Ny Borrelia test kræves nu

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ny Borrelia test kræves nu.


Gæst

#51

2015-08-24 17:23

Fordi alt for mange bliver fejl diagnostiseret med den håbløse test.


Gæst

#52

2015-08-24 18:39

Fordi jeg selv har haft borrelia og ikke kender konsekvenserne. Jeg har så sent som i dag fjernet 3 skovflåter og det er jo nogle værre banditter - de små baktusser som skovflåterne bringer med sig. Så jeg synes da at vi skal have nogle ordentlige test.

Gæst

#53

2015-08-25 12:03

Jeg er selv blevet undersøgt for borrelia og det bekymre mig meget, at jeg nu erfarer, at de danske prøver ikke viser korrekt svar !!
Dvs., at jeg kan være syg alligevel ??
Hvis det er sandt, så har jeg forklaringen på, at jeg nu har Hashimotos og lavt stofskifte.

Gæst

#54

2015-09-05 12:23

Min kone har MS schlerose. Spekulerer på om det er borrelia relateret.

Gæst

#55

2015-11-13 22:23

Kender flere som har symptomer efter borellia, men som ikke behandles. Pt ligger min kone på afd Q på Skejby. Og alle læger siger noget forskelligt.

Gæst

#56

2015-11-24 13:12

Har selv haft borrelia.

Gæst

#57

2015-12-27 10:49

Kender flere, som har haft Borrelia og som har måttet kæmpe for at få sundhedsvæsenet til at tage det alvorligt.

Gæst

#58

2015-12-27 15:30

Fordi det er tåbeligt at bruge en test, der ikke virker godt nok. Og fordi mange efter Borrelia-smitte udvikler Hashimotos Thyroiditis (autoimmun sygdom og lavt stofskifte).

Gæst

#59

2015-12-28 08:47

Fordi jeg har en kollega som blot fik penicillin i starten. Hun var ved at blive lam så fik hun hjælp med homøopati og er nu velfungerende

Gæst

#60

2016-01-05 13:44

Fordi testen ikke er pålidelig!

Gæst

#61

2016-01-07 10:46

SELVFØGELIG SKAL VI HAVE EN TEST SOM virker

Gæst

#62

2016-01-24 19:10

Fordi jeg har været syg i 8 mdr. Undersøgt for slidgigt, undersøgt for fibromyalgi, undersøgt for myalgi, undersøgt for gigt, undersøgt for lungekræft. alle med negativt resultat. Lægerne vil ikke høre tale om Borrelia

Gæst

#63

2016-02-03 09:57

Fordi jeg vil være rask

Gæst

#64

2016-02-03 21:38

Danmark er langt bagud med borreliatest.Er selv blevet testet men negativ

Gæst

#65

2016-02-03 22:06

Det væsentlige er allerede skrevet i øvrige kommentarer! - Jeg har mistet familiemedlemmer, som blev fejldiagnosticerede i Danmark. De havde i virkeligheden borreliose og sideinfektioner! Min mor døde på grund af dette af såkaldt ALS, som nyere forskning i dag kan bevise beror på spirokæter i kroppen. Jeg er selv diagnosticeret med fibromyalgi, som nyere forskning i USA og Tyskland også beviseligt kan relatere til Borrelia. - Hvorfor arbejder læger i alle lande ikke sammen om at kortlægge og behandle denne multisystemiske bakteriesygdom?!?! Hvorfor er danske læger så afvisende overfor udenlandske kollegers forskning på området?!? Hvorfor denne nedladende holdning over for ansvarlige kollegers forskning, arbejde og hjælp til de medmennesker og patienter, som opsøger dem i afmagt over manglende hjælp i Danmark?!?! Og hvad gør de patienter, som ikke har kræfter og/eller økonomiske midler til at opsøge eksperthjælp i udlandet?!? Det danske sundhedssystem har en ringe 37. plads. Det kan ikke undre...


Gæst

#66

2016-02-10 13:49

personlig relateret problemstilling i henhold til familie der er fejl diagnosticeret

Gæst

#67

2016-02-28 19:05

'Fordi jeg selv er behandlet for borrelia, men har stadig mange symptomer 1,5 år efter.

Gæst

#68

2016-03-07 12:01

Fordi så mange bliver testet negative i Danmark, men positive i andre lande med andre tests.

Gæst

#69

2016-03-23 23:40

Jeg har kun 3 mdr at leve i da lægerne i Danmark mener jeg har Als min prøve fra Tyskland kom tilbage borrelia positiv det er virkelig et problem Jeg rejser til Tyskland på mandag

Gæst

#70

2016-03-24 06:45

Det er at gøre patienter ondt at påstå, de er undersøgt for Borrelia, når de ikke kan være sikre på resultatet. Det koster enorm megen livskvalitet for mange patienter at gå og være syge uden lægen hjælper, og det koster alt for mange samfundskroner ikke at undersøge og behandle patienterne ordentligt.

Gæst

#71

2016-03-24 10:24

Fordi jeg har et barnebarn der er ramt af borrelia og er blevet kørestols bruger på grund af det.

Gæst

#72

2016-03-24 11:14

Synes simpelthen det er uroligt at Sundhedsstyrelsen ikke er klogere - og de skal godkende medicin

Gæst

#73

2016-03-24 11:30

fordi jeg ved hvor syge folk bliver og håbløsheden man føler. og det kan da ikke være rigtigt at vi skal rejse til Tyskland alle sammen for at få en ordentlig undersøgelse

Gæst

#74

2016-03-24 13:10

Dansk test viste negativ, men positiv i Tyskland for mit eget vedkommende. Det er ikke rimeligt, at vi ikke har en ordentlig test, og at man er tvunget til at betale selv for dyre test/ behandling i udlandet.

Gæst

#75

2016-03-24 18:08

Min datter fik borelia fra vores sommerferie i Tyskland i 2011 der var hun 5 år, hun havde atypiske symptomer, i starten klagede hun konstant over hovedpine efterfulgt af muskel, led smerter, det var smertefuldt for hende at få tøj på, vi tager til lægen som henviser os til Randers børneafdeling, (vi kommer fra Horsens) vi bliver indlagt et døgn til observation, de ville ikke fortage nogen prøver, vi bliver sent hjem dagen efter med at hun intet fejlede og at det var os som forældre der havde "givet" hende hovedpine ved at vi ofte spurgte hende Hvordan hun havde det, puha vi fik dårlig samvittighed, et par uger senere får hun så det vilde udslæt som startede på højre lår, vi tager igen til lægen ( hun har stadig her konstant ondt i hovedet samt muskel og ledsmerter, men nu turde vi jo ikke at stole på hende med den udmelding vi fik fra randers) som konstatere at efter vi for nogle uger siden havde været indlagt, havde Randers skrevet at det var en alm. Virus hun havde, (Hmm hun har ingen feber,opkast,mavepine osv haft) at det var et helt normalt eftervirknings udslæt som ville toppe på 3 dag og derefter forsvinde, det her var en mandag, om fredagen er det blevet meget værre, vi tager igen til lægen som akut henviser os til hudlægen, hudlægen havde aldrig set sådan et udslæt, det ligner en svær grad af nældefeber, bortset fra at nældefeber ændre/forandre sig hele tiden og det gjor hendes ikke, der kommer en anden hudlægen til som heller ikke aner hvad det er, de tager så nogle blodprøver hvortil jeg spørger om de evt ville tjekke for borelia, det gør de, men vi skal vente yderlig en uge for at få svar og bliver sent hjem med diverse homoner cremer at smøre det med, vi får svar ugen efter og udslettet er næsten væk, at hun er positiv for borelia, men men vi får afvide at de ofte var falske/fejlvisende vi bliver dog/heldigvis sendt til Randers igen, det er en mdr siden vi sidst var deroppe, igen vil de ikke udsætte hende for en masse prøver...arg.., men heldigvis sker der det dagen efter at en ny læge er på job hun fortæller os at hun ikke længere vil gisne sig frem til det ene og andet at nu vil de tag en spinalvæske prøver, spinalvæske var klar hvilket er gode/sunde tegn den skulle så sendes til serum instituttet som også ville gå en uge/14 dage med svar, men de tager en lille prøve og tjekker det selv og der ville gå knap en time for at få svar, til deres store overraskelse viser den at hun havde 264 leukocytter, ( spinalvæske må kun indeholde 4 leukocytter) hun ryger hurtig i iv behandling 14 dags kur og langt om længe bliver vores datter rask igen, hun havde på intet tidspunkt de klassiske symptomer som lammelser, kordinations besvær osv.
Så min underskrift er hermed sat.