OPDATERET maj 2018: Forældres frihed til at kunne fravælge IT i daginstitutionerne


Gæst

#201

2016-10-29 23:50

Det er meget mere sundt for de helt unge at faa lov til at lege med hinanden og bruge deres egen kreativitet.
Lad dem faa love til at vaere boern saa laenge som overhovedet mulig.
Der er rigelig tid til at begynde ID senere.

Gæst

#202

2016-10-30 08:29

Jeg vil gerne selv kunne administrere mine børns skærmforbrug.

Gæst

#203

2016-10-30 09:04

Mange kommunalpolitikere glemmer det samme som mange folketingspolitikere:
At de bliver betalt for at tage de viseste! valg de kan, til ægte gavn for flest muligt, mest muligt, længst muligt. De er der ikke!
for at bestemme mest muligt uden hensyn til andres rettigheder, kun for dem selv og deres beslutningspåvirkende politiske og finansielle forbindelser...


Gæst

#204

2016-10-30 12:00

fordi emnet er meget aktuel.

Gæst

#205

2016-10-30 18:39

Stat og kommune skal ikke bestemme, om små børn skal lære at bruge digitale medier. Det valg skal kun forældrene tage. Børn bliver ikke dygtigere af at kende digitale medier, men de udvikler deres motorik, deres hjerne og deres sociale kompetencer, hvis de sammen med voksne og andre børn får lov til at lege og således begribe den fysiske verden og opleve at blive omgivet af kærlighed og accept. De digitale medier skal de tidsnok nok komme til at lære at kende. Og i øvrigt er WIFI og trådløse apparater sundhedsskadelige både for børn og voksne. Elektricitet der ikke er beskyttet i ledning flyver igennem luften og ind i vore kroppe og nedbryder vores immunforsvar og stresser os. Her kan du høre læge Charlotte Bech fortælle om diverse undersøgelser vedr. skadelige virkninger: https://www.youtube.com/watch?v=hInNVM2RJvc
Trådløse apparater og WIFI hører overhovedet ikke til på offentlige steder, så som børneinstitutioner, biblioteker, hospitaler og skoler. Jeanette Brand

Gæst

#206

2016-10-30 21:45

Fordi IT for de helt små børn kan skade deres hjerners udvikling og lægge grundlaget for en fremtidig udvikling af autisme og demens.

Gæst

#207

2016-10-31 09:42

Jeg er oprørt over, at man fra offentlig side kan diktere, at små børn skal udsættes for digitale udstrålinger samt passivisering af kroppen. Det bringer mig op i det røde felt, at vores demokrati bliver sat ud af spil i et diktat fra det offentlige system. Hovedrystende!

Gæst

#208

2016-10-31 15:20

Er forældre til to drenge, der i deres barndom er vokset op uden fjernsyn og andre medier. De har gået i steiner børnehave og skole og er blevet et par prægtige unge mennesker:-)

Gæst

#209

2016-10-31 15:23

Fordi jeg selv har arbejdet med børn , børn skal have lov til at være børn, de skal ikke gøres til minivoksne , børn har brug for at bruge deres sanser, muskler og krop osv, de skal kunne bruge deres fantasi uden it osv ,jeg ved godt at it er en stor del af hverdagen og fremtiden, men børn skal have lov til at være børn når de er børn , de skal have lov til at lære at lave mad , bage boller og kage osv , lege med ler , male billeder ud af fri fantasi, lege med legoklodser og dukker ,lege med sand og bygge huler , ud og se på naturen osv , lege lege med hinanden osv

Gæst

#210

2016-10-31 19:17

I'm a steinermom❤️❤️❤️❤️ And giving my kids a steiner childhood and School is the ultimately best that we've done for them


Gæst

#211

2016-10-31 22:04

Jeg går ind for forældres ret til frie, kompetente valg, for små børns ret til frihed for skadelig teknologi og frihed til at lære gennem alderssvarende, naturlig, seriøs leg, for pædagogers udøvelse af deres profession uden indblanding fra ignorante kommunalpolitikere.

Gæst

#212

2016-11-01 17:20

Jeg er imod alle for former for diktatur og tvang, specietl når det drejer sig om vores børn og undervisningen. Selv har jeg ikke fået lov til at kunne udvikle mig til et sundt kropsligt og mentalt menneske fordi jeg absolut skulle lære en masse intelektuelt pladder, nu skal det så gå ud over den næste generation som åbenbart skal tvinges til en opvækst i det 2 dimensionale. Resultatet bliver digital demens og forkrøblede mennesker. Hele aktionen mener jeg er i strid med den danske grundlov.

Gæst

#213

2016-11-01 19:47

Fordi jeg håber, at mit barn og andre børn, kan blive fri for IT i deres vuggestue- og børnehavetid.

Gæst

#214

2016-11-01 20:50

Fordi det skal kommunen da overhovedet ikke bestemme. Politikerne har åbenbart ikke undersøgt hvad der er bedst for børnene men forholder sig til som en principsag.
Lars Harboe

#215

2016-11-03 08:11

Forældre kan vælge børnehave selv... Men hvis de alle skal ensrettes (ordnung muss sein!), så mister vi diversitet, og valget bliver nærmest pro forma. Totalt uacceptabelt!


Gæst

#216

2016-11-03 09:39

Børn skal have voksne som spejlbillede,ikke iPads som børnepasser

Gæst

#217

2016-11-03 09:54

Fordi jeg er enig
Niels Boye
Gæst

#218

2016-11-10 07:58

Jeg er selv følsom overfor elektromagnetisk stråling og ved, hvordan børns hjerner er mere følsomme end voksnes. Jeg ser tvungen it som et overgreb. Ikke kun overfor børnene men også friskoletanken, hvor man betaler for at vælge den skoleform (og i denne forbindelse børnehave) man mener gavner børnene bedst.

Se endvidere https://www.youtube.com/watch?v=hInNVM2RJvc


Gæst

#219

2016-11-10 08:21

Den voldsomme udbredelse af it og sociale medier anser jeg for direkte fordummenne, ingen grund for at starte tidligere, send ungerne i skoven!

Gæst

#220

2016-11-10 08:26

Der er ingen fornuftige argumenter for at bruge tid på it før man begynder i skolen.

Gæst

#221

2016-11-10 08:27

Grundlæggende er frie børnehaver og skoler steder, som forældre har valgt på grund af en særlig pædagogik - herunder fravalg af IT. Det må vel respekteres i forhold til friskoleloven.
Lisbeth Lassen

Gæst

#222

2016-11-10 08:40

for børnenes barndom ,IT kan man hurtigt lære ,børn er ikke dumme

Gæst

#223

2016-11-10 13:42

Det er vigtigt for mig, at der er frihed til at vælge til/fra ud fra sine egne værdier og at det offentlige ikke skal diktere, hvad der er rigtigt og forkert. Jeg har ikke selv børn i denne aldersgruppe og er ej heller den store Rudolf Steiner tilhænger, men bakker op om deres ret til at fravælge krav som ikke kan dokumenteres.

Gæst

#224

2016-11-10 15:23

Fordi det er meget vigtigt for børns udvikling, at deres første år går med leg.

Gæst

#225

2016-11-11 10:32

Jeg synes, ensretningen af mennesker og institutioner er foruroligende i dagens Danmark. Hvorfor skal alle børnehaver tvinges til at følge samme læst?