Stop lukningen af psykiatrien i Holstebro

Region Midtjylland lægger op til at lukke psykiatrien i Holstebro og flytte sengepladserne til Herning i forbindelse med omstruktureringer i regionen. BEDRE PSYKIATRI samler underskrifter for at kæmpe for at bevare sengepladserne og stoppe planerne om at lukke de 17 sengepladser, der er tilbage i Holstebro.

Den oprindelige plan var at vente med at flytte sengepladserne til supersygehuset i Gødstrup, men det er først planlagt til at stå færdigt i løbet af 2019. Så ville man samle psykiatrien der, og samtidig etablere lokale tilbud til psykisk syge – den tidsplan fraviger regionen nu fra.

Vi frygter, at de psykisk syge og de pårørende igen rammes af forringelser og besparelser i en tid, hvor psykiatrien i forvejen er presset på ressourcer, personale, mangel på tilbud og senge.

Derfor skal du skrive under:

• DER ER BEHOV FOR SENGEPLADSERNE: Psykiatrien er i forvejen under voldsomt pres. Psykisk syge har i forvejen svært ved at blive indlagt, få rettidig hjælp og alt for mange bliver udskrevet for tidligt alt for ofte med stor konsekvenser for syge og pårørende – en lukning forværrer denne situation.
  • NÆR HJÆLP: Lukningen vil være en katastrofe for de psykisk syge i området, der har brug for sengepladserne,       behandlingen og ekspertisen tæt på. Samtidig forringer det muligheden for at inddrage de pårørende i behandlingen og for den syge at få støtte fra familien.
  • IKKE TID TIL SPAREPLANER: Psykiatrien har ikke brug for spareplaner og lappeløsninger – psykiatrien har brug for et løft som politikerne på Christiansborg har lovet. Region Midtjylland skylder borgerne at etablere en psykiatri, der giver borgerne håb, kvalitet og tilgængelighed.
  • MANGEL PÅ LÆGER SKAL LØSES: Men ikke ved at lukke psykiatriske afdelinger. Lægemangel er et problem, som skal løses med politiske initiativer -regionalt og på Christiansborg.

Skriv under og hjælp os med at vise politikerne, at vi skal bevare psykiatrien i Holstebro. Jo flere vi er - jo flere underskrifter kan vi aflevere til politikerne.

Tak for din støtte!

Keld S. Laursen, lokalformand i BEDRE PSYKIATRI Holstebro

Mette Tandrup Madsen lokalformand i BEDRE PSYKIATRI  Struer/Lemvig

Arne Christiansen, lokalformand i BEDRE PSYKIATRI Ringkøbing/Skjern

Keld S. Laursen, Mette Tandrup Madsen og Arne Christiansen.    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive giver jeg Keld S. Laursen, Mette Tandrup Madsen og Arne Christiansen. tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.