Bevar Dyssegård Station
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Dyssegård Station.
Gæst |
#22014-05-05 15:23Det glade vanvid at foreslå Dyssegård station nedlagt,al den stund der er rigtig langt til andre offentlige transportmidler.Hvorfor ikke Kildebakke Station; der er langt færre passagerer! |
Gæst |
#3 Re:2014-05-05 16:00Kildebakken indgår ligeledes i Trafikstyrelsens forslag om lukning af stationer |
Gæst |
#42014-05-05 17:02Tak for det gode initiativ. Vi havde aldrig købt hus i Dyssegård hvis der ikke var en station. Fuldstændigt hul i hovedet at nedlægge den! |
Gæst |
#62014-05-05 20:00Er der nogen der har regnet på al den ekstra tid som Dyssegårdsbeboere skal bruge hvis stationen nedlægges. Det kan være at det vil overskride den tid der spares i Farum. Og som bosiddende i Kerteminde med børnebørn 400 m fra Dyssegård station kan jeg da kun dybt beklage hvis det bliver besværliggjort at besøge dem/ tage dem med til byen på en nem måde etc. |
Gæst |
#72014-05-06 04:03Dyssegård station er vigitg for mange pendler der benytte offentlige transport istedet for bil og går op for mere grøn denmark |
Gæst |
#102014-05-06 08:54absolut nødvendig. Vi kan ikke undvære vores station. Tænk på indkøbsmuligheder og afstande til andre stationer, samt alle de mange ældre i området. |
Gæst |
#112014-05-06 09:55Dyssegård Station er en vigtig Station for mange mennesker, luk ikke den og de andre Stationer. Grønlund Fruevej 39 2870 Dyssegård. |
Dyssegaard |
#122014-05-06 10:46Man udregningerne påstår man at det vil give ekstra tid. Klart nok når man kører forbi nogle stationer men hvis man tager tiden med for dem der skal finde nye veje hvordan ser regnestykke så ud? Hvor er der bare mange skrivebordsudregninger der ikke giver mening i den virkelige verden....logik at stationen betyder meget for kvarteret. Alternativet er jo flere biler på vejen og det går da mod alt sund fornuft i dette grønne land. Husk det er ikke så længe siden at man nedlagde sporvognene og nu bygger vi højbaner...... |
Gæst |
#132014-05-06 11:12Det er vanvittigt at man taler om offentlig transport, færre biler i byen etc. og så overvejer DSB at lukke eks. Dyssegaard station. Det giver ikke nogen mening! |
sparebanden |
#142014-05-06 12:19Hvis man sløjfede alle stationer mellem Farum og Hovedbanegården, kunne man (men ikke brugerne) spare rigtig meget tid! |
Gæst |
#152014-05-06 20:50bruger toget for at kunne komme ud til mine forældre, har sclerose, og kan ej gå så langt, så vil ej kunne ku komme ud til dem, hvis stationen nedlægges |
Gæst |
#162014-05-07 09:40Jeg synes, at det nærmer sig en skandale, at man overvejer at nedlægge en meget velfungerende og meget brugt S-togs station i hovedstadsområdet. Der tales så meget om kollektiv trafik, og så planlægger man nedlæggelse af stationer. Det er -for at sige det lige ud - helt ude i hampen! |
Ane |
#172014-05-07 17:11Jeg benytter Dyssegård fordi det koster 96,- retur fra Lyngby til Nørreport. Det er en oplagt tanke, at det i virkeligheden er derfor den skal lukkes, for vi er mange som parkerer her. Så mange, at der er et leben af folk hver morgen. Foruden selvfølgelig de mange skoleelever, som så fremover ikke kan tage offentlig transport til Dyssegårdskolen. |
Lars Pedersen |
#19 Mærkelige konklusioner i Trafikstyrelsens rapport2014-05-09 20:22Ifølge rapporten fra Trafikstyrelsen vil man afkorte rejsetiden mellem Farum og Kbh H med 2 minutter, hvis man nedlægger Dyssegård og Skovbrynet. Den kortere rejsetid vil ifølge rapporten generere en tilvækst på 735.000 passagerer (årlige rejser), hvorimod lukningen af de to stationer kun vil resultere i et fald på 73.000 passagerer (rejser). Jeg kender ikke modellerne bag beregningerne, men jeg har meget svært ved at forestille mig, at folk der normalt ikke benytter S-toget, jublende vil droppe bilen og kaste sig ind i S-toget, bare fordi transporttiden afkortes med 2 minutter. Jeg synes, det virker som en klar forringelse af den kollektive trafik, og det går i mine øjne helt imod tidsånden. |
Gæst |
#20 Re: Re:2014-05-09 20:23 |
Gæst |
#222014-05-11 07:12Politikerne glemmer, at vores børn bruger Dyssegårds Station til at tage til byen, sport, besøge venner og få besøg. Når de ikke tager toget en tilfældig hverdag er det fordi skoler og gymnasier ligger så det er hurtigere at cykle. Og hverken Hellerup, Emdrup eller Vangede St. ligger i gåafstand, men vil tillægge turen 15 min. Kvarteret omkring Dyssegårds St vil blive totalt u attraktivt som et sted at bo hvis St nedlægges. |
Vibs |
#232014-05-11 07:31Påtænker man at lukke Dyssegård station, fordi trafikstyrelsen gerne vil have flere til at køre I bil!? Det kan umuligt være fordi Farumborger skal komme 2-5 min. hurtigere til København. Kører der ikke allerede gennemgående tog forbi Dyssegård! Måske kunne Farumborger stige på et sådan. |
Gæst |
#242014-05-11 08:22Det er da fuldstændig forrykt, at bare tænke på at lukke Dyssegaard Station. Hvis man skal spare, må det ske andre steder eller på andre områder. Vi har jo ingen andre offentlige transportmidler i det nære område. Vil man tvinge os til at bruge egne biler?- Hvad med at dem på lidt længere afstand finder sig i, at transportvejen er ca. 3 min. længere! - Hvad med at spare H-linjen på banestykket til Farum helt væk? |
Gæst |
#252014-05-11 13:00Det giver jo ingen mening at lukke stationer og samtidig fortælle os at vi skal spare på CO2-udslippet. Man burde i stedet udbygge den kollektive trafik, men det koster jo penge. Vi skal være solidariske og holde fast i at alle stationer skal bevares i stedet for at udpege andre mere sårbare stationer. |
|
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kalaallit Nunaanni nalunaaqquttap kingumut allangortinneqarnissaanut atsiortitseqattaarneq, 10.-22. april 2024 / Underskriftsindsamling i Grønland for at ændre tidszonen tilbage, 10.-22. april 2024
2217 Oprettet: 2024-04-10
Transformer landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
1726 Oprettet: 2024-03-26
Behold billedkunst i 1.klasse
1517 Oprettet: 2024-03-27
Bevar overfarten Kulhuse-Sølager
2884 Oprettet: 2024-03-10
Bevar Sydbyen i Frederikssund - nej til DSB baneterræn
1945 Oprettet: 2024-03-14
Bevar pølsevogn og p-pladser på Torvet i Sorø.
834 Oprettet: 2024-04-15
Bevar Palads
25907 Oprettet: 2020-05-16
Vi foreslår at afholde en folkeafstemning om erstatning til minkavlere
775 Oprettet: 2024-04-05
Underskriftindsamling mod betalt parkering fra 1.minut i Helsingør Bymidte.
1339 Oprettet: 2024-03-18
Bevar Baunesletten
626 Oprettet: 2024-04-02
Få Lidl til Lystrup
531 Oprettet: 2024-04-08
Bevar Dagplejen i Gladsaxe Kommune!!! Børne- og undervisningsudvalget skal 2. maj træffe beslutning om, hvorvidt dagplejen, som vi kender den i dag, skal nedlægges. Hjælp os med at bevare dagplejen..
528 Oprettet: 2024-04-16
NEJ TAK til energipark ved Revsing og syd for Andst St.!
478 Oprettet: 2024-03-24
Nej tak til vindmølleparken Lillebælt Syd
1504 Oprettet: 2017-11-16
Nej til forringelse af responstid i Jelling og omegn
373 Oprettet: 2024-03-21
Áheitan um at lata føroysku sendistovuna í Ísrael aftur
327 Oprettet: 2024-03-25
Uvildig juridisk undersøgelse af international adoption
1655 Oprettet: 2024-02-06
Det grønne område ved Vejen Hallen
218 Oprettet: 2024-04-15
NEJ til stor solcellepark ved Ravlundvej
295 Oprettet: 2024-03-19
Nej tak til, at Augustenborg skov skal være urørt skov!
188 Oprettet: 2024-04-06