Ryttere mod S4 og B0

Gæst

/ #14

2013-12-10 12:45

Jeg syntes også det er uhensigtmæssigt for det fra taget os som rideklub der arranger stævner for vores rideskole ryttere at ride stævne om placeringere, som de rigtig gerne vil prøve lige som dem med egen pony/hest. De har ikke har mulighed for at ride distriktstævner. Og sige at det kun er dem der ride klubstævne hiver deres pony rundt på banen det passer ikke. Jeg har set en del små 3" ponyrytter ude til distiktstævnerne hvor de bliver "transportede" og kun hiver i tøjle - her er det pet pony der klare det hele. Her vinder de små poder uden at kunne ride men tilgængældr ryger de også af hvis ponyen stopper eller vender lidt for skabt. Min den yngste rider "kun" klub stævner og efter princippet hun skal ride 5 fejl frie før hun må state højere hun startede med bom på jord og rider nu Lc og LB vi bruger klub klasserne til at uddanne lære nye ting (fyld, dobbelt spring), prøve en ny sværhedsgrad, at vende pony for udvendige og få ro på stævne nerverne osv. Men ude over det Syntes jeg at stilspringning er en god ide og er med til at uddanne vores ryttere, det skal bare ikke udelukke B4 osv. Man kunne måske i steden for sigen at man skal have redet medtode S4 for autoriceredet stildommer inden man rider distrikt stævner?