Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs


Gæst

/ #2888

2014-01-25 12:08

Selve konceptet er forkert.

1: bestyrelsen kører firmaet så ringe at de bliver nødt til at sælge noget af det.
2: I kraft af aktieoptionerne belønnes bestyrelsen/ledelsen belønnes personligt mere, jo ringere de sælger selskabet, dvs. både køber og sælger kæmper for en lav pris.
3: I kraft af den lave salgspris pris, forærer bestyrelsen køberen 2-3gange hans investering. Igennem aktieoptionerne forærer køberen og bestyrelsen, bestyrelsen 500.000.000,- kr.
4: så nu er køber og bestyrelse bedste venner og bestyrelsen har vist at de "kender reglerne". Derefter beskytter bestyrelse og køber så hinanden fra indflydelse, både internt og externt fra,  vha. klausuler,  den såkaldte "mindretalsbeskyttelse" til køberen.
5: Hvis jeg ejede en virksomhed og min bestyrelse foreslog noget der lignede ovennævnte, ville jeg fyre bestyrelsen, fordi købsaftalen tydeligt viser at de ikke arbejdede for firmaets bedste, men istedet for arbejdede for køberens og deres private interesser.

I det køber giver mulighed for bestyrelsen kan tjene virkelig mange gange deres årsløn i forbidelse med salget, er det jo et spørgsmål om hvem de så egentlig arbejder for ?