Kronisk syge Retfærdig Førtidspension Nu.
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Kronisk syge Retfærdig Førtidspension Nu..
Bette Sonja Poulsen Underskriftindsamleren |
#12016-08-01 13:35Det er ikke fair2014-12-11 14:44 Det kan simpelthen ikke passe, at kommunerne skal have muligheden for at kunne gå imod eksperternes ord, med en "lægelig vurdering" fra en person der sidder i lommen på dem selv. Er du enig så skriv under Tak. |
Bette Sonja Poulsen Underskriftindsamleren |
#22016-08-01 13:48Det er SÅÅÅÅ uretfærdigt og umenneskelig at TRÆÆÆÆKKE syge mennesker gennem den ene arbejdsprøvning eller ressource forløb efter den anden, som kun gør den syge endnu mere syg... Mvh En kronisk syg- |
Gæst |
#32016-08-01 22:29Fordi der foregår helt urimelige kår for dem der er virkeligt syge. Selvfølgelig skal de have lov at have fred i deres sind når de ovenikøbet skal slås med sygdom. Min egen lillebror var dødsdømt af kræft. Efter operstion på 16 timer kom han aldrig til at tale ellet spise. Men han havde ikke lyst til at dø. Han fik førtidspension 1/8 2013 døde 24/8 2013. Det var ikke i orden. |
Gæst |
#52016-08-03 06:41Godt der er nogen der har startet denne indsamling, for kommunerne er gået fuldstændig over gevind. Det er helt grotesk hvad de byder syge mennesker. Håber politikerne vil lytte |
Gæst |
#62020-05-07 10:42Jeg er en ung dame på snart 50 og min fortid som elite gymnast i tidligere Sovjet har ladt et grusomt stempel på min krop. Den gang blev lillepigens krop udsat for umenneskelig totur og nu som voksen tortureres jeg hos min kommune. Jeg kæmpede alt hvad jeg kunne, jeg taget selvbetalt mellemlangt videregående uddannelse for at mindske brug af kroppen på arbejdsmarkedet, men desværre tabt kampen. Efter mange års sygemeldinger havnede jeg på den hylde, hvor man skal forberedes til at møde rehabiliteringsteam. Rehabiliteringsteam vil helt sikkert sende mig til førtidspension (tror jeg) fordi min helbredsmæssig situation blev forværret drastisk i de sidste 13 år, men i 1,5 år kommunen bare forhindrer mig i at komme foran den rehabiliteringsteam... Begrundelse? "Vi vil se dig i aktion - i en praktik, hvad du kan og ikke kan". Den praktik sagte jeg ja til, men den kan ikke skaffes pga. alle de skånetiltag, som lægerne har givet. Jeg blev parkeret på kontanthjælp og mistet alt, hvad jeg ejede. Jeg troede at jeg var psykisk stærk og kunne sagtens komme gennem alle kommunernes umulige opgaver... Men i stedet udviklede jeg symptomer på PTSD og føler mig alene i hele verden. |
Den gamle |
#7 Kronisk syg2021-05-06 20:07Jeg er 54 år, og har kæmpet mod Kommunen siden 2013 for, at få tilkendt førtidspension, men d.d har jeg endnu ikke fået det tilkendt. Iflg. speciallæger osv. er jeg over 80% invalid og kan og må ingenting foretage mig for lægerne. Jeg fik kronisk hjertesvigt i 2013 og lægerne sygemeldte mig, og gav mig livsvarigt kørselsforbud, på trods af, at jeg arbejdede som lastbilchauffør, og har gjort det siden jeg fyldte 18 år. I 2017 fik jeg en blodprop på hjernestammen, røg i kørestol og i starten kunne jeg ikke engang kende min kone og børn, kunne ikke læse, stave eller tale. Jeg har STADIG ikke fået tilkendt førtidspension. Kommunen mener, at jeg skal i fleksjob !!! Jeg får, og har ikke fået, én eneste krone, hverken i kontanthjælp, sygedagpenge eller anden indkomst fra kommunen. Jeg har heller ikke haft nogen form for indtægt siden 2013, men lever udelukkende af min kones ledighedsydelse, som pt er på kr 11.000,- efter skat. De 11.000,- skal dække alt, og jeg mener ALT : husleje, lys, vand, varme, offentlig transport til vores datter, som går i skole, internet, mobil, tv, forsikringer, tøj, mad, medicin osv osv . Det er ganske enkelt umuligt, og var det ikke for svigerfars hjælp, ville vi bo på gaden eller være et nummer i statistikken over selvmord begået i DK for flere år siden. Den opgivende ...
|
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
STOP nyt kæmpecenter af boks-butikker i Svendborg
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
BEVAR Centerhallen i Lillerød
2998 Oprettet: 2024-10-28
Naturnationalparker uden demokrati – dyr uden beskyttelse
1790 Oprettet: 2025-05-30
NEJ til grusgrav i Skjoldungernes Hjerte
493 Oprettet: 2025-06-19
Kitaani nuna allannguttaaliukkamik pilersitsinissamut akerliuneq
320 Oprettet: 2025-06-13
Nej til vindmøller på Vosnæs Pynt
313 Oprettet: 2025-06-15
Bevar Landsbyordning i Kerteminde Kommune
312 Oprettet: 2025-06-20
STOP nyt kæmpecenter af boks-butikker i Svendborg
533 Oprettet: 2025-05-21
Bevar 2 biblioteker på Østerbro – Forlænget frist
2911 Oprettet: 2025-05-02
✍️ Navneindsamling: Bevar BodyAttack hos SATS! 💥
189 Oprettet: 2025-06-23
NEJ TAK til Biogas på Præstbrovej
165 Oprettet: 2025-07-03
Luftledninger Nej Tak
464 Oprettet: 2025-05-20
Bevar Borgerservice på Øbro Jagtvej 227- forlænget frist
742 Oprettet: 2025-05-02
NEJ TAK til Energiø i Ryådalen og Store Vildmose
160 Oprettet: 2025-06-23
Børnene i Sydhavnskvartererne mangler en varig klubløsning – tid til handling!
141 Oprettet: 2025-06-16
STOP Forskelsbehandlingen af Danske Udlandspensionister udfra geografisk bosted.
128 Oprettet: 2025-07-04
✍️ Bevar Dåstrup Skole – Stop Nedrivningen!
94 Oprettet: 2025-06-22
Udvidelse af tunellen fra Bramming Banegård til Ribevej/Hellesvej
153 Oprettet: 2025-06-03
Øg trafiksikkerheden ved Søndre Ringvej
68 Oprettet: 2025-06-18
Gør Slotherrensparken til et grønt, trygt og aktivt mødested for alle
68 Oprettet: 2025-06-10
Opfordring fra danske læger: Danmark skal modtage medicinsk evakuerede patienter fra Gaza
765 Oprettet: 2025-01-16