Kronisk syge Retfærdig Førtidspension Nu.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Kronisk syge Retfærdig Førtidspension Nu..

Bette Sonja Poulsen
Underskriftindsamleren

#1

2016-08-01 13:35

Det er ikke fair2014-12-11 14:44

Det kan simpelthen ikke passe, at kommunerne skal have muligheden for at kunne gå imod eksperternes ord, med en "lægelig vurdering" fra en person der sidder i lommen på dem selv. 
Det kan ikke passe, at personer der fejler alverdens ting, først skal headhuntes i årevis, fordi de er under 40. Skavanker er skavanker - Sygdomme er sygdomme - Skader er skader - Lidelser er lidelser, uanset hvor gammel du er. 
Fortsætter det i denne dur, vil Danmark ikke længere være et velfærdssamfund om 5-10 år. Og vi vil synke godt på listen over gladeste land.

Er du enig  så skriv under  Tak.

Bette Sonja Poulsen
Underskriftindsamleren

#2

2016-08-01 13:48

Det er SÅÅÅÅ uretfærdigt og umenneskelig at TRÆÆÆÆKKE syge mennesker gennem den ene arbejdsprøvning eller ressource forløb efter den anden, som kun gør den syge endnu mere syg...
HVORFOR dog ikke give disse mennesker noget værdighed og ET LIV uden de skal spekulere over deres "rådighed for kommunen" disse mennesker som har så mange smerter eller anden udfordring af sygdomme, giv dem en ret til en dagligdag som kun de selv skal styre efter hvor godt de har netop den dag.
Er selv syg med fibromyalgi, svær slidgigt i flere dele af kroppen samt en blodsygdom, jeg har SÅÅÅ mange smerter i dagligdagen at folk som ikke har prøvet deg ik jan tale med om det, til trods for det gennemfører jeg mit fleksjob på 15 t. Ugentligt med det til følge at jeg næsten ik har noget socialt når jeg har fri, pga smerterne efter jeg har været på arbejde og den træthed, gør jeg bare ik ja hænge sammen og være social...ik engang med min familie....
Så giv dem som har det endnu værre end mig, den ret at få en Førtidspension uden de skal gennemgå alt muligt først som kun knækker dem endnu mere ..

Mvh  En kronisk syg-


Gæst

#3

2016-08-01 22:29

Fordi der foregår helt urimelige kår for dem der er virkeligt syge. Selvfølgelig skal de have lov at have fred i deres sind når de ovenikøbet skal slås med sygdom. Min egen lillebror var dødsdømt af kræft. Efter operstion på 16 timer kom han aldrig til at tale ellet spise. Men han havde ikke lyst til at dø. Han fik førtidspension 1/8 2013 døde 24/8 2013. Det var ikke i orden.

Gæst

#4

2016-08-02 15:58

der er for mange der syge der får afslag

Gæst

#5

2016-08-03 06:41

Godt der er nogen der har startet denne indsamling, for kommunerne er gået fuldstændig over gevind. Det er helt grotesk hvad de byder syge mennesker. Håber politikerne vil lytte

Gæst

#6

2020-05-07 10:42

Jeg er en ung dame på snart 50 og min fortid som elite gymnast i tidligere Sovjet har ladt et grusomt stempel på min krop. Den gang blev lillepigens krop udsat for umenneskelig totur og nu som voksen tortureres jeg hos min kommune. Jeg kæmpede alt hvad jeg kunne, jeg taget selvbetalt mellemlangt videregående uddannelse for at mindske brug af kroppen på arbejdsmarkedet, men desværre tabt kampen. Efter mange års sygemeldinger havnede jeg på den hylde, hvor man skal forberedes til at møde rehabiliteringsteam. Rehabiliteringsteam vil helt sikkert sende mig til førtidspension (tror jeg) fordi min helbredsmæssig situation blev forværret drastisk i de sidste 13 år, men i 1,5 år kommunen bare forhindrer mig i at komme foran den rehabiliteringsteam... Begrundelse? "Vi vil se dig i aktion - i en praktik, hvad du kan og ikke kan". Den praktik sagte jeg ja til, men den kan ikke skaffes pga. alle de skånetiltag, som lægerne har givet. Jeg blev parkeret på kontanthjælp og mistet alt, hvad jeg ejede. Jeg troede at jeg var psykisk stærk og kunne sagtens komme gennem alle kommunernes umulige opgaver... Men i stedet udviklede jeg symptomer på PTSD og føler mig alene i hele verden. 

Den gamle

#7 Kronisk syg

2021-05-06 20:07

Jeg er 54 år, og har kæmpet mod Kommunen siden 2013 for, at få tilkendt førtidspension, men d.d har jeg endnu ikke fået det tilkendt.

Iflg. speciallæger osv. er jeg over 80% invalid og kan og må ingenting foretage mig for lægerne.

Jeg fik kronisk hjertesvigt i 2013 og lægerne sygemeldte mig, og gav mig livsvarigt kørselsforbud, på trods af, at jeg arbejdede som lastbilchauffør, og har gjort det siden jeg fyldte 18 år.

I 2017 fik jeg en blodprop på hjernestammen, røg i kørestol og i starten kunne jeg ikke engang kende min kone og børn, kunne ikke læse, stave eller tale.

Jeg har STADIG ikke fået tilkendt førtidspension.

Kommunen mener, at jeg skal i fleksjob !!!

Jeg får, og har ikke fået, én eneste krone, hverken i kontanthjælp, sygedagpenge eller anden indkomst fra kommunen.

Jeg har heller ikke haft nogen form for indtægt siden 2013, men lever udelukkende af min kones ledighedsydelse, som pt er på kr 11.000,- efter skat.

De 11.000,- skal dække alt, og jeg mener ALT : husleje, lys, vand, varme, offentlig transport til vores datter, som går i skole, internet, mobil, tv, forsikringer, tøj, mad,  medicin osv osv .

Det er ganske enkelt umuligt, og var det ikke for svigerfars hjælp, ville vi bo på gaden eller være et nummer i statistikken over selvmord begået i DK for flere år siden.

Den opgivende ...