NEJ tak til den nye offentlighedslov

Peter L. Jensen

/ #2065 Re: Skriv til ...Enhedslisten!

2013-06-02 15:05

I forlængelse af tidligere indlæg (1874,1875,1876,1877,1896 på "side" 75-76), hvor jeg argumenterer for at presse Enhedslisten til at trække sig som støtteparti for regeringen:

Jeg har lige talt med Henning Hyllested EL/retsudvalget om at deponere et mistillidsvotum hos oppositionen og derved i praksis at vælte regeringen, hvis ikke de opgiver offentlighedsloven. Jeg kan forstå, at det ikke er blevet seriøst overvejet, men han lovede at tage det op ved næste gruppemøde.

Jeg tror, det vil hjælpe lidt, hvis nogle få stykker af os skriver dem en mail og beder dem hjælpe os med at redde demokratiet i Danmark.

EL er selvfølgelig bekymret for, at S bare er ligeglade, og vi så får en Venstre-regering igen. Min påstand er, at med den ballade der er i regeringspartiernes baglande, så vil de konkrete politikere i regeringen ikke have udsigt til at blive genopstillet til kommende valg. Ligeledes vil partierne i regeringen ikke have udsigt til at komme i regering igen inden for et eller flere årtier: husk på at de indtil nu kun har taget de Upopulære initiativer og skal nu til at tage de populære initiativer og høste frugten af et forventet opsving frem til næste valg. De ikke tåle at blive væltet nu! Hverken partierne som sådan eller de enkelte politikere hver for sig. Derfor er der ingen risiko ved at EL truer dem med et mistillidsvotum.