyre.

Jeg afslutter min henvendelse i håbet om, at jeg med denne henvendelse trods alt møder en vis forståelse OG accept af, at en nødvendig ekstra overvejelse af handlen bør foregå før den afsluttende afstemning på torsdag.

165.000 danskere kan ikke tage fejl - hvis vi tager fejl, så har vi som demokrati et forklaringsproblem, da 165.000 danskere ikke føler at de bliver hørt og dermed måske føler at de ikke kan acceptere den lovgivende forsamlings dispositioner.

Tak for ordet.
Claus Jansson