Afskaf 4års reglen for læger

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Afskaf 4års reglen for læger.


Gæst

#26 Re:

2013-04-15 15:29

#25: -  

 

"synes måske man burde se hvor mange seniore læger der støtter jer" vil du uddybe nærmere hvad du mener med dette?

Gæst

#27

2013-04-15 15:53

Der skal være mere "plads" til at finde sin plads
Moden Q

#28 Plads

2013-04-15 15:53

Der skal være mere "plads" til at finde sin plads

Gæst

#29

2013-04-15 16:17

Godt skrevet. Jeg er en af de studerende, der tager vikariat under uddannelsen. Så kan jeg nå at bygge erfaring op inden 4 års ræset. Og det kender jeg mange andre der gør; på min afdeling er vi 7 studerende ud af 9 personer i forvagtslaget... Bare for at give et eksempel.
Cand.med09

#30 Glem nu den 4 års regel!!!!!

2013-04-15 16:48

Glem nu den 4 års regel!
Det virkelige problem bliver den voldsomme merproduktion af læger fra universiteterne, der inden for ganske få år vil bevirke at der kommer en større arbejdsløshed blandt læger. Ingen synes for alvor at være opmærksom på den problematik.
Til den tid vil uddannelsesstillinger inden for psykiatri være en mangelvare og en diskussion om 4 års regel være obsolet. Stakkelse den stud.med, der er på 1. del pt - se det bliver svært videre frem.
Var det ikke på tide at den kære lægeforening/FADL begyndte at fokusere lidt på denne problematik?

Gæst

#31

2013-04-15 17:09

Det gør mig SÅ vred og ked af det, at 4-års reglen stadig eksistere!!!
Vred fordi jeg allerede inden 4-års reglen har knoklet r.... Ud af bukserne og givet afkald på bl.a. kostbar tid med familie og venner og "vores" sundhedsminister forstå slet ikke omfanget af det ekstra arbejde vi må lægge oveni med 4-års reglen!!!!
Jeg står endvidere til at miste kostbare, dygtig og kompetente venner og kollegaer som flygter/ forvises til udlandet for at bliver værdsat for det de er....Det gør mig rigtig ked af det!!!!