SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen")

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen").


Gæst

#276

2013-11-24 20:01

sådan noget forpulet lort.

Gæst

#277

2013-11-25 07:40

Jeg synes det godt der nogen der tager intuitiv til at sige noget imod reformen, da jeg selv synes den indskrænker de studerendes muligheder meget radikalt og du kan ikke få bedre uddannede på kortere tid, det hænger ikke sammen.

Gæst

#278

2013-11-25 08:21

Jeg læser på SDU, hvor de pt. er igang med at finde på en løsning ift. implementeringen af den nye reform. Dette gør de i samarbejde med nogle studenterforeninger, så vidt jeg er informeret. Men jeg tror, at det er svært at finde en tilfredsstillende løsning på reformen, uanset om man finder løsningen i samarbejde med de studerende eller uden om de studerende :/

Gæst

#279 Re:

2013-11-25 09:06

#1: -

og imens sikrer de sig selv en fed pension som 62 årig... lad os afskaffe den ved simpel flertal i befolkningen så kan de få igen af egen mønt.

http://www.skrivunder.net/afskaf_pension_til_folketingsmedlemmer

Don Corleone

#280 Re:

2013-11-25 11:15

#2: -

FULDSTÆNDIG ENIG!

De burde lægge fokus på den høje arbejdsløshed blandt de dimitterede! Har venner som er jurister der har været arbejdsløs i årevis efter deres dimission! At komme hurtigt igennem studiet er ikke ens betydende med at man ender ud med at blive bedre for samfundet!


Gæst

#281

2013-11-25 13:05

Videregående uddannelse bliver kun for de aller dygtigste, og dem som ikke behøver studiejob. Dem som skal bruge lidt mere tid, tja de får ikke en universitetsuddannelse.

Gæst

#282

2013-11-25 14:15

klkæ
thimk

#283 Re:

2013-11-25 15:06

#54: Lone -

Du er nødt til at se det i større perspektiv. Det første er, at "vi" allerede nu ved, at mange unge i dag aldrig kommer til at have et fast arbejde, og helt unge børn af i dag kan se fremt til aldrig at få et arbejde i deres liv.

Se så på Kontanthjælpsreformen, der tvinger unge kontanthjælpsmodtagere over på uddannelse, på SU, fordi det er billigere allround. Dertil kommer, at det NETOP kun bliver unge og yngre studerende, der vil kunne holde til presset om at gennemføre som et fuldtidsjob - mens ældre voksne med eget liv og børn kan få temmelig svært ved det.

Summasummarum: Tvangsuddannelse af unge på kontanthjælp, ældre forhindres i at uddanne sig (med eller uden banklån), og hele middelklassen holdes i frygt og bæven med stigende udgifter til pasning, gebyrer, skatter, pensionsforlængelse - mister man arbejdet og kan ikke finde et nyt, glider man ned i kontanthjælpsklassen, og hér er der kontrol og overvågning og ydmygelse hver dag. 

Hele perspektivet er inficeret af frygt. Hvad skal snart være grunden til at uddanne sig? Får man ikke arbejde stort set lige efter endt uddannelse, som ikke rummer nogen fordybelsesmuligheder og dermed ingen virkelighedsperspektivering, er det tilbage til start med kontanthjælp og tvungen uddannelse og/eller overvågning, kontrol og ydmygelse. 

Naturligvis kan man ikke basere sit liv på at frygte hvad der vil ske om 3-6 år. Men det er til at tage at føle på, hvad der vil ske, hvis man dumper et semester. Det holder folk i stress og skaber relationer mellem mennesker, der ikke når i bund. Bange mennesker kan ikke skabe væsentlige bånd - de kan kun forenes i modstand mod dém, der forårsager frygten. Og hér er det et anonymt system, som man ikke kan klage til, klage over, få til at forstå.


Gæst

#284

2013-11-25 15:36

Vi skal redde den fælles tilgængelige uddannelse

Gæst

#285

2013-11-25 15:48

Latterligt at der ikke er plads til at dumpe mindre fag.

Gæst

#286

2013-11-25 16:31

Jeg havde selv 1 års orlov mellem 1. og 2. del af medicinstudiet (1985), hvor jeg lavede noget helt andet. Jeg mener bestemt, at jeg blev en bedre læge efter at have udvidet mine horisonter.

Gæst

#287

2013-11-25 17:56

Denne reform giver jo ikke mening

Gæst

#288

2013-11-25 17:57

For meget stress

Gæst

#289

2013-11-25 19:11

Atter en gang vil en sådan ordning gå ud over de svageste!

Gæst

#290

2013-11-25 19:20

Der må være nogen bag disse forslag der er svært kognitivt udfordrede

Gæst

#291

2013-11-25 21:13

Frihed under ansvar.

Gæst

#292

2013-11-25 22:05

Vore uddannelser bliver ikke bedre, og vore uddannede unge mennesker bliver ikke dygtigere af, at tingene skal gå så stærkt. Man risikerer at stå med alt for unge færdiguddannede uden den fornødne livserfaring og autoritet til at klare udfordringerne i deres fremtidige virke. En 24 årig nyuddannet læge kan bestemt godt få visse problemer i forhold til både øvrige sygehusansatte og patienter i form af bl.a. manglende autoritet. Mvh. Jens Rosbach

Gæst

#293

2013-11-25 23:37

Selvom politikerarrocancen ikke efterlader megen håb om lydhørhed overfor protester, så er det en demokratisk pligt at gøre opmærksom på uret. Og den her reform er absolut en uret som vil ramme unge mennesker urimeligt og desuden få en social slagside som vi i årevis i DK har kæmpet for skulle udjævnes.

Gæst

#294

2013-11-25 23:51

Et så krævende studie som dem på uni kræver overbærenhed og medmenneskelighed da vi alle kan få brug for at udskyde noget for at vores liv kan hænge sammen. Jeg har efter kun et år på uni fået en moderat depression, hvis ikke jeg hjælpes ville jeg ikke komme videre. Jeg er heldig at jeg lige akkurat har bestået de 45 ects point der kræves for min årgang

Gæst

#295

2013-11-26 07:03

Denne reform vil alvorligt forringe al videre uddannelse. Vedkommende der kom op med dette forslag har øjensynligt ingen sans for virkeligheden og fremtiden for de studerende.

Gæst

#296

2013-11-26 07:29

Absolut nødvendig.. Alt for mange vil skulle gå fra hus og hjem og uden chance for at kunne forsørge sig selv...

Gæst

#297

2013-11-26 11:08

Politikerene selv har brugt 8.7år i gennemsnit på deres kandidtatuddannelser og Morten Østergaard har brugt 9 år på sin. Hvordan kan disse mennesker forestille sig at de skal have lov til at tage al den tid de gider og så bagefter brokke sig over at andre (der før øvrigt bliver hurtigere færdige end politikerene selv i gennemsnit) ikke klarer uddannelserne på normeret tid. Føj

Gæst

#298

2013-11-26 12:45

Staten skal IKKE bestemme over hvordan jeg planlægger min uddannelse.

Gæst

#299

2013-11-26 13:07

Skal det nu blive sådan som det er i Tyskland kære venner?! Jeg håber da ikke! Der er altså en grund til, at jeg har skiftet til DK fra Tyskland - nemlig pga. bedre vilkår når det gælder uddannelse. Men det har åbenbart været forgæves...

Gæst

#300 Re:

2013-11-26 15:50

#4: -

fuldstændigt enig!!