Bevar Dyssegård Station

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Dyssegård Station.


Gæst

#1

2014-05-04 11:46

rigtig godt initiativ

Gæst

#2

2014-05-05 15:23

Det glade vanvid at foreslå Dyssegård station nedlagt,al den stund der er rigtig langt til andre offentlige transportmidler.Hvorfor ikke Kildebakke Station; der er langt færre passagerer!

Gæst

#3 Re:

2014-05-05 16:00

#2: -

Kildebakken indgår ligeledes i Trafikstyrelsens forslag om lukning af stationer


Gæst

#4

2014-05-05 17:02

Tak for det gode initiativ. Vi havde aldrig købt hus i Dyssegård hvis der ikke var en station. Fuldstændigt hul i hovedet at nedlægge den!

Gæst

#5

2014-05-05 18:55

jeg ved ikke hvordan jeg skulle besøge min mor uden den station

Gæst

#6

2014-05-05 20:00

Er der nogen der har regnet på al den ekstra tid som Dyssegårdsbeboere skal bruge hvis stationen nedlægges. Det kan være at det vil overskride den tid der spares i Farum.
Og som bosiddende i Kerteminde med børnebørn 400 m fra Dyssegård station kan jeg da kun dybt beklage hvis det bliver besværliggjort at besøge dem/ tage dem med til byen på en nem måde etc.

Gæst

#7

2014-05-06 04:03

Dyssegård station er vigitg for mange pendler der benytte offentlige transport istedet for bil og går op for mere grøn denmark

Gæst

#8

2014-05-06 07:38

Dumt at nedlægge en S-Tog station

Gæst

#9

2014-05-06 07:39

dumt at nedlægge en S-Tog station.

Gæst

#10

2014-05-06 08:54

absolut nødvendig. Vi kan ikke undvære vores station. Tænk på indkøbsmuligheder og afstande til andre stationer, samt alle de mange ældre i området.

Gæst

#11

2014-05-06 09:55

Dyssegård Station er en vigtig Station for mange mennesker, luk ikke den og de andre Stationer.
Grønlund Fruevej 39 2870 Dyssegård.
Dyssegaard

#12

2014-05-06 10:46

Man udregningerne påstår man at det vil give ekstra tid. Klart nok når man kører forbi nogle stationer men hvis man tager tiden med for dem der skal finde nye veje hvordan ser regnestykke så ud? Hvor er der bare mange skrivebordsudregninger der ikke giver mening i den virkelige verden....logik at stationen betyder meget for kvarteret. Alternativet er jo flere biler på vejen og det går da mod alt sund fornuft i dette grønne land. Husk det er ikke så længe siden at man nedlagde sporvognene og nu bygger vi højbaner......

Gæst

#13

2014-05-06 11:12

Det er vanvittigt at man taler om offentlig transport, færre biler i byen etc. og så overvejer DSB at lukke eks. Dyssegaard station. Det giver ikke nogen mening!
sparebanden

#14

2014-05-06 12:19

Hvis man sløjfede alle stationer mellem Farum og Hovedbanegården, kunne man (men ikke brugerne) spare rigtig meget tid!

Gæst

#15

2014-05-06 20:50

bruger toget for at kunne komme ud til mine forældre, har sclerose, og kan ej gå så langt, så vil ej kunne ku komme ud til dem, hvis stationen nedlægges

Gæst

#16

2014-05-07 09:40

Jeg synes, at det nærmer sig en skandale, at man overvejer at nedlægge en meget velfungerende og meget brugt S-togs station i hovedstadsområdet. Der tales så meget om kollektiv trafik, og så planlægger man nedlæggelse af stationer. Det er -for at sige det lige ud - helt ude i hampen!
Ane

#17

2014-05-07 17:11

Jeg benytter Dyssegård fordi det koster 96,- retur fra Lyngby til Nørreport. Det er en oplagt tanke, at det i virkeligheden er derfor den skal lukkes, for vi er mange som parkerer her. Så mange, at der er et leben af folk hver morgen. Foruden selvfølgelig de mange skoleelever, som så fremover ikke kan tage offentlig transport til Dyssegårdskolen.

Hr.Madsen

#18 skud drab

2014-05-08 07:19

på Dyssegård st.
Lars Pedersen

#19 Mærkelige konklusioner i Trafikstyrelsens rapport

2014-05-09 20:22

Ifølge rapporten fra Trafikstyrelsen vil man afkorte rejsetiden mellem Farum og Kbh H med 2 minutter, hvis man nedlægger Dyssegård og Skovbrynet. Den kortere rejsetid vil ifølge rapporten generere en tilvækst på 735.000 passagerer (årlige rejser), hvorimod lukningen af de to stationer kun vil resultere i et fald på 73.000 passagerer (rejser). Jeg kender ikke modellerne bag beregningerne, men jeg har meget svært ved at forestille mig, at folk der normalt ikke benytter S-toget, jublende vil droppe bilen og kaste sig ind i S-toget, bare fordi transporttiden afkortes med 2 minutter.
Jeg synes, det virker som en klar forringelse af den kollektive trafik, og det går i mine øjne helt imod tidsånden.

Gæst

#21

2014-05-10 14:16

Bevar Dyssegård station

Gæst

#22

2014-05-11 07:12

Politikerne glemmer, at vores børn bruger Dyssegårds Station til at tage til byen, sport, besøge venner og få besøg. Når de ikke tager toget en tilfældig hverdag er det fordi skoler og gymnasier ligger så det er hurtigere at cykle. Og hverken Hellerup, Emdrup eller Vangede St. ligger i gåafstand, men vil tillægge turen 15 min. Kvarteret omkring Dyssegårds St vil blive totalt u attraktivt som et sted at bo hvis St nedlægges.
Vibs

#23

2014-05-11 07:31

Påtænker man at lukke Dyssegård station, fordi trafikstyrelsen gerne vil have flere til at køre I bil!? Det kan umuligt være fordi Farumborger skal komme 2-5 min. hurtigere til København. Kører der ikke allerede gennemgående tog forbi Dyssegård! Måske kunne Farumborger stige på et sådan.
Det er virkelig tåbeligt, at lukke Dyssegård station. Trist, trist signal fra trafikstyrelsen.


Gæst

#24

2014-05-11 08:22

Det er da fuldstændig forrykt, at bare tænke på at lukke Dyssegaard Station. Hvis man skal spare, må det ske andre steder eller på andre områder. Vi har jo ingen andre offentlige transportmidler i det nære område. Vil man tvinge os til at bruge egne biler?- Hvad med at dem på lidt længere afstand finder sig i, at transportvejen er ca. 3 min. længere! - Hvad med at spare H-linjen på banestykket til Farum helt væk?

Gæst

#25

2014-05-11 13:00

Det giver jo ingen mening at lukke stationer og samtidig fortælle os at vi skal spare på CO2-udslippet. Man burde i stedet udbygge den kollektive trafik, men det koster jo penge.
Vi skal være solidariske og holde fast i at alle stationer skal bevares i stedet for at udpege andre mere sårbare stationer.