Ja-tak til svin

Ja-tak til svin / Beskeder / Svar fra Antorini / Kommentarer


Gæst

#26

2013-08-10 06:46

Simpelthen svineri at vi skal indordne os under islam i de danske børnehaver. Det her er Danmark for fan' . Nu må der snart strammes gevaldigt op......puh jeg er skuffet!

-Thomas

Gæst

#27

2013-08-10 07:11

Hun er sku da en klaphat. Landsforræder af 1.grad.
Basta.

Gæst

#28

2013-08-10 08:21

Citat fra C. Antorini.

"Det fremgaar desuden af loven, at dagtilbuddene blandt andet skal give börnene medbestemmelse, medansvar og forstaaelse af demokrati."

Citat slut.

Altsaa at börnene jf. loven har ret og mulighed for jf. demokratiet, selv at fravälge og bestemme om de vil spise Dansk mad og ikke muslimsk.

Hvad er problemet?

Mvh.
Svend Mellhorn
Berlin, Berlin

Gæst

#29

2013-08-10 09:53

Jesper, fortsæt det gode arbejde! Hvis antorini er så uansvarlig, så må vi få andre ordførere til at vise deres holdning.

Gæst

#30

2013-08-10 09:56

Det sjove ved nybegynder demokrati, er at dem som får flertal tror at de så kan bestemme som i diktatur. Det er den form for demokrati der er kommer i Nordafrika efter det arabiske forår... Og det virker ikke så humant og stabilt... Det er den samme form for demokrati der bliver indført i gettoerne. Flertallet diktere alt og udelukker mindretallet. Det er sku et misforstået demokrati!

Gæst

#31

2013-08-10 10:13

Demokratur så det batter.

Gæst

#32

2013-08-10 11:43

DYBT FORAGTLIGT AT VORES POLITIKERE IKKE HAR MERE AT SIGE.DET ER FORHÅBENTLIGT EN STOR ØJENÅBNER, NÅR DER SKAL STEMMES NÆSTE GANG!

Gæst

#33

2013-08-10 13:25

Det er bare slet ikke i orden. Også sur smiley fra mig :-(

Gæst

#34

2013-08-11 22:16

"Dagtilbuddene skal bidrage til at udvikle børnenes selvstændighed, evner til at indgå i forpligtende fællesskaber samt samhørighed med og integration i det danske samfund" !!!
-det er da ikke Intemigration at fravælge svinekød..
Desuden kan det ikke være rigtigt at danske kristne børn kun kan få serveret halalslagtet oksekød. Danmark er et kristent land, og det er ikke ønskværdigt at en imam/muslim har bedt over køen. Måske vi kunne få indført at en kristen kommer og beder/velsigner frikadellerne eller vi kunne indføre bordbøn/fader hvor inden frokost.

Der skal simpelthen ikke fravælges danske traditioner, men måske man kunne tilvælge, hvis det er nødvendigt.

Eva Bechmann
Ella

#35 svinekød eller ej

2013-08-12 06:30

Det er vel ikke et spørgsmål om der skal svinekød i børnenes frokostpakke eller ej, men et spørgsmål om, at man tilsyneladende vælger at efterkomme muslimernes ønske om KUN at servere det, de kan acceptere. Oksekød er meget tungt fordøjeligt, og nok ikke lige det børn er bedst tjent med. Halal-slagtning er modbydelig (selv om man NU påstår, at dyrene bedøves) - undskyldningen om at det er billigere end svinekød kan jeg ikke få øje få, oksekød har da alle dage været meget, meget dyrere end svinekød, så mon ikke det kommer ud på et! Underalle omstændigheder kan jeg ikke begribe, at ALLE danskere skal være med til at finansiere hele dette cirkus via skatten, lad dog familierne hver især tage sig af deres egne børn. Jeg for een (og hele min omgangskreds) er dødtrætte af at høre om disse latterlige diskussioner, altså lige bortset fra, at alle vel ønsker at kunne fravælge halal-slaget kød. Jeg er ret vred over at få det trukket ned over hovedet, når jeg ikke engang ku' drømme om at købe æg fra burhøns.

Gæst

#36

2013-08-12 06:49

Hvis der med respekt og forståelse for demokrati henviser til de 4-5 forældre. Er det en børnehave, hvor der er højst 9-11 forældre.
Demokrati betyder, at alle skal gøre, hvad flertallet bestemmer.

Gæst

#37 Re: # 30

2013-08-12 06:53

#30: -

Det, du beskriver ER demokrati.

Mindretal kan ikke bestemme noget, og det er jo netop problemet i Danmark, at det er mindretallets ønsker udefra, der bestemmer over danskerne.

Det er det, der er diktatur.

nessen

#38 Forskel

2014-01-24 23:32

Det siger sig vel selv at enhver der tjener sin løn på svineavl og afledte erhverv ikke kan deltage i debatten på lige fod med øvrige deltagere?


Gæst

#39

2016-02-22 13:03

Det et sgu godt jeg ikke har børn i daginstitutioner mere. Ikke på vilkår mine unger skal have halalslagtet dyr.