Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

JRMC

/ #773 Barsel og sygdom

2013-12-27 16:26

Hvad med folk der er syge ? De kan ikke bare tvinges ud i arbejde.
Min Svoger har en skulderskade (Som er forværret pga operation der gik galt) Han er tvunget ud i arbejde lige blevet opereret for 4 gang og stadig skal han arbejde. Som 2 dage efter han var blevet opereret fik af vide han at han skulle ned i værkstedet igen (hans aktivering) ellers ville han miste kontanthjælp! thoumbs up DK ...
Og mig ? Jeg er på barsel .. Men mister vel omtrent 4-5000 kr pr måned så er tvunget ud i arbejde selvom jeg har min lille søn hjemme så hvis jeg er så heldig at nogen steder vil tage mig ind så skal jeg også lige finde en barnepige (og hvis man er heldig får man en til 100Dkk/T) så det er lige omkring 800-1000 kr pr dag og så kunne man ligeså godt have været blevet hjemme da man jo selv tjener omkring 100-120 kr pr dag (Før skat) når man er så ung som jeg er og uden uddannelse, men det er jo så også kun de måneder før min søn kan komme i vuggestue eller dagpleje hvor man så betaler 3000 kr pr måned (Plus jeg har en stor dreng hvor vi også betaler dagpleje) Og der er så mange mennesker der må tage et arbejde SELVOM de er syge og uarbejdsdygtige BARE FORDI de syntes vi skal være et Velfungerende danmark hvor ALLE er i arbejde selv svage syge og det næste bliver at pensionister også skal i arbejde (Kun 20 timer pr uge) ... Hvad med vores børn ? Skal børnene så også hvis de får job lide under GF ? Skal de så også forsørge hvis de får et deltid/Fritids joB? Hvorfor lukker vi så ikke bare istedet for landet og siger Ikke flere indvandrer ? Det er der ikke råd til! Vi kan ikke forsørge vores egne så hvorfor fanden skal vi forsørge alle de andre lande? Og sender penge til andre lande fordi de sulter og ikke har skole og tøj osv? Hvad med os bliver vi ved sådan så er det sgu os næste gang. Der er sgu snart ikke et DANMARK mere. Det er sgu allerede ved at være fremmed land....... Hvorfor tager vi ikke bare politikernes og de riges store fede Pensioner og skære ned?. Eller andet. Og hvorfor skal de køre rundt i store fede BMW'er ?? Som kun køre 5-6 KM PR LITER ?? Hvorfor kan de ikke have en lille bil der køre 20-25 KM Literen og spare der som os andre? Og spare på pengene til deres store fede lønchecks .
Min kæreste og jeg har ikke råd til at leve sammen. Og som han selv har sagt han kan ikke forsætte hvis han skal forsørge mig fordi han ender med at skulle arbejde 40-50 timer pr uge for at kunne forsørge mig og vores børn. Det ender med at man går fra hinanden alle der lider under dette og kvinder og mænd ender som enlige forældre landet rundt pga vi syntes det er vigtigere at hjælpe Indvandrere end at hjælpe vores egne . ! Det ender sgu med at koste mere og gøre danmark ENDNU mere fattigt og gøre flere og flere mennesker til hjemløse og sultende og så ender VI som de lande som vi så IVRIGT prøver at redde istedet for at redde vores eget ! Seriøst .? HVor meget ender det ikke med at koste i Børnepenge, Børnebidrag, Fripladser til fritids klubber/hjem dagplejer vuggestuer og børnehaver, Bolig sikring, og så mange andre ting. SERIØST DANMARK TÆNK LIGE EN GANG MERE . Forstår ikke hvordan nogen med god samvittighed kan tage så meget for så mange mennesker ! Familier som enlige !!! Det er virkelig sørgeligt. ER virkelig ked af at mine børn skal vokse op i dette land sådan som det er på vej til at blive. Håber virkelig at man finder tilbage til de gamle danske kvaliteter som gjorde DANMARK til danmark og ikke bare et nyt fattig land som et andet land engang inden for en nær fremtid skal prøve at redde !