Legaliser hash i Danmark!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Legaliser hash i Danmark!.


Gæst

#101 Re:

2016-06-20 09:42

#97: -  

Ja jeg vil også have lov til at køre lige så hurtig som jeg nu kan

med lov skal land bygges ikke nedbrydes. Ikke af nogle forkvaklet hasvrag 


Gæst

#102

2016-06-21 16:38

Keep up the good work ! Legalisering ER vejen frem!!!!

Gæst

#103

2016-07-07 14:01

Jeg under skriver fordi jeg selv lider af smerter i min kæbeled i højre side og hashen den virker og så ville jeg slippe for morfin piller og jeg har også adhd og har meget svært ved at sove om natten og nu er jeg ikke bare en der ligger hjemme på sofaen hverdag og feder den jeg går på arbejde hverdag og lige nu er jeg i lære som automatiktekniker og selv jeg har indtaget hashen eller røget det har jeg stadig fået rigtig god karakter i skolen så derfor syntes jeg det skal være lovligt og så kan staten jo også tjene kassen på det

Gæst

#104

2016-07-11 23:20

jeg har valgt at skrive under, da min far lider af nerveskader i sin venstre arm, dette har resulteret i en fuldstændig ødelagt arm, med mange smerter. han kan ikke arbejde og ja, det har ødelagt hans liv. grundet smerter forsøgte han selvmord 30 nov 15 og lå i koma i 8 dage før han vågnede igen. ingen læger kan smertedække ham. men at ryge en join hjælper i 2 dage. derfor vil vi ønske at medicinsk cannabis kan blive gjort lovligt. så min far og de mange 1000 andre danskere med smerter og sygdomme kan ha et godt, og smertedæmpet liv. sammetid med at de er på den rette side af loven!!!

Gæst

#105

2016-08-28 17:17

Jeg skrev under, fordi at det er det rigtige at gøre, og det vil, uden tvivl, være det bedre for samfundet. Hvis det er lovligt, bliver der 100 % lavet firmaer som dyrker, sælger og distributionere det, hvilket også vil give staten en større indtægt i form af skat

Gæst

#106

2016-09-04 15:16

Fordi, jeg synes, der rette vej til mindre kriminalitet og mindske bande grupperinger
Martin

#107

2016-09-12 16:14

fordi jeg støtter cannabis 100% og har altid gjort så hvorfor ikke gøre lortet lovligt nu når der er så mange der kan bruge det som medicin ? :)


Gæst

#108

2016-09-12 21:18

Håber det bliver til noget

Gæst

#109

2016-09-13 12:50

fordi det ikke giver nogen menig at vente, Christiania har haft nok rockere at slås med og det stopper ingenting at være så puritanske.

Gæst

#110

2016-09-21 07:38

Redde liv

Gæst

#111

2016-10-05 14:10

Jeg er enig i en kontrolleret legalisering af hash. Som ikke-ryger føler jeg mig mere krænket af folk der ryger i offentligheden eller i privaten uden hensynstagen til folk som ikke ryger, end jeg overhovedet bemærker den mængde af mennesker som ryger cannabis i den ene eller anden form. Alkohol og tobak står til ansvar for mange millioner dødsfald og andre skader, årligt blandt verdensbefolkningen. Både pådraget dem selv, alkoholisme og kræft o.lign. sygdomme; men også pådraget andre, spritkørsel og passiv rygning.
Cannabis kan indtages i føde uden en stor risiko for selvskade og skader ikke lungerne mere end smøger hvis det ryges, tværtimod - derfor anser jeg det ikke som en ræsonnabel årsag til at forbyde det.
Desuden bliver hash og marijuana solgt i massevis i det kriminelle miljø. Ved at flytte salget til kontrollerede og lovlige forhold, vil vi flytte økonomien væk fra det kriminelle miljø og ind i statskassen - sænke kriminaliteten - give folk et rusmiddel som ikke invaliderer dem på langt sigt i lige så høj grad som konkurrenterne. Syge individer som kan afhjælpes ved forbrug vil desuden være taknemmelige. Det er ikke udelukkende kriminelle som ryger hash, alle kan have en gavn af det. Det bør dog være ens eget valg. Især når det ikke skader andre.

Gæst

#112

2016-11-01 18:17

Gog ryger fra CBB, Casper.
gæst

#113

2017-03-16 14:24

Der er jo ikke så meget at snakke om mere, det er bare til  legalisere hash nu, for tiden er inde for det. Det må være en menneskeret at få lov til at bestemme over sin egen krop. Men politikere er så fastgroede i deres egne interesser så de helt glemmer dem der har stemt på dem. Det ville IKKE skade at legalisere, uanset set hvad så vil vi fortsætte at ryge det. Mon ikke politiet har mere brug for sine ressourcer i alvorlige forbrydelser istedet for at jagte dem der ryger hash?

Endvidere skader  det ikke det sociale liv som alkohol gør , jeg kan simpelthen ikke forstå at dem der er imod ikke kan se det. Dem der ikke vil ryge kan jo bare lade være.


Gæst

#114 Re:

2017-12-01 00:24

#113: gæst -  

Jeg håber da du blive endnu mere jagtet om du ryger hash eller drikker alkohol så gør det venligst hjemme og ikke når du skal køre bil 

 


Gæst

#115 Re: Re:

2018-03-05 00:42

#114: - Re:  

Det største problem er de åbne grænser

Under 1% af alt gods som kommer udefra bliver kontroleret så med en efektiv grænsekontrol ville langt mindre komme ind det fatte politikkerne bare ikke

Sahavde vi heller ikke alle de andre problemer og masser af politi til at bekæmpe kriminalitet


Gæst

#116

2021-10-01 13:57

Det er rigtigt at hvis man ryger for meget får det både fysiske og mentale konsekvenser men hvis man kigger på alcohol, det er meget værre på langt sigt. Der er ikke noget slemt ved at ryge en joint om måneden, ugen eller dagen for den sags skyld.


Gæst

#117 Al godt i én pakke

2022-04-10 12:50

Cannabis er medicin, ikke en stof.
Folk ved bedre i nutiden, vi ved hvad der er godt for os og vores sind.
Fremtiden i Danmark vil blive lettere og lysere, som fortjent.
Befolkningen vil blive mere psykisk raske og rene, når cannabis bliver nemmere at få fat i såsom at det er nemt at købe alkohol i butikkerne.
Når cannabis bliver ligeså normalt som at købe cigaretter, kan befolkningen have det nemmere med at holde op med at ryge tobak.
Når cannabis bliver legal, er der mere overskud hos folket.
Befolkningen vil blive mere glade og det kan mindske misbruget af andre stoffer.
Der er nok beviser på at cannabis burde legaliseres, med gode resultater som kan ses flere steder, med bare et tryk på nettet og/eller hos forskere.
Vi er trods alt i 2022