NEJ tak til den nye offentlighedslov

Nej til hemmelighed i forvaltningen

/ #2089 Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?

2013-06-03 07:32

#2076: Susanne - Re: Re: Re: Re: Re: JEG har skrevet til dem alle – gør du det også?

Desværre er Folketingsmedlemmernes respekt for borgerne, at alle e-mails vedrørende offentlighedsloven ryger lige lukt i papirkurven hos de fleste af dem - lige med undtagelse af tina Nedergaard og 1 eller 2 mere. Personlige breve/mails til størsteparten af de øvrige JA-sigere bliver læst af EN ROBOT ... og besvaret af en (anden?) ROBOT.
Det automatiserede standardsvar man får - hvis man overhovedet får noget svar - lyder nogenlunde sådan her:


"Tusind tak for din mail. Jeg modtager hver eneste dag masser af mails, og jeg kan desværre ikke nå at besvare dem allesammen. Jeg læser dog dem alle, og jeg tager de mange indtryk med mig i mit videre arbejde. Mange hilsner XX."
... eller noget der er endnu mere arrogant.                                                                                                                        
Det vil derfor være meget mere fornuftigt nu at skrive til Folketingets Præsidium angående tingets forretningsorden, at det vil være ulovligt og ligefrem Grundlovsstridig at sætte lovforslaget (L144) under afstemning, da det "indeholder en række bestemmelser der legitimerer CENSUR og 'andre forebyggende foranstaltninger' i strid med censur-forbuddet i Grundlovens § 77, som hvis det sættes under afstemning bevirker, at de Folketingsmedlemmer, der stemmer for forslaget, vil komme til at bryde deres højtideligt afgivne Grundlovsløfte i medfør af Grundlovens §32 stk. 7, og dermed udover at blive 'løftebrydere' kommer til at handle i strid med Straffeloven (§§ 150, 155, 156, 157)." [Se evt. nærmere om hvorfor nejtilhemmelighedforvaltningen.wordpress.com].
Hvis loven den 4.6.2013 bliver vedtaget, så vil det være nødvendigt at sende "den blå petition" (http://nejtilhemmelighedforvaltningen.wordpress.com/margrethe-rex-sig-nej-til-censur-loven/) med e-mail eller som anbefalet brev til dronningen (v. Hofmarskallatet) for at sikre sig ret til efterfølgende af få loven juridisk omstøt ved Højesteret.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         NB: Bemærk at ulandet (i juridisk henseende) Egyptens Højesteret netop har omstødt gyldigheden af det seneste parlamentsvalg og af valget til landets Grundlovskommission! (http://www.mail.com/int/news/world/2124286-court-egypt-legislature-illegally-elected.html#.1258-stage-set1-2).                                                                                       Med venlig hilsen NEJ TIL HEMMELIGHED I FORVALTNINGEN.