Nejtaktilasylcenteriskørping

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nejtaktilasylcenteriskørping.

Holbæk-barn

#26 Erfaringer med asylcenter, opvækst ved siden af 'centret'

2013-10-05 20:06

Jeg voksede op i 80'erne og 90'erne i Holbæk (på Nordvestsjælland), i det skønneste villakvarter med gedigne gamle villaer tæt ved fjorden og med kort gåafstand til bymidten. Her, klods op af byens smukke anlæg, lå en ældre nedlagt kaserne. Hvor byens nævenyttige politikere fik den idé, at der skulle indrettes et asylcenter.

Dette asylcenter betød, at min mor ikke kunne hænge vores vasketøj ud i haven da det 'forsvandt', vores sko (og gæsters) foran hoveddøren 'forsvandt', cykler 'forsvandt', man gik ikke udenom vores biler - man gik over dem, min mor kunne ikke sole sig i haven uden at være "under opsyn" af fremmede mænd osv. osv.

Men det var nu egentlig det mindste problem. Langt værre var det når man besøgte legepladsen i anlægget. Her blev man bombarderet med sten og jagtet væk med store grene, ikke af asylcenterets børn, men af deres forældre...

Bedre blev det ikke i takt med, at man blev større. Min skolegang foregik på to af byens fire privatskoler (to, da den ene først starter skolegang fra sjette klasse) og her var jeg forskånet for 'velsignelserne', andre børn fra mindre privilligerede familier var knapt så heldige. Når man skulle til fest eller i byen, var afstumpet vold, knive, pistoler, narko, gaderøverier (jo, de fandtes skam også dengang, men byen har - og har stadig - en radika lavis og det var ikke noget man tog videre notits af. Gerningsmændene var ofre og politiet jagter jo ikke ofre, men gerningsmæng... Så min ven gik hjem uden sko og jakke. Jeg tror det skete omkring årtusindeskiftet.
Derudover var det den velkendte klankultur der dominerede, gymnasiefesterne blev ødelagt af ikke-elever af anden etnisk herkomst. De ankom i store grupper, det gjorde de altid og holdt gerne enten på den 'lille' parkeringsplads foran indgangen i deres meget, meget store og dyre biler (har altid undret mig over hvordan de fik råd til dem...) eller også brød de ind til festen (på den ene eller den anden måde). Kom de først ind, så startede de store slagsmål - og som rovdyr i flok udså de sig altid et ensomt offer. Meget sympatisk. Og alt imens nogle gik til stålet over for en sagesløs gymnasieelev, så tømte resten af gruppen garderobe, barens pengekasse og pigernes tasker... Intet nyt over solen her.

Jeg vil ønske alle de unge mennesker i Skørping tillykke - og ikke mindst, så vil jeg ønske deres forældre held og lykke. Det skal nok blive "een på opleveren". Det er problemerne som kommer snigende ad åre som er de slemme, ikke centeret og dets umiddelbare beboere!

Hvis nogen er i tvivl, så skal mine børn ikke vokse op nær et asylcenter. VÅGN OP, VENNER!

Hans Und

#27

2013-10-06 02:03

Disse mennesker er ikke flygtning, de er imigranter.

Et "asylcenter" skaber ikke arbejdspladser, tværtimod fjerner det penge, der eller kunne være blevet investeret i projekter der faktisk skaber arbejdspladser.

Og bare vent. Nogle af de tilstedværende "asylanter" vil begå grov kriminalitet såsom voldtægt.
Har vi nogen sinde set en politiker vedstå sig ansvaret for den kriminalitet, som deres godhed for andres penge har påført os andre? -Svaret er ALDRIG.
SMJ

#28 Halal i børnehaven

2013-10-06 08:38

En naturlig konsekvens er nok også at man skal regne med at svinekødet fjernes fra børnehaver og lign. Man skulle jo nødigt risikere at ungerne kommer i berøring med det. Halal kødet bliver der efter i indført, da det er for dyrt at have to slags kød.
Men det er jo der vi er på vej hen i hele DK, men Skørping vil måske bare have det indført hurtigere end andre.
Nyd jeres dyremishandlede kød Skørping!
bent petersen

#29 Re: Re: Nej til asylcentre i Skørping

2013-10-06 11:06

#11: - Re: Nej til asylcentre i JEG SYNES DET WE FINT MED ET ASYLCENTER I SKØRPING ,,ELSK DIN NÆSTE,SOM DIG SELV"

Skørping9520

#30 Re: Re: Re: Nej til asylcentre i Skørping

2013-10-06 15:48

#29: bent petersen - Re: Re: Nej til asylcentre i Skørping

I rent bibelsk forstand kan næste-begrebet ikke perverteres ned til en fremmed som har betalt mellem kr. 100.000 og kr. 500.000 for, at komme til et andet land.

Næsten er den som står umiddelbart ligefor, altså den nærmeste i nød. Dette perverterede næste-begreb, som du fremfører her, er en sammenblanding mellem kommunisme og pseudo-bibelsk lære. Da kommunismen er en totalitær anti-religions ideologi, så kan man med rette kalde den form for næste-pyramidespil for en "perversion".

Bent Petersen, skam dig!

Mariann Skarvanes

#31 Ja tak til et asylcenter!

2013-10-06 17:11

Jeg mener godt at Skørping kan rummme et asylcenter. Jeg er i tvivl om at beliggenheden midt i byen, er hensigtsmæssig, for de der skal bo på centret, og om skolen har plads til at optage et større antal nye elever, men som udgangspunkt, mener jeg, at en velfungerende by som Skørping, har ressourcerne til at tage hånd om et antal asylansøgere. Jeg tror, lige som Bent Petersen, på næstekærlighed. Jeg tror på at man kan nå rigtig langt med et åbent sind og et varmt hjerte. Ja, der kommer kriminelle til Danmark, men størstedelen er det ikke og ønsker et helt almindeligt liv som du og jeg og det synes jeg de skal have muligheden for.

Gæst

#32 Re: Nej tak til asylcenter i skørping

2013-10-06 17:38


Gæst

#33 Re:

2013-10-06 17:42

pip

#34

2013-10-06 17:43

ikke ok
Gunilla Paulsen

#35

2013-10-07 07:55

Jeg undrer mig, hvad det reelt er folk er mest bange for? Og hvem er det der kommer og voldtager vores børn? Er det de 40 enlige mødre eller deres 0-6-årige børn? Jeg tror på at disse mennesker kan blive en styrke for vores by, hvis de får lov. Nogle her inde mener ikke at de er blevet spurgt. Hvem har spurgt disse syriske kvinder og børn om de ville have krig i deres land? I øvrigt: Jeg glemmer aldrig den syriske pige jeg gik i klasse med på et tidspunkt. Hun lærte mig noget om ikke at tale grimt om andre mennesker.
Mariann Elinborg Skarvanes

#36 underskriftsindsamling FOR asylansøgere i Skørping

2013-10-07 10:59

Henrik Johansen

#37 er kommet væk fra essensen.

2013-10-08 13:49

Vil starte med at sige, at jeg klart synes, det er ringe, at vedkommende der har startet underskriftsindsamlingen er anonym!!! Men derfor er det stillede spørgsmål stadig relevant (anonymitet eller ej).
At nogle "lokalpolitikere", så kommer i tanke om, at de er i en valgkamp, og vil udstille sig selv, som jordens frelsere,synes jeg er ynkeligt. 2 af disse "lokalpolitikere" havde inden borgermødet et fælles læserbrev i avisen, hvor de begge 2 synes at andre muligheder skulle undersøges først, og de klart mente, at Lynghøj efterskolen ved Støvring, var et meget bedre bud.
Selve bygningerne på Rebild Park, havde de intet at indvende mod (også lidt svært, når de allerede var godkendt) , men selve placeringen midt i byen, hvor en aftalt midtbyplan også kommer i spil, ville de gerne høre mere til.
Disse 2 "lokalpolitikere"(+flere) er nu meget harme over, at der er delt et anonymt brev ud, som kun stiller det samme spørgsmål, som de selv gjorde i deres eget læserbrev. Nu kan man læse, at selvsamme 2, er meget vrede og mener at denne indsamlings underskrivere er nogle fjolser!

Jeg mener på ingen måde, at denne underskriftsindsamling er noget med næste kærlighed (mangel på samme) - racisme - eller andet at gøre.....den går udelukkende på etikken og essensen af måden Skørpings borgere måske skal have et asylcenter!!

Som jeg forstod på borgermødet, så havde kommunen selv henvendt sig, først på året, til flygtningenævnet og spurgt om de kunne bruge nogle bygninger, der stod tomme. Det kunne de ikke, og havde på intet tidspunkt, henvendt sig til kommunen mere. Så kommunen havde prøvet at gøre de forpligtigelser, at vi som samfundsborgere har.
Så kommer nogle lokale bygherrer, og henvender sig til flygtningenævnet (ikke kommunen), og fortæller at de har et tomt hotel til at stå ( som de har fået ophævet hotelpligten på, for at lave ekslusive lejligheder)
Disse lejligheder, er så bare aldrig kommet igang, da det jo tager tid, med sådan en stor bygning, og de såmænd ikke engang var færdige med tegningerne. jf bygherren.
Flygtningenævnet vil gerne kigge på hotellet, og godkender det.

FØRST nu kommer kommunen ind i billedet......eller sagt med andre ord, de lokale bygherrer vil skabe præcedens for hvordan kommunen skal tackle asylpolitikken, og hvad kommunen skal forpligtige sig.
Dette er forkasteligt!!! Kommunen skulle hellere have udmeldt, at de lokale bygherrer skulle blande sig udenom, og få hotellet til at fremstå pænt, fremfor en årelang forfalden byggeplads.

På borgermødet kunne man også klart forstå, at de andre foreslåede steder i kommunen, ikke behøves at blive undersøgt yderlige, da borgmesteren klart sluttede af med, at der skulle stemmes om Skørping eller intet på næste byrådsmøde. Ikke en eneste af de fremmødte "lokalpolitikere" sagde noget mod dette!

Jeg håber diskussionen kan blive drejet væk fra anonymitet - racisme - næste kærlighed osv. men dreje sig sagligt, om borgerne synes at denne sag er kørt efter bogen, og om Skørping er et godt sted at placere asylansøgere, med den beliggenhed som hotellet nu har.
Så kan man håbe, at vores "lokalpolitikere" kommer frem af busken, fremfor det barnlige spil, de har kørende nu.
Problematikken er jo ikke løst!
Men jeg tror den er det, i vores "lokalpolitikeres" øjne. De har bestemt sig for, at private bygherrer skal diktere kommunens politik, sammen med den afgående borgmester.

Gæst

#38

2013-10-09 15:33

I forbindelse med, at nogle lokalpolitikere med hovedet under armen forsøger, at fremskynde et asylcenter midt i Skørping by, så håber undertegnede, at de indser, at det er dybt uansvarligt, få placeret et asylcenter i det gamle Rebild Park Hotel.

Som der er skrevet i Nordjyske, så indeholder Hotel Rebild Park med meget stor sandsynlighed det meget kræftfremkaldende stof PCB, som var skyld i, at Terndrup Sygehus blev erklære uegnet til asylcenter. Stoffet blev anvendt i den periode hvor henholdsvis Rebild Park Hotel og Terndrup Sygehus blev bygget.

Hvorfor vil nogle lokalpolitikere fra Rebild Kommune udsætte uskyldige asylansøgere for denne store fare?

Hilsen

JL

Gæst

#39

2013-10-09 21:20

Kære Søren Konnerup!

Jeg læser d. 8. Oktober 2013 i Rold Skov Bladet dit indlæg i avisen.
Jeg kan med stor forbavselse se, at Du enten fuldt bevidst prøver på, at komme med ukorrekte oplysninger i dit indlæg i Rold Skov Bladet eller også håber jeg, at Du bare ikke ved bedre.

Du skriver, at kun 15 af 1000 asylansøgere er sigtet for kriminalitet. Hvorfor prøver Du bevidst på, at misinformere og ikke vejlede borgerne i Skørping når Du skriver denne usandhed Hr. Konnerup?

Justitsminister Morten Bødskov skrev i 2012 til folketinget, at mere end hver 6 asylansøgere som opholdt sig i Danmark var sigtet for kriminalitet.

Såfremt at Du undersøger hvad der er fakta, så vil Du blive nød til, at erkende, at statistikken vedrørende emnet fortæller, at de danske fængsler er overrepræsenteret med udenlandske fanger.

Jeg finder derfor dine udtalelser som dybt bekymrende og misvisende i forhold til hele debatten omkring asylcenter i Skørping eller ej.

Jeg håber, at Du ikke har læst ordentligt på din lektie desanliggende ellers burde Du skamme Dig når Du kommer med den slags udtalelser, som ikke er i overensstemmelse med sandheden.

Du burde vide bedre som lokalpolitikere hvordan man bør opføre sig og afstå fra, at fremkomme med den slags oplysninger som er usande.

Mvh

JL

Gæst

#40

2013-10-09 21:44

Kære Hr. Konnerup!

Du skriver i Rold Skov Bladet, at Du ikke mener, at huspriserne vil falde i Skørping pga et eventuelt asylcenter i byen.
Hvordan kan Du få dig selv til, at sige den slags usandheder?

Enten følger Du ikke med i hvordan, at det er gået med huspriserne andre steder i Danmark hvor der er etableret asylcentre i nærheden af byen eller også ved Du desværre ikke bedre.

Du skriver også, at Du ikke ved hvad det er for nogle asylansøgere som påtænker, at komme til Skørping by.

Jeg håber, at Du når og hvis der opstår problemer med kriminalitet i byen pga eventuelle asylansøgere stadig vil stå ved dit ord og stå frem og sige, at det efter din mening var en god beslutning?

Jeg håber, at de lokalpolitikere, som har trukket denne uoverskuelige sæk ned over Skørping bys borgere vil blive stillet til ansvar herfor ved kommunalvalget.

Hilsen

En gammel Skørping borger

Gæst

#41

2013-10-10 06:51

Til " Brølenissen"

Jeg håber absolut ikke, at Du og dine alierede bliver valgt ind i lokalpolitik i Rebild Kommune.
For magen til misbrug af usandheder som Du fremkommer med i dit indlæg i Rold Skov Blad d. 8. Oktober 2013 skal man lede længe efter.

Du er åbenbart af den overbevisning, at Du bare kan tillade dig, at skrive hvad som helst for herefter, at kalkulere med, at alle Skørpings borgere hopper på limpinden?

Kære " Brølenisse" Du er en meget stor skamplet for dit parti.

Mvh

En tidligere Venstre tilhænger

Gæst

#42

2013-10-10 10:41

Kære Søren Konnerup!

Undertegnede ønsker venligst et svar tilbage fra dig på hvordan, at Du stiller Dig overfor den meget og dybt bekymrende problematik med levende asysylansøgere i Rebild Park Hotel, når det forholder sig således, at der er en meget øget risiko for det meget miljøskadelige og samtidig meget kræftfremkaldende stof PCB i bygningen?

Hvorfor udsætte uskyldige uvidende børn og deres mødre for denne store risiko bare fordi de kun er asylansøgere?

Se indlæg under kommentare under lukning af Terndrup Sygehus i Nordjyske.

PCB var netop grunden til, at Terndrup Sygehus blev erklæret uegnet til, at huse Asylansøgere.

Dit svar på denne kommentar imødeses Søren Konnerup.

Mvh

E. Larsen

Gæst

#43

2013-10-10 11:05

Jeg vil også meget gerne høre din tilbagemelding på E. Larsens spørgsmål Hr. Konnerup?
Henrik Johansen

#44 Fakta til E. Larsen

2013-10-10 12:48

Jeg vil på ingen måde forsvare Konnerup. Men de oplysninger at E. Larsen kommer med omkring PCB burde være forkerte. PCB blev forbudt at anvende i 1977
http://www.bl.dk/media/299321/bl0510-Bilag1%20-%20PCB%20Faktaark.pdf
Rebild Park brændte ned i 1986, og blev senere genopført ( der var vist et eller andet med, at den ene fløj blev reddet, men denne er nu fjernet) så der burde ikke forekomme PCB i bygningen.
Så beklageligvis dur argumentet med PCB vist ikke.

Gæst

#45 Re:

2015-09-08 05:07


Gæst

#46 Re:

2015-09-09 20:41


Gæst

#47 Re:

2015-09-21 11:48


Gæst

#48 Re: Re:

2016-01-16 21:01

#4: - Re:  

 Lad forældrene bestemme, hvad deres børn skal vide og/eller se. 


Gæst

#49 Re: heh

2017-11-07 11:14