NEJ tak til den nye offentlighedslov


Gæst

/ #2299

2013-11-10 20:54

NEJ TAK til DIGITAL TVANG

Normalt holder man folkeafstemning, hvis store ændringer af samfundet skal finde sted
Det er ikke sket med den digitale tvang, man nu er ved at gennemføre.

Er vi ved at bevæge os fra et frit Danmark, til at indføre et systemvælde med hensyn til digital tvang der berører alle borgere i Roskilde Kommune

Den demokratiske kontrol synes svær at få øje på, med mine øjne. Er det politikerne eller embedsmændene, der sætter borgernes dagsorden på dette område? Det er jo en beslutning taget på landspolitisk plan, men den behøver ikke nødvendigvis være den mest borgervenlige.

Den offentlige administration, har al den EDB support, de har brug for !
DET HAR BORGERNE IKKE!

Digital tvang er en stress faktor af rang.

Pass-words er personlige. Derfor bliver sygdom, ferie eller skiftende medarbejdere pludselig et administrativt og et sikkerhedsproblem.
Et eller andet sted overskrider man en mental blufærdighedsgrænse, og efter Snowden skandalen ved man snart heller ikke hvem der kigger med, og hermed også, hvem kan lave sabotage mod en. Brevhemmeligheden er for nem at bryde.

Hidtil har det været sådan, at en ting kun var vigtig, for ting man ville ofre porto på det til et personligt brev.

Nu kan man blive tæppebombet med elektroniske beskeder og vedhæftede filer, borgeren selv skal åbne og evt. selv udskrive. Man skal huske en masse password her og der, og hvis man husker forkert eller systemerne ikke virker, ja så bruger man en masse kvalitetstid på at finde fejlen, --- Alt sammen fordi afsenderen skal spare på sin porto udgift.

Man kan oven i købet pådrage sig straf ansvar hvis man ikke får åbnet sin post i tide, eller ikke kan svare på grund af EDB, printer eller net problemer, og alle de ting, der skal fungere, for at en kommunikation lykkes.

Det er bare ikke rimeligt !

Jeg må som almindelig borger sige fra overfor digital tvang
Digitalisering skal være en frivillig aftalte, et supplement og ikke en tvang.

Vi må sige nej til et følelseskoldt samfund
Jeg vil som kandidat for Venstre arbejde for, at Digitalisering bliver et supplement og ikke en tvang i Roskilde Kommune.
Dette gør jeg med baggrund af de mange samtaler, jeg har haft med almindelige bekymrede folk incl. gamle fru Hansen, der hverken ser så godt længere og ikke interesserer sig for EDB, men vil have rigtige mennesker af kød og blod.

Kjeld Beyer
Kandidat i Roskilde til kommunevalget for Venstre (V)