Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#176 Re:

2013-11-22 19:09

#16: -

 

Eller i det mindste give os ret til at bruge partners fradrag som ved ægteskab, så kan man da nogenlunde holde skindet på næsen

Bidrager til velfærdssamfundet

#177 Tankevækkende..

2013-11-22 19:11


Gæst

#178

2013-11-22 19:20

Nu kommer jeg ikke til at stå i denne situation i den nærmeste fremtid når dette sker, men jeg vil ikke se familier blive nødsaget til at flytte fra hinanden på grund af dette. Jeg er selv et 2 hjems barn, og ved, hvor hårdt det kan være. Mine børn er desværre også delt, af andre grunde, men når dette sker, vil folk blive taget fra hinanden, folk som ikke behøvede at blive skilt ad. Folk med børn men også dem uden, det er ikke fair for dem, og det er ikke iorden at være så umenneskelig som den danske stat er blevet.

Gæst

#179

2013-11-22 19:25

Det er forkert at kærlighed og velfærdstatan skal ødelægges
.

Gæst

#180

2013-11-22 19:29

JEG ER FYR PÅ kæreste

Gæst

#181

2013-11-22 19:31

Det siger sig selv

Gæst

#182

2013-11-22 20:07

Synes det er grotesk at bare fordi man er kærester på skal man forsøge hinanden, det ender jo med at flere kærestepar bliver nødt til at flytte hver til sit fordi man ikke har råd til at bo sammen længere!!!!!

Gæst

#183

2013-11-22 20:10

Staten tvinger folk til og blive kriminelle, det er en total skandale!

Gæst

#184

2013-11-22 20:11

!!!

Gæst

#185 Til dem der føler sig fastklemt i systemet

2013-11-22 20:13

Må jeg foreslå at dem der føler sig fastklemt i systemet, også får skrevet under på denne underskriftsindsamling: http://www.skrivunder.net/syg_i_sygt_system Husk at bekræfte jeres underskrift via tilsendt mail :))

Gæst

#186

2013-11-22 20:18

Nej tak til forsørgerpligt.
irene

#187 grrrr

2013-11-22 20:26

Tænk hvor mange arbejdspladser der ryger næste år. Vi har ikke råd til at købe nye ting, så kan virksomhederne ikke producerer vare. Så fabrikker vil lukke, butikker lukker, og læger og sygehuse bliver overfyldte, for vi har kun råd til billigt dårligt og usundt mad. Heldigvis er det gratis at få motion i naturen. Så er da et lille håb for vi ikke dør af livsstilssygdomme. Hvis altså man ikke er blevet ødelagt af depression og ensomhed.


Gæst

#188 Fordi nogen har dårlige vilkår behøver ikke flere have det.

2013-11-22 20:32

#5: -  

 


Gæst

#189

2013-11-22 20:43

De er Skøre de "Romere"

Gæst

#190

2013-11-22 20:55

Det kan ikke passe at syge folk eller uarbejdsdygtige folk bliver trukket eller helt frataget kontanthjælpen. At den lov er kommet for at få dovne unge til rent ud sagt 'at lette røven' er helt forståeligt! Men der er stadig dem som på papir fra diverse læger osv. Har fået erklæret en sygdom eller ligende. Hvad ville i selv have gjort i sådanne situationer?!? Tag jer sammen regering!!!
Ns

#191

2013-11-22 21:11

Jer er en 29 år pige. Der har oplevet mange slemme ting i mit liv. Er blevet voldtaget som 8 årige der er blevet skudt på mig har set mine kære blive dræbt og skært i stykker.Når man opleve sådan noget så er det klart at man bliver syg og sådan noget kan man bare ikke helbrede kan man? Og ikke nok med det så har jeg så meget ondt i hele min krop kan faktisk ikke får dag oh nat tid at hænge sammen.og så går man fra læge til læge og så vil / kan de ikke sige hvad man fejre, så går man og er sygemeldt og det gør man fordi man ikke kan andet. Man er tvunget til at være på kontanthjælp fordi man ikke kan tage et arbejde eller uddannelse.jeg har to små børn og jeg kan ikke give dem det de ønsker sig til jul eller fødselsdag fordi der er ikke penge til det. Og nu bliver det være på grund regeringen bare fordi jeg bor med min kæreste. Politker er lige glad de har penge nok de vil ikke bedrager fordi de kan bare tvinge de fattige til det.

Gæst

#192

2013-11-22 21:31

Dem der sidder på borgen, får store pensioner, og alt hvad dertil hører. Tænker ikke på den lille familie der har det svært nok i forvejen, mange en lille lejlighed ingen bil osv.Men De andre har deres gode løn

Gæst

#193

2013-11-22 21:34

Selvfølgelig skal man ikke forsørge sin kæreste, fordi man deler seng...vi skriver 2013 og har et helt andet samfund nu....selvstændige mennesker, som vil have deres egne penge og skal ikke umyndig gøres ved, at forsørges af sin samlever, sådan så det ud ved århundrede skiftet.....så lad være med, at bank os 100 år tilbage i tiden. Denne lov skaber nye problemer, som kan gå hen og blive dobbelt så dyrt for samfundet, f.eks bolig mangel, når folk ikke længere kan/vil forsørge sin partner eller når den forsørgede part vil være "myndig" og klare sin egen forsørgelse ..... Den her lov bliver dyr for samfundet, hvad med, at spare på de fede minister lønninger og pensioner til politikerne og fratage dem deres løn, hvis de har en samlever derhjemme, som kan forsørge dem??? Kunne være spændende og se hvad de syntes om den lov?:)

Gæst

#194

2013-11-22 21:43

Godt tiltag

Gæst

#195

2013-11-22 21:45

Tiltaget vil smide folk på gaden eller tvinge dem til svindel.. Svagt tiltag i dette såkaldte velfungerende land!

Gæst

#196

2013-11-22 21:55

STOP!!!

Gæst

#197

2013-11-22 21:59

Så er det på tide at "folket" rejser sig og siger fra! Nu er de godt nok gået for vidt! De slagter jo familier der i forvejen er nederst i dagens Danmark!

Gæst

#198

2013-11-22 22:02

Rigtig godt initiativ. Tak
rina

#199

2013-11-22 22:23

Folk klager over skatten er for høj, over at sygedagpenge som hovedregel er 52 uger, at børnehaver og skoler er for dårlige osv. Der er ikke råd til alt.

Det er på tide, at samlevende og gifte ligestilles. Ægteskab skal ikke være en straf.

Kontanthjælp skal være en midlertidig ydelse for folk, der ikke kan forsørge sig selv eller sin familie. Folk i dk skal ikke bo på gaden eller gå sulten i seng, men man bør kun få dækket til nødvendige ting og fordi man ikke kan klare sig på anden måde.

Jeg kan se andre og vigtigere steder at bruge pengene fra skatten.

Det er synd for dem der må flytte til anden og mindre hjem og som må spare meget i hverdagen. Men alle kan leve. Har samleveren en lav indtægt, får man fortsat kontanthjælp, det er jo takst bestemt.
Tachyon

#200

2013-11-22 22:32

da jeg stod i stemmeboksen, kunne jeg bare ikke sætte mit kryds, ville gerne men kunne bare ikke. Hvorfor mon...

Men jeg gik nu ikke blank hjem... Jeg ved jeg også bare kunne sidde derinde på borgen og være kreativ for en masse penge og bare ævle derud af... Og så sikre mit eget "slot" og skide på andres.. I min verden er man selv ude om det hvis man stemmer på dem.. Det er ligesom med krig, ingen soldater ingen krig.... :)

Hvis ingen stemte på en politiker kunne der heller ikke være en der skulle bestemme det hele...
Det er gammelt... ;)