afskaf pension til folketingsmedlemmer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskaf pension til folketingsmedlemmer.


Gæst

#951

2014-01-06 07:27

Der må være lige lov for alle her, man kan ikke modtage ministerpension og 1 million i løn/honora på samme tid, så må der fradrages i pensionen, som for alle andre.

Gæst

#952

2014-01-06 08:50

De skulle prøve at leve i virkelighedens verden og se om de kan klare sig

Gæst

#953

2014-01-06 08:56

hvad med at der også bliver afskaffet de lomme penge deres børn får hver månede fra vores regering... de får o børne penge som ale mulige andre.. så hvorfor også fra regeringen som jeg mener ikke er rimeligt..hilsen Yvonne

Gæst

#954

2014-01-06 10:58

Jeg vil gerne afskaffe pension til folketingsmedlemmer. Folketingsmedlemmerne synes selv det er en god ide med en fed pension. Et argument jeg har hørt er, at det er svært at finde job igen bagefter, når man har været politiker. I så fald synes jeg bare, de skal tørre øjnene.
Det kan også være svært at finde job, når man tilhører en udsat gruppe, der er røget på overførselsindkomst. Men her er deres argument jo, at man bare skal tage pengene fra dem, så skal det nok lade sig gøre.

Gæst

#955

2014-01-06 11:00

De må have samme ringe vilkår som vi andre.

Gæst

#956

2014-01-06 12:56

Synes det er grotesk at de bare høster og høster og så skære ned alle andre steder..

Gæst

#957

2014-01-06 16:11

folketingsmedlemmer skal have den samme pension som resten af befolkningen. Der er ingen logik i at de får en kæmpe stor pension, de tjener nok i forvejen, så de selv kan spare op til pensionsalderen,som bør være den samme alder som resten af befolkningen.
Kom nu og underskriv !!!§

Gæst

#958

2014-01-06 16:20

Hvilken dobbeltmoral at forringe helt almindelige lønmodtageres pensioner og samtidig mene sig selv berettigede til at modtage en væsentlig højere pension efter blot 1 år, end almindelige lønmodtagere får efter et helt liv og desuden fra politikernes fyldte 62.år. Det er beskæmmende.


Gæst

#959

2014-01-06 23:11

Svineri...!!!!!

Gæst

#960

2014-01-07 09:46

Det kan ikke passe det kun er os almindelige mennesker der skal mærke krisen de var der ikke hvis vi ikke var.

Gæst

#961

2014-01-07 11:14

alle andre i dette land bliver reguleret i pension efter indkomst, hvorfor skulle div. minsisre - folketingsmedlemmer ha det anderledes ?

Gæst

#962

2014-01-07 11:22

Alle andre i dette land der modtsager pension bliver beregnet efter en evt. indkomst.. hvoror skal div. ministre - folketingsmedlemmer ikke det ? de fleste af dem forsætter efter christiansborg i erhverv med kæmpe store indtægter, alligevel modtager de pensioner der er 2-4 gange så høje som alle vi andre...

Gæst

#963 hvorfor sku´ de ??

2014-01-07 11:22

Alle andre i dette land der modtsager pension bliver beregnet efter en evt. indkomst.. hvoror skal div. ministre - folketingsmedlemmer ikke det ? de fleste af dem forsætter efter christiansborg i erhverv med kæmpe store indtægter, alligevel modtager de pensioner der er 2-4 gange så høje som alle vi andre...
Irene Rasmussen

#964 Kom nu op af sofaen kære Danmark

2014-01-07 13:41

Jeg sidder blot og undre mig over hvorfor denne underskriftsindsamling endnu ikke har rundet 100.000 !!!
Kom nu kære medborgere, hvorfor skal ministre have pensionen betalt af alle os andre, de tjener da mere end rigeligt til selv at kunne betale ind på en pensionsopsparing. Hvori ligger det rimelige at folk der ikke engang selv har råd til at spare sammen til deres egen alderdom skal være med til at betale for at de i forvejen meget rigere ministre kan blive ved med at leve i toppen af systemet resten af deres dage???

Gæst

#965

2014-01-07 15:56

... Hvorfor gik jeg dog i lære som smed, Det kan jo tydeligvis ikke betale sig.

Gæst

#966

2014-01-07 15:56

Det ligner simpelthen ikke noget.
C. Manly
Gæst

#967

2014-01-07 16:08

Denne underskriftindsamling er bare lige i skabet, og hvad jeg har sagt i mange år. I de senere år er det blevet endnu mere aktuel da politiker uanset kulør skider på os, da det at være politiker er gået fra at være et kald for at udvikle et godt samfund nu er blevet til kold karriereræs og levebrød på almindelige danskers bekostning.


Gæst

#968

2014-01-07 16:48

Rigtig god ide
Håber indsatsen hjælper at ser er mange mange mere ser vil skrive under

Gæst

#969

2014-01-07 16:51

Det kan ikke være rigtigt at folketingsmedlemmer skal have disse store pensioner, når så mange danskere skal eksistere for næsten ingenting og der bliver så mange penge smidt ud til nødhjælp og ligende, brug disse store pensioner på dette og brug alle de millioner, som bliver sendt ud af landet på at hjælpe alle de mennesker herhjemme, som nu risikerer at hele deres verden braser sammen, de arbejdsløse, de syge, de hjemløse,de ældre og vores børn.

Gæst

#970

2014-01-07 17:09

Kan man skrive flere gange ;-);-)

Gæst

#971

2014-01-07 17:19

helt urimelig politikerene på borgen kan rage til sig af pensioner og tillæg og vederlag til deres børn det bør stoppes man skal kun oppebære løn så længe man sidder i folketinget og hvis man efter et valg ikke bliver genvalgt til folketinget eller ikke genopstiller skal der gælde de samme regler for opsigelser som på arbejsmarkedet 3 måneders løn og dermed slut så må de søge understøttelse som alle andre hvis de iøvrigt overholder de krav der gælder for at få dagpenge og hvis de ik har været medlem af en a kasse så de krav der gælder for kontnthjælpsmodtagere men kun såfremt de ikke har fundet anden beskæftigelse og selfølgelig regler om gensidig forsørgelse

Gæst

#972

2014-01-07 18:24

jeg tror nu stadig ikke det kommer til at ske =), de skal nok få fixet et eller andet, så de for penge for at afskaffe lakridspiben

Gæst

#973

2014-01-07 18:26

Fuldstændig forrykt med dette fråderi og denne forskelsbehandling på at være "alm.samfundsborger" og medlem af folketinget.

Gæst

#974

2014-01-07 18:50

løn og pension efter fortjeneste ,og ikke efter en minister titel man har fået forærende , hvor svært kan det være at leve efter de krav man stiller til dem der har ansat en og det uden at indkludere en prøve periode , måske skal kontrakten også ses efter i sømmene ;)

Gæst

#975

2014-01-07 19:23

Jeg synes at det er så stærkt gået at der nu kommer handling på den generelle utilfredshed vi har med de enorme pensionsordninger til politikere, mens folk på kontanthjælp skal hæve deres surt optjente pension for at betale deres regninger så ja tak til mere ligelighed !!