STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#251

2012-03-17 14:21

ufatteligt som folk der i forvejen ligger ned, skal trampes på :´-(

Gæst

#252

2012-03-17 16:33

det er ikke s og sf der bestemmer men de radikale .de skal jo havde råd til deres venner fra den muslimske del af verden.derfor skal der spares andre steder.
Fleksjobber
Gæst

#253

2012-03-17 17:31

Lidt positivt: Politikerne er mere syge end os! Det nærmer sig noget der ligner sindsyge.


Gæst

#254

2012-03-17 18:30

Hvis politikerne får held med reformen, er vi mange der må gå fra hus og hjem. Hvem kan mon købe/leje alle de boliger? Jeg tror, jeg vil sælge alt jeg ejer og finde mig en plads på en bænk i nærheden. Så kan jeg nøjes med den, og andre må have resten. Jeg bliver nok sikkert heller ikke alene. Sikket et Danmark!

Gæst

#255

2012-03-17 20:58

Man skal sgu tage hensyn til de svage i samfundet. Det kan da ikke være rigtigt at RIGE bare bliver RIGERE, mens de SVAGE bare bliver SVAGERE og FATTIGERE.
Vandmanden

#256 fleksjob

2012-03-17 21:29

Jeg er selv i fleksjob som jeg er rigtig glad for... det er min mulighed for at være på arbejdsmarked.
Jeg er lidt i tvivl om det er en socialdemokratisk regering vi har fået,den plan er ikke særlig social, lyder mere som en venstre regering. Mistro til syge og handicappet mennesker, hvis vi tager pengene så bliver de nok raske.... jeg er chokeret.

Gæst

#257

2012-03-18 00:33

Jeg er selv på fleksordning og har haft job 6 md. på 4 år!! Har gammelt piskesmæld, gammelt brud på halebent, 2 diskusprolapser, skadede knæ med slidgigt, meniskskader, revne i knæskallen. Har stort set altid smerter, kan ikke tåle noget medicin. Har søgt et utal og ansøgninger, ringet, oprettet hjemmesider - men hvad nytter det, når samfundet ikke er gearet til fleksere? Det er da utroligt at med det, der skulle ha været en socialdemokratisk regering, at det igen er de svage, der skal betale gildet. Skam jer!


Gæst

#258 Re:

2012-03-18 13:30

#253: Fleksjobber -

Ja, politikerene er mere syge end os, men det er er dem der skummer fløden og udbetalt i hoved og røv. Også selv de er syge i roen..


Gæst

#259

2012-03-18 13:53

Det var så stærkt det hun sagde og så sandt !!!!
Har et pskyisk handicap og er bevilget fleksjob , har været i et virkelig hårdt forløb på 10 år hvor der har været syltning og massiv svigt ...det er meget meget hårdt at skulle være stærk .
Tine Mortensen

Gæst

#260

2012-03-18 15:02

Det er vel okay ikk at få 500.000 i tilskud men alting skal gå ordentligt til..... F.eks. Vores fleksydelse.... Hvem beholder de penge ?
Aabentbrevtilfolketinget

#261 Re:

2012-03-18 15:50

#260: -

Hvem får 500.000 i tilskud og for hvad?


Gæst

#262

2012-03-18 22:36

Jeg syntes I skal kigge på fleksjob reformen. Hvorfor skal vi fleksjobber straffes igen og igen ?
Først starter man med at være syg, og det er der altid en grund til, måske dårlig ryg, div. arbejdsskader og andre ting. Så skal vi kæmpe for at få et fleksjob, OG husk at fleksjobber vil gerne arbejde. Kæmpen med kommunerne er ikke sjov, at komme igennem. Nogle gange bliver man mere syg af, at kæmpe med kommunen, for hos kommunerne skal man igennem dig, ting arbejdsprøvning, og de bliver ved med at presse og vil sætte en op i tid, også bliver man truet fra kommunen, at hvis man ikke går op i tid i arbejdsprøvningen, så kommer man på kontanthjælp. Hvordan tror du der er, at få den med kontanthjælpen???
Og som Fleksjobber kan vi ikke i A-kassen, så bliver vi arbejdsløs er vi 2000.- kr. under understøttelsen fra A-kassen. Og det kan man ikke som fleksjobber leve for. Jeg har arbejder i 30 år på fuldtid, og jeg har ikke bedt om at t blive syg og ikke kan arbejde fuldtid. Hvorfor skal vi så straffes. Og Normalt er det kommunen der skal hjælpe os med af finde et fleksjob, men nej ikke i dag. Der er vi helt overladt til os selv.
Hvordan tror i det er og søge job og fortælle at man er fleksjobber ??? Det er ikke mange firmaer der vil tage fleksjobber,( de bliver jo syge eller di kan ikke løfte, eller osv.)
Så kan man kun få ledighedsydelse i 2 år som fleksjobber, så kommer vi på kontanthjælp.
Der er ingen fleksjob at få. Så skal vi så bare på kontanthjælp ??
Der er ting i må lave om.
Jeg er helt med på, at vi skal spare og kan kun sige, at vi jo skal rydde op efter de blå og det kommer til at koste, men pas på hvor i spare. Hos de blå var det, vi tager fra de fattige og gir til de rige. Og de rige blev riger og riger, de fattige blev fatiger og fatiger under den Blå regering.

Jeg har være fleksjobber siden 2009 og arbejder frem til den 31 marts 2012, hvor vi er blevet fyret pga. Firmaet har ingen penge har til at betale vores løn. Nu står jeg uden arbejde fra den 1 april 2012. Jeg vil gerne arbejde, men der er ingen job at få, som fleksjobber. Kig på den Fleksjob reform.
Hvorfor skal vi straffes først med sygdom, også skal vi igennem kommunen også straffes, og nu kommer, så jeres reform, det er de svage der bliver straffes igen og igen.
Jeg står alene med min datter og skal leve for ingen penge. Og er nød til, at flytte pga. at jeg går ned i løn.
Flytning koster også penge, og mad skal vi også havde. Jeg ved ikke hvor jeg skal skaffe penge fra, til at leve med den reform i kommer med.
Hjemløs men en datter på 9 år på gaden???
Ja det bliver løsningen, hvis i vedtager den reform

Gæst

#263

2012-03-18 23:16

Jeg er i fleksjob siden 2004 , men siden jeg har fået at vide om denne reform har jeg det meget dårligt, jeg har det rigtigt skidt psykisk, jeg har fået tanker om at tage mit eget liv, jeg er klar over at jeg skal besøge min læge. Jeg er alene og kan kommer ikke at klare mig hvis reformen bliver vedtaget...jeg frygter det værste

Gæst

#264 Støt sagen i Ekstrabladet også

2012-03-19 09:26

Gruppen bag denne underskrift indsamling har også oprettet en sag i Ekstrabladet: http://ekstrabladet.dk/minsag/article1723960.ece

Hvis du har en brugerprofil derinde, opfordres du hermed til at støtte denne sag også.

Gæst

#265

2012-03-19 13:42

Super ... Dejligt der er nogen som kommer op af krise sumpen, det er som om vi alle bliver luttet i søvn. For mange som bliver behandlet af H til her i landet.

Gæst

#266

2012-03-19 13:52

Måske skulle de der sidder lige der hvor tingene ændres for os som enedelig efter års kamp for netop at blive tilkendt et fleksjob skulle lære som jeg ved flere af os siger ... skulle politikkerne lære at sige...Hvorda ville det være for mig hvis jeg var i den givne situation....PRØV DET!!!!!!!!

Gæst

#267 Re: Re:

2012-03-19 14:54

#258: - Re:

Ja, det er helt uhørt at de overhovedet skal have løn. De burde ud at arbejde.


Gæst

#268

2012-03-19 14:56

skrevet under

Gæst

#269 Re:

2012-03-19 15:13

#263: -

Du er velkommen til at få en plads på bænken ved siden af mig. Så kan vi sidde og se alle de rige drøne forbi i deres biler på vej til deres bolig. De kommer til at kunne skalte og vralte over millioner af brugte biler og boliger som vi er nødsaget til at forlade.

Hvis du som jeg også sælger alt det du ejer (til de rige) så skal vi nok kunne overleve. Vi skal nok ikke regne med at de giver os noget - de kan jo ikke få nok selv.

Det har altid været sådan at de rige har det bedst ved at skal skille sig ud fra de fattige. Nu er tiden sådan, at de fleste af os både har hjem, bil og kan rejse; ikke så stort og flot som de rige, men alligevel. Nu ved de rige ikke længere, hvordan de skal skille sig ud fra de fattige, så det eneste de kan gøre nu, er at sørge for at de fattige bliver endnu fattigere. Så håber de at der kan ses en større forskel.

Lad os ikke miste modet. Loven er ikke vedtaget endnu. Og hvis de bare har lidt hjerte, så bliver det heller ikke til noget.

Lad os næste gang stemme på et parti som vil os det bedste og ikke kun tænker på sig selv - hvis sådan et parti overhovedet findes.


Gæst

#270

2012-03-19 21:13

Der skal være plads til alle, og alle som ønsker at arbejde lidt, selv om de ikke kan klare et fuldtidsjob.

Gæst

#271

2012-03-19 21:28

jeg er selv flexjobber.. er 25 år og har gået ledig siden jeg fik min visetering for 2 år siden. jeg kan max holde til 20 timers arbejde i ugen med forskellige skånehensyn, pga forskellige psykiske diagnoser som jeg aldrig slipper af med.. jeg kan aldrig komme til at øge min arbejdstid.

Gæst

#272 Re: Re:

2012-03-20 00:42

#269: - Re:

Hjertelig tak for dit svar. jeg er overrasket at du ramte præcis de bekymringer jeg kæmper med og det lyder som du kender mig godt og det betyder at du oplever de samme problemer som mig. Tak for støtten og for at ikke miste modet, det varmer at vide man ikke er helt alene med de problemer. Lad os håbe på det bedste


Gæst

#273 Re: Tag ansvar

2012-03-20 08:13

#12: Anarkisten - Tag ansvar 

Hvad FANDEN er det lige DU gør??? Kom med noget konstruktivt og medmenneskeligt, i stedet for at sparke på en der i forvejen ligger ned. Din kommentar siger ALT. Du er en af dem vi gerne vil undgå. "MOBBEREN" For høflighedens skyld, vil jeg PÆNT bede dig.. Lukke R.... og kravle tilbage til dit tilsynelaende intet anende hul.

Anne D. Hansen

#274 Re: Re: Tag ansvar

2012-03-20 14:58

#273: - Re: Tag ansvar

Hvad FANDEN er det lige DU gør??? Kom med noget konstruktivt og medmenneskeligt, i stedet for at sparke på en der i forvejen ligger ned. Din kommentar siger ALT. Du er en af dem vi gerne vil undgå. "MOBBEREN" For høflighedens skyld, vil jeg PÆNT bede dig.. Lukke R.... og kravle tilbage til dit tilsynelaende intet anende hul.

Haha. Ja, ville sige det på samme måde, 
Luk aret Anarkisten, og fri os vel for dine dumme bemærkninger.


Gæst

#275

2012-03-20 16:54

Jeg er noget forundret over Jer skeptikere og Mette Frederiksen, som tydeligvis ikke har fattet konceptet for fleksjob & Lønrefusion. Som Fleksjobber får man mindste (laveste) overenskomstmæssige løn. DVS vi får mindre end størstedelen af vores kollegaer indenfor samme fagområde. Personligt ligger min løn 10.000 kr. under det mine kollegaer får - Samtidig har jeg fået frarøvet mulighederne for at gøre karrierer, få mit drømmejob og den indkomst som medfølgere. Med 30 år tilbage på arbejdsmarkedet, har jeg fået frataget en stor værdi af livet både personligt og økonomisk!!! Alt dette skyldes en trafikulykke (Uforskyldt) mellem 2 kundebesøg. Ulykken har frataget mig en stor del af min livskvalitet og arbejdsevne. Det betyder, jeg har en hverdag med store kroniske smerter - Så kære skeptikere, enhver fleksjobber vil til enhver tid hellere have været ulykken og fleksjobbet foruden. Det tog mig 4 år (uden indkomst i 3 år) at få mit fleksjob, så ha ikke ondt i røven af et "lorte liv" med "lorte løn" i forhold til normale raske mennesker. Men nyd dit smålige asociale raske liv.