Nej til mørklægning af Århus konventionen.

Torben

/ #4 Vækker helt sikkert forundring..

2013-09-27 10:36

Med sådanne tiltag som først offentlighedsloven og nu den påtænkte ændring af miljøloven,
undrer det mig da at nogle politikere undrer sig over manglende interesse for deres arbejde blandt befolkningen. Det bliver da helt sikkert ikke bedre af deres fortsatte spænden ben, for dem der har interesse i sager der berøres af offentlighedsloven og nu ændringen af miljøloven. Begge dele blev bliver på det nærmeste besluttet og vedtaget af folketinget, uden at sagerne tilnærmelsesvist debatteres offentligt. Man fristes helt sikkert til at tro at de er ude på skjule, hvad de foretager sig, og bestemt ikke er interesseret i at modstandere af deres beslutninger ser dem over skulderen, selvfølgelig giver det dem ekstra arbejde, men i sidste ende er de jo ikke dem der skal gøre arbejdet med at sørge for at interesserede parter får indblik i enkeltsager. Og meget af skylden bærer journalisterne der jo netop har gavn af de eksisterende love, som de bestemt har haft gavn af i deres arbejde med artikler, men udover åbenhedstinget, er det meget lidt der omtales i pressen. Hvad er grunden til dette, jeg undrer mig da helt bestemt over den manglende omtale i medierne.