Ny Borrelia test kræves nu

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ny Borrelia test kræves nu.


Gæst

#1

2013-04-05 19:34

På høje tid at sundhedsstyrelsen får sdalet om her....!!
Inge madsen

#2 Re:

2013-04-11 09:05

#1: -  

 

Det er vigtigt at vi får flere underskrifter. Spørg venner og kolleger. Send mail evt. rundt med linket. Det kan jo være det pludselig er dig der er syg. Og det er meget ubehageligt . Og meget dyrt hvis ikke du kan blive behandlet i Danmark.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-04-11 09:06



Gæst

#4

2013-07-16 19:57

Det er ekstremt nødvendigt at få ændret test for borrelia, - og lige så nødvendigt af få undervist læger i, at ingen test er sikker ,- især ikke for kronisk borrelia. Bl. a. er grundig symptombeskrivelse er nødvendig, ligesom undersøgelse for typiske følgesygdomme (ved kronisk Borrelia).


Gæst

#5

2013-07-28 15:00

Ja, det her er alvorligt....det SKAL ændres. Min mor har fået diagnosen ALS, som er dødelig og uden behandling, men i andre lande, med en anden test har hun borrelia. Hun er derfor, hele vejen igennem blevet nægtet behandling i DK, og kan derfor hverken spise, tale eller gå ordentlig længere. Vi fik hende testet for sent i udlandet, så nu kan pencillin osv ikke hjælpe. For 1 år siden nævnte vi for hendes ALS læge, at det var besynderligt hun reagerede på en pencilin kur og talte bedre, men detr blev smilt overbærende og hevet af bordet! Og nu står vi så her, alt for sent...

Gæst

#6

2013-08-06 16:11

Med en Westernblot bliver vi forhåbentligt bedre stillet end nu, men der må dog endvidere forlanges en klinisk diagnose, da der endnu ikke er nogen 100% sikker tests for Borrelia burgdorferi og ej heller ikke de mange andre typer af Borrelia som findes her i Europa også!

Elispot LTT er bevisligt bedre end både ELISA og Westernblot, men igen: Så er ingen test 100% sikker og INGEN test kan eller må IKKE stå alene! Dette ødelægger pg har ødelagt utallige menneskers liv og helbred, ved kun at afgøre en SÅ alvorlig invaliderende sygdom ud fra en' test; Overset infektioner, som i sidste ende ses at kunne udvikle sig til lidelser vi bedre kender under navnene: MS, ALS, Parkinsons, Alzheimers og Cancer, med flere...

www.bedreborreliatest.nu


Gæst

#7

2013-09-11 19:44

På tide der sker noget i Dk. dansk beh står for skud og for fald.

Gæst

#8

2014-01-30 15:28

De danske læger der fastholder at, vi i Danmark skal
bruge ELISA testen burde skamme sig ! De har ikke den fjerneste viden om, de lidelser vi går igennem, når vi bliver testet negative med ELISA testen. Jeg var stort set færdig med livet,efter mange års sygdom og lidelser, og naturligvis en negativ ELISA test. Men efter en 3,5 mdr ophold i Tyskland, hvor jeg blev testet positiv for borrelia er der nu håb, og en tro på at , det kan lade sig gøre og få det bedre. Men en ny test er afgørende, så støt op om dette initiativ, og skriv under.

Gæst

#9

2014-01-30 16:20

Tak for initiativet. Flot.
Gæst

#10

2014-01-30 21:15

Rigtig godt initiativ. Håber, dette når ud til rigtig mange. Det er ikke kun i "de nuværende ramtes" interesse. Ingen kan føle sig sikker, da det pludselig kan ramme DIG eller en af dine nære i en sådan grad, at det invaliderer - ikke bare dit helbred, men ligeledes din økonomi; der er INGEN hjælp er at hente i DK. Men først skal du være heldig bare at få sat navn på din lidelse, og det er dét vi så inderligt her i det mindste bare beder om muligheden for at få !

Gæst

#11

2014-01-30 21:24

Støt op om at få en bedre behandling af flåtborne sygdomme

Gæst

#12

2014-02-02 19:52

Ville FANDME være fint om, man slap for dating reklamer, på en side som denne. Sikke en gang pis, vær dog seriøse.

Gæst

#13

2014-02-04 11:14

Det var på tide!!!

Gæst

#14

2014-02-04 16:01

Ja, der er i hvert fald nogen, der har interesse i, at lægerne fortsætter med Elisa testen, og det er Klaus Hansen, der har været med til at udvikle testen og således har økonomiske interesser. Sundhedsstyrelsen burde så ikke ukritisk lytte til Klaus Hansens anbefalinger med hensyn til test for borrelia.
http://www.information.dk/231920

Gæst

#15

2014-02-05 10:31

HÅBER alt vel for alle

Jette Larsen

Gæst

#16

2014-05-26 20:42

Vores datter fik ikke hjælp her da de sagde hun var falsk positiv og fik hjælp i Tyskland i 2012 og takke være dem har vi en rask datter i dag, så vi bakker op om at vi skal have en ny test her hjemme.mvh Søren jensen
Tina

#17 Så vigtigt!

2014-07-07 18:58

Har selv lige afsluttet en pencillinkur pga borrelia, som ødelagde mit immunforsvar fuldstændigt og. Gav mig helvedesild og cytomegalovirus. Jeg har været virkelig syg med feber i en måned, indlagt på hospitalet i et par dage, men de fandt Ikke årsagen til min feber. Det gjorde ørelægen til gengæld, men nu mener man, efter en lumbalpunktur, at jeg er rask. Jeg havde det ok, mens jeg fik pencillin, men nu har jeg det dårligere igen. Jeg venter på en MR scanning af hjerne og rygmarv, da punkturen var negativ. Jeg har ingen rød plet haft, ej heller lammelser, men skidt har jeg godt nok haft det, og tilmed fået angst oveni. Desuden bliver jeg jo osse nervøs, når jeg får det bedre på pencillin, men dårligt når jeg stopper. Der er jo noget galt så. Mere fokus på det her tak! De livsfarlige flåter (lus og lopper) er jo overalt!

Gæst

#18

2014-07-18 08:52

"Den der tror han ved alt - ved intet" - basal viden der er gået tabt i Det Danske Sundhedsvæsen...

Gæst

#19

2014-08-02 02:15

hvorfor koster det penge, at underskrive

Gæst

#20

2014-08-11 11:44

datter syg i flere år. 2 år totalt uarbejdsdygtig og stadig kramper og hjerteproblemer. Dansk hospitals sygehus tog menge kostbareprøver, bl.a spinalvædske. Hun fik ingen behandling. Nu testet positiv i Tyskland. Høj skat i Danmark men ingen behandling.
Karinavp

#21 Ny test

2014-08-30 20:45

Jeg er en af de få der er testet positiv med ELISA testen.  Fik konstateret borrelia i stadie 3. Og fik IV behandling på intensiv afdelingen  + 3 uger på Vibradox derhjemme... Har stadig mange symptomer, dog ikke så kraftige som inden behandling... Uanset om du får konstateret borrelia herhjemme eller i udlandet bliver man ikke rask.  Jeg har gået med det i 2 1/2 år inden jeg fik behandling. Men rask er jeg ikke.... 


Gæst

#22

2014-12-18 21:25

Kære Alle jer, der selv er ramt af denne alvorlige sygdom eller som kender nogen der kender nogen.
Jeg er helt enig i at vi SKAL have en anden test i Danmark. Men om Det skal være western blot er jeg ikke sikker på. Jeg ville i stedet foreslå, at det bliver en Elispot test, som også anvendes i Augsburg. Med denne test får man tydeliggjort om det er en akut eller kronisk tilstand.
Kan bare sige, at I må gøre jer selv den tjeneste og overveje at tage til Augsburg for at få den rette behandling. Brug vores tyske naboer!
Jeg kæmper for at få min elskede hest Milano rask. Vi er godt på vej med hjælp fra Tyskland. Håber aldrig jeg nogensinde får denne sygdom. Pas på jer selv og jeres kære derude. Mvh Marie Bankov

Gæst

#23

2014-12-18 21:56

Min svigerfar kæmper en lang og hård kamp mod den forfærdelige sygedom! Men han kan ikke få erstatning for hans fejlmedicinering

Gæst

#24

2015-08-13 17:03

Fordi den manglende tillid sygesystemet viste mig da jeg var virkelig syg burde de virkelig skamme sig over
Og fordi jeg ønsker at undgå længerevarende sygdomsforløb fordi testen viste negativ på trods af man faktisk var syg!

Gæst

#25

2015-08-13 17:57

Fordi alt for mange mennesker har en ualmindelig dårlig livskvalitet og må leve med en udiagnosticeret eller helt forkert diagnose.