> Konverterede Elbiler JA TAK! <

> Konverterede Elbiler JA TAK! < / Beskeder / Underskriftindsamlingen er blevet vidresendt for første gang til Transport- og Bygningsministeriet / Kommentarer

gammelfjols

#1

2016-08-22 06:21

Du har virkeligt lavet et flot stykke arbejde Benny jeg støtter din sag 100%.

og har nu sendt den videre til folk som der som jeg er liberianske, i vores sind, dette her er et angreb på vores frihed til at gøre som vi vil.
Der er tale om at det er din egen egendom som du ombygger på forsvarlig vis. bilen bliver tjekket. og set igennem. og herved bør dette da være nok, at man skal lave crash test mm er direkte stupidt.

Denne industri kunne faktisk ombygge rigtigt mange fede gamle biler, jeg har selv en drøm om en eldrevet citroen ds ( de gamle) eller CX.
da den nok er billigere og få fat i. ja eller en mazda mx 5 som der kunne være en pandang til tesla roadsteren en eldrevet mazda mx 5 kunne være ultra cool.  

men bare ikke i lille danevang hvor vores politikere laver automatiske forbud så det ser ud som om de handler mens de spilder vores skattekroner på ingenting.

At det samtidigt er miljørigtigt, og bygge bilen om gør det kun dette forbund endnu mere stupidt.

Min personlige grund er at det begrænser min frihed, til at gøre som jeg vil med det jeg selv har købt og betalt. og det finder jeg helt enkelt stupidt og forkert.



Per

#2 Import af biler og Dataerklæring

2020-01-18 09:34

Hej,

Import at elbiler fra andre lande som følger EU regler kunne også være nemmere.

Eks. Har hentet 100% elbil i Norge, som havde norsk vognkort og plader på, men EU nummeret i karossen var xxxxxxx. Det kostede en dansk Dataerklæring.

Norge kører efter de samme EU regler som os, så bilen burde jo bare kunne flyttet. Altså Norsk godkendt giver automatisk dansk godkendelse. Det samme burde være muligt fra Sverige, Tyskland og andre EU lande.

I mit tilfælde skulle der, som forventet (samme regler), ikke ændres noget på bilen, så det var kun en træls ekstra unødvendig udgift på mange tusinde kroner.