Stop lukningen af psykiatrien i Holstebro

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop lukningen af psykiatrien i Holstebro.


Gæst

#51

2016-08-14 08:36

Fordi psykiatrien skal opnormering og ikke nednormeres.

Gæst

#52

2016-08-14 08:38

Jeg har haft pårørende på psykiatrisk afdeling og der mangler altid pladser og personale. Der er stækt brug for flere pladser og mere personale

Gæst

#53

2016-08-14 08:44

Fordi det er vigtigt at der ikke er langt til et psykiatrisk tilbud ( afstand) både for patient og pårørende

Gæst

#54

2016-08-14 09:00

Jeg synes det er forfærdeligt, hvis man nedlægger
pladser i psykiatrien i Holstebro

Gæst

#55

2016-08-14 09:03

Alle skal have ret til et behandlingstilbud

Gæst

#56

2016-08-14 09:13

Fordi det er nødvendigt med de disse sengepladser såvel i Holstebro som i Herning.Det er uansvarligt at ville lukke dem.

Gæst

#57

2016-08-14 09:28

Ja det er jo det sædvanlige at psykiatrien ligger lavest i bevilling hierarkiet. Jeg er vred over at have betalt skat i over 50 år og så bliver pengene fordelt så primitivt at det er de mennesker, der råber højest der får bevillingerne. Det er på tide at der kommere ordenlighed tilbage i offentlig ledelse. så man igen begyndte at varetage de svageste i samfundet . Jeg skrammer mig over den måde Danmark behandler alvorligt psykisk syge. Min egen har for år tilbage været bruger af Holstebro. Nu bor han i den anden ende af regionen og har stadig brug for den psykiatriske behandling. Generelt er det en skandale at man har bureaukatiseret psykiatrisk behandling. To systemer, der for os har været en lang og hår kamp,hvor jeg af og til synes at det ligner vanrøgt af den syge.Systemerne vasker hænder:" Det er jo lovligt det vi gør!!!"Dette skyldes alene at der er ingen, der interesserer sig for psykisk sygdom.Ingen kultur elite står i kø for at tale de psykisk syges sag. Pressen interesserer sig kun for psykisk syge, når der kan blive en "god" historie hvis en psykisk syg har været årsag til en tragedie ude i samfundet. Og pressen reflekterer ikke over hvordan vi som samfund behandler psykisk syge men fokusere alene på historien. Og det bliver jo en rigtig god historie for pressen hvis man med rette eller urette i systemerne kan klantre noget underordnet personale, der er sat til at udføre måske umulige opgaver. Den del er uvæsentlig for pressen. Det kan jo nok ikke være anderledes , når det tilsyneladende er ignoranter, der regerer Danmark. Jeg husker tydeligt Løkke regeringen lige før Thorning regeringen. Da ville finansministeren Klaus Hjort have politiet til at hælde medicinen ned i halsen på de psykisk syge. Da så Thorning kom til udtalte arbejdsministeren, Mette Frederiksen at det handler om arbejde Ikke et ord om ordenlighed. Problemet er selvfølgelig at magtens elite Danmark har gået i samme sorte skole, diverse fakulteter på forskellige universiteter, hvor de har lært at offentlig ledelse kan styres i et regneark. De lærer ikke noget om ordenlighed. Og det de ikke har lært noget om eksisterer ikke. Heldigvis er det meste af det underordnede personale i de to systemer opdraget til ordenlighed. og vores hengivenhed for dette personale er stor. Lige nu er det hjemmeplejen hvor det underordnede personale giver vores dreng tryghed og omsorg. Det burde der skrives en solskins historie om. Desværre skriver pressen kun om negative historier hjemmeplejen. Det underordnede personale er skyld i at systemerne overhovedet fungerer. Det burde pressen fokusere noget mere på i stedet for hovedsageligt at fokusere på enkeltstående negative historier i hjemmeplejen, der generelt udfører et fantastisk stykke arbejde, som de i langt højere grad fortjener anerkendelse for

Gæst

#58

2016-08-14 09:30

På Frederikssund Sygehus / Psyk. afd. har man også lukket en forholdsvis ny og velfungerende sengeafdeling til trods for, at der mangler sengepladser til akutte psykiske patienter i regionen. Helt uforståeligt!!!! Vi venter stadigvæk - som andre steder i landet - på vores supersygehus i Hillerød. Byggeriet er endnu ikke påbegyndt, og besparelserne på det er
efterhånden allerede talrige med bl.a. nedskæring af sengepladser???

Gæst

#59

2016-08-14 09:31

Det er helt hen i vejret. I rammer en gruppe mennesker, der i forvejen har det så svært. Tab dem ikke på gulvet. Det kan det danske samfund ikke være bekendt.

Gæst

#60

2016-08-14 09:36

Er pårørende...

Gæst

#61

2016-08-14 09:40

Psykisk sygdom er lige så virkelig som f.eks kræft, men det bliver ikke taget lige så alvorlig, hverken af politikere eller folk som ikke selv har oplevet det på nært hold, og der bliver sparet alt for meget på området.

Gæst

#62

2016-08-14 09:43

Fordi jeg selv har en psykisk syg søn . Der må simpelthen ikke skæres mere ned -- hvis de ikke har os pårørende -- både den syge og psykiatrien -- så ville det da gå helt galt . Det er som om de lægger mere og mere over på os pårørende . De er simpelthen ikke klar over hvor meget det slider på os pårørende . Men jeg er først og fremmest MOR .

Gæst

#63

2016-08-14 09:45

Fordi der ikke skal spares på hjælp til psykisk syge. Manglende hjælp kan få katastrofale følger, og vil i øvrigt også oftest medføre større udgifter på sigt.

Gæst

#64

2016-08-14 09:51

Fordi at vi alle er nød til at bakke op , da politikerne ikke ved hvad det gør ved brugerne og pårørende når man lukker Psykiatisk pladser , et opråb til POLITKERNE stop op og tænk jer om , det er mennesker det drejer sig om .

Gæst

#65

2016-08-14 10:16

Jeg har en niece, der har været psykisk syg, og jeg har ved selvsyn oplevet, hvor vigtigt det er, at tage hurtig og kærlig hånd om folk med psykiske problemer.

Gæst

#66

2016-08-14 10:16

Som pårørende til en psykisk syg kender jeg konsekvensen af nedskæringerne og den følgende forringelse / mangel på pladser og behandling. Sengepladser på gangmiljø, mange flytninger og får tidlige udskrivninger er blot nogle af konsekvenserne.

Gæst

#67

2016-08-14 10:28

Fordi jeg selv er indlagt en gang imellem. Det er godt nok Odense,

Gæst

#68

2016-08-14 10:38

Der mangler pladser indenfor psykiatrien


Gæst

#69

2016-08-14 11:06

Jeg er selv pårørende, som har erfaret hvor vigtigt det er, at psykiatrien bliver tilført flere ressourcer i stedet for forringelser.

Gæst

#70

2016-08-14 11:09

Har selv været igennem et 18 årigt forløb omkring vores nu afdøde søn med helt utilstrækkelig behandling fra det psykiatriske system. Måske er forholdene bedre nu end fra 1989 til 2008, men meget tyder på det modsatte .Det er helt uforståeligt, at psykisk sygdom stadig ikke kan takles med respekt , forståelse og den omsorg , der er brug for , selv om succesraten kan være minimal for behandlerne.

Gæst

#71

2016-08-14 12:18

Det er så vigtigt at få psykriatrien til at blive, og jeg tror på at vi skal hjælpe ved samtaleterapi og gruppeterapi, men det er vigtigt at hjælpe indivedet på den mest effektive måde, og det indebærer ikke kemikalier og medikamenter. Men sætte følelser fri og på den måde komme videre i livet.

Gæst

#72

2016-08-14 12:28

Politikerne skal sørge for et forsvarligt psykiatri ,ikke ved nedlæggelse af sengepladser og sammenlægninger af afdelinger,
nærhed er en vigtig del af psykiatrien, så løs opgaven kære politiker venlig hilsen Hans Jonassen Herning

Gæst

#73

2016-08-14 13:26

Har selv enpsykisk syg søn

Gæst

#74

2016-08-14 13:31

Jeg har oplevet behov for psykiatrien i familiesammenhæng. Psykiatrien skal styrkes, og ikke svækkes. Vi ved fra statistikker at flere og flere har behov for mental rådgivning og støtte.

Gæst

#75

2016-08-14 13:50

Fordi jeg syntes det er forfærdeligt at så mange psykisk sårbare skal undvære en hjælp/behandling som med stor sandsynlighed ville kunne hjælpe dem til et godt liv igen.
Jeg er selv psykisk sårbar og har også været berørt af nedsænkning af sengepladser og det er ik spor sjovt at komme til en lukket dør,fyldt med spindelvæv fordi den er sparet væk.