Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#301

2013-11-23 23:16

den skal bare afskaffes og det kan ikke gå for hurtigt
Anders

#302 TV2 NYHEDERNE

2013-11-24 04:52

Vil bare fortælle jer alle sammen at jeg har skrevet ind til TV2 NYHEDERNE omkring det her, og vil opfordre jer alle og gøre det samme af dem herinde som bliver alvorlig ramt af den her lov.

TV2 NYHEDERNE er nok nogen af de eneste der kan råbe politikerne op, og hvis de tar nogen af jeres historier op er jeg sikker på det nok skal skabe røre og hører om alle de børnefamilier der bliver knust og folk der står til at ryge på gaden + alle de andre forfærdelige ting der vil ske for vores land i nærmeste fremtid på grund af den værste lov nogensinde vedtaget i demokratiets historie.

Så kom ind i kampen folkens og lad os kæmpe sammen for en retfærdigt og bedre danmark. Skrive din historie til http://nyhederne.tv2.dk/1234

Thomas

#303 Re:

2013-11-24 07:32

#97: -

Ingen bør forpligtes til at forsørge andre, hverken som gift eller samlevende. Og det er ydmygende at blive forsørget af andre.

Hvor tro du statens penge kommer fra??? Stop din kræver mentalitet!! 37,4 pct. af hele skatteprovenuet går til overførselsindkomster

 


Gæst

#304

2013-11-24 08:06

Jeg har været ramt det sidste år, min mand har forsørgerpligt, så dette er desværre ikke noget nyt. Vores regninger er det samme, men det er ligegyldigt.
Jeg har været syg de sidste tre år, vi har ikke råd til at bo i vores hus men vi har heller ikke råd til at sælge det.
Så denne lov burde også afskaffes for folk der er gift.

Gæst

#305

2013-11-24 08:17

Lad os alle stå sammen imod denne groteske lov!

Gæst

#306

2013-11-24 08:37

Synes det er flot at der er nogen der stiller op og demonstrerer. Må vi få stoppet denne galskab, omgående!

Gæst

#307

2013-11-24 08:41

Sys det er dybt godnat at man skal forsørge sin kæreste, tror ikke de er klar over hvor mange familier de ødelægger af

Gæst

#308

2013-11-24 08:52

Det er fantastisk at en lov fra '20erne eller så, hvor samfundet var et helt andet end det er i dag, skal forpeste det samfund vi har i dag. Dengang var det muligt at forsørge en familie med en indkomst... Det er svært at gøre i dag, med mindre man har en god løn...

Gæst

#309

2013-11-24 09:01

Jeg ved ikke hvad de tænker på at tage sådan en beslutning, det rammer så mange familier kender flere og flere der kommer til at flytte hver til sit fordi de ikke kan få tingene til at hænge sammen, i har ikke tænkt over hvem det går ud over, men det går desvære ud af vores skønne og dejlige børn som skal leve med at deres forældre skal være afskilt og det er ikke i orden at børn og forældre skal være adskilt fra hinanden når det ikke er noget de selv har valgt, hvad med de syge som skal bruge en formue på medicin og behandlinger, men selvfølgelig hvis ikke man selv står i denne situation eller har prøvet det kan man sikkert ikke sætte sig ind i det. Ja jeg kunne blive ved der er tusind ting som vil ændre folks liv, alle dem som sidder i denne juletid som ikke har råd til diverse ting, har ikke penge til gaver, mad og tøj. Jeg forstår det ikke hvordan i kan byde folk at deres fremtid ser sort ud. Flere ville gøre livet forbi fordi de ikke få det til at hænge sammen og de vil gå psykisk ned på det, eller der vil fler kriminelle da det er den eneste vej frem. Det er sku sørgeligt er ikke stolt af at være en del af Danmark og alle deres love og regler som ikke er til gavn for nogen desvære :0(

Gæst

#310

2013-11-24 09:10

De rige har ikke brug for flere penge. De fattige har brug for de få de har for at overleve. I virkeligheden har vi kun brug for adgang til de ressourcer penge i dag giver os adgang til. Ressource baseret økonomi er en bedre løsning. Indtil det blive en realitet: hold fingrene fra de fattiges penge! Se evt. www.thevenusproject.com
Line

#311 Ikke kun syge mennesker..

2013-11-24 09:19

Det er ikke kun syge mennesker. Det er også alm mennesker der ricikerer at miste deres kontanthjælp. Jeg fik af vide at folk der ikke har en uddannelse ville miste deres kontanthjælp og ville gå ned på su. Derimod folk med en uddannelse, som EGU osv. ville beholde deres kontanthjælp og evt få flere penge, også kaldt aktivitets penge hvis de er ude i noget

Gæst

#312 Hvorfor skal man straffes fordi man er gift

2013-11-24 09:25

Som det er i dag, så bliver man straffet med gensidig med gensidig forsørgerpligt, og det er ikke rimeligt, når det ikke gælder alle andre. Så min holdning er at reglerne skal være ens for alle, gift som ugift. Man kunne så fjerne det for alle, men det er ikke nogen god løsning, vi lever i et land med alt for høje offentlige udgifter, og skal vi have rettet op efter krisen, må vi alle give et bidrag med. Så derfor synes jeg at gensidig forsørgerpligt er en god ide, men vi er blevet for forkælet her i Danmark.

Når det så er sagt, så synes jeg at indkørselperioden er alt for kort, jeg hørte for første gang om reglen for ca et halvt år siden. Hvis folk ønsker og bo sammen, men ikke har råd til at blive boende, så skal der være nok tid til at kunne finde en bolig, og ejer man en bolig, skal der være tid til at få den solgt og fundet noget andet. Og dem som vælger at flytte fra hinanden, skal den ene eller måske endda begge parter have tid til at finde noget andet.

Jeg er selv en af dem som ville blive berørt, hvis jeg ikke gjorde noget, og det er slet ikke usandsynligt at jeg i fremtiden er en af dem som vil blive berørt, men så må jeg tage det med.

I alt for mange år, er folk straffet på denne konto, fordi at de har giftet sig, og jeg indrømmer, at det også er årsagen til at jeg aldrig er blevet gift, fordi der var flere penge imellem hænderne ved at lade være. Folk er blevet skilt for at undgå gensidig forsørgerpligt. Lad reglerne være ens for alle gift eller ej, og vi har i Danmark ikke råd til at fjerne gensidig forsørgerpligt for alle.

Men der skal være tid til at folk kan nå at tilpasse sig, og det synes jeg ikke der har været. Giv en 3-5 års periode hvor man kan tilpasse sig de nye regler,  og finde en ny bolig.


Gæst

#313

2013-11-24 09:29

Giv din mening til kende!!

Gæst

#314

2013-11-24 09:29

Gi os dog en chance for et liv, folk på kontanthjælp har det svært nok i forvejen..
Og at man får så meget mindre fordi man er i et forhold hjælper ikk li frem på ens forhold, og skiltsmisse statistikken falder ikk li frem..

Gæst

#315 Re:

2013-11-24 10:09

#5: -

Fordi den også er uretførdig for de gifte.


Gæst

#316

2013-11-24 10:23

Tja så kunne vi jo lige så godt have giftet os... Men det valgte vi at lade være med af hensyn til økonomien...

Gæst

#317

2013-11-24 10:30

Hvorfor skulle den enkle overtage statens forpligtigelse. Det er jo ikke det enkle individ, der har modtaget skatte kronerne til forsørgelse af personer, der ikke kan forsørge sig selv.

Gæst

#318

2013-11-24 10:31

Lad os stå sammen så de ikke bliver ved med at køre rundt med os!!

Gæst

#319

2013-11-24 10:50

Man bør ikke tvinge familier fra hinanden.

Gæst

#320

2013-11-24 11:37

Er glad for at der er nogle der tager intiativ til a rede Danmark nu politikerne ikke synes at det er deres job ..

Gæst

#321

2013-11-24 11:40

Er en af dem der sidder i kørestol og er Handicappet og skal nu til at opgive min drøm om familie vi kan ikke få hjælp til fertilitetsklinik jeg skal have hjælp til handicap bolig jeg skal have hjælp til at få handlet ind og få hentet medicin og til rengøring osv er så ulykkelig over vi er tvunget til at flytte fra hinanden staten ødelægger rigtig mange familier og også vores lorte regering er så rasende over dette

Gæst

#322

2013-11-24 12:08

det er så forkert de dårlige stillede skal altid rammes, mens de rige deriblandt politikkerne som altid går fri det er så forkert, at dem som ikke har så meget skal have mindre

Gæst

#323

2013-11-24 12:10

Det kan jo ikke være rigtigt det her.
I er vidst slet ikke klar over hvad det vil betyde for dk, at i gør det her.
Skal vi være et fattigt land i fremtiden?
Hvad med evt. Få sat gang i økonomien, og ikke bare lade stå til, og se det hele falde fra hinanden. Vi har et samfund vi skal bevare! Et samfund som er dyrebart, og er bygget af folk med en drøm om, at vi alle skulle have det godt! Det skal ikke smides på gulvet vel? Vatnisser. Undskyld udtrykket.

Gæst

#324

2013-11-24 12:33

Mange udnytter systemet ! Det ved vi alle ... Men at vi er nogen som rent faktisk prøver at overleve og måske ikke kan arbejde lige nu på grund af sygdom eller andet . Skal pilles ned på den måde ! Havde jeg vidst dette ville ske ! Så havde jeg fået en abort ! Jeg har så mange ting at slås med og at skulle sætte mit barn til denne her verden ! Puha .. Så smid da nogen af de perkere som ikke kan opfører sig ordenligt ud af landet og eventuelt dem som udnytter systemet !!!!! Jeg kan sagtens fortælle om et par stykker som gør det !!!! Og skal lige siges at jeg ikke har lyst til at være på kontanthjælp ! Men jeg har ikke andre muligheder lige pt........min kæreste og jeg sidder i en et værelses og kan ikke finde noget andet . Alt er for dyrt og jeg skal føde her til februar . Min kæreste er ikke faren . Men nu risikere jeg at jeg mister min kontanthjælp fordi han skal forsørge mig ! Så kan vi sku lige så godt blive boende her for at kunne overleve !!

Gæst

#325

2013-11-24 12:36

Vi er alle individer, ingen skal have nogen form for forsøgerpligt overfor andre, det er et oldtids system hvor kvinden gik derhjemme, sådan er det ikke mere.