Støtte til lokal vejbod

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støtte til lokal vejbod.


Gæst

#376

2016-06-20 05:30

Da jeg læste om sagen, blev jeg endnu mere glad, end jeg var i forvejen, for at jeg er flyttet til smilets land.

Hernede er reglerne ikke så stive, som i DK. Enhver kan starte sin egen lille biks, hvor man sælger sine hjemmeavlede produkter, eller hjemmelavede mad, eller hva du nu lyster. Og ved I hvad kære Danske lovterrorister. Det fungerer fantastisk, og giver en mangfoldighed af udbud, initiativ, glæde og smil.

Hernede bruger man sin energi på, at sætte ting i gang. I Danmark er det blevet sådan, at man skal bruge sin energi på at sætte sig ind i diverse love, cirkulærer, lokalplaner, zonebestemmelser, ansøgningsprocedurer osv osv. før man evt kan starte en lille forretning. For fanden Danmark,et bette flot træhus med friskdyrkede varer, der gør folk glade (friske produkter), er det virkelig så livstruende, at diverse myndigheder skal bruge bunker af energi og penge på det...

Helt ærligt, hvorfor arbejder man konsekvent hen imod, at gøre det frie initiativ, samt glæden ved livet, så forbandet indviklet.


Mange hilsner fra Thailand
Smilets og det frie initiativs land


Gæst

#377

2016-06-20 05:34

Jeg skrev under, da jeg ser det som fuldkommen absurd, at man ikke kan få lov til at sælge sine egne produkter på egen grund, og endda på lovlig vis..
Havde man sat boden i en tilfældig vejkant, kunne jeg forstå problematikken.. Men da den står på egen grund giver det for mig ingen mening overhovedet, at der skulle være et problem..
Jeg kan godt se, at selve bodfn ikke er ren natur, men grim eller misligholdt er den jo ikke..

Gæst

#378

2016-06-20 05:37

fordi jeg mener naturfredningsloven ikke gælder på privat mark som er i kommercielt brug.såkaldt agermark.naturfrednimgloven har jo for længst spillet fallit grundet den omstændighed at der i mange år gar været dyrket fødevarer.og loven har vel andet og mere vigtigt at tage sig til en røde skure på en mark.iøvrigt står der stadigvæk ishuse langs vejen i det danske sommerlandskab som er aktive i sommersæsonen..

Gæst

#379

2016-06-20 05:49

Naturstyrelsen har alt for meget magt,de må have for lidt at lave se nu bare med hyben roserne

Gæst

#380

2016-06-20 05:55

Latterligt siger jeg bare

Gæst

#381

2016-06-20 06:17

Siden jeg var barn, har der altid været små Bode med friske Danske jordbær som man kunne købe fra vejkanten. Det er da så hyggeligt med sådan en bod og 1000% Dansk kultur. Så Lad den bod blive der den gør da ingen skade og Faktisk ser den hyggelig ud og bedst af alt der er friske jordbær man kan købe. Syndes virkelig at kommunen skal lade den bod blive der, den gør da ingen skade der. Syndes godtnok at Danmark er blevet et trist land efterhånden alle de regler og love man må jo snart ikke slå en prut før man også skal søge om tilladelse til det. Jeg støtter 100000% op om at den bod skal blive der! Kommune lad den bod blive der
Jeg begynder godtnok at prise mig lykke for at jeg som Dansk statsborger opgav Danmark for 3 år siden og flyttet væk fra Danmark alle de regler og love mm er ikke til at holde ud kommunerne jagtede mig væk fra DK. Her i US knap så mange regler man må noget mere her uden at søge om tilladelse først mere frihed. Pøj pøj med boden håber og ber til at den får lov at blive

Gæst

#382

2016-06-20 06:23

Fordi det er så typisk for Dansk naturfrednings forening at gå efter sådanne tiltag, som overhovedet ikke generer nogen, bortset lige for dem og deres regelrytteri ( SMÅLIG ) og vi ser desværre mere og mere af denne slags fra deres side over hele Danmark og så bliver der overalt inden for det politiske liv snakket om at man skal fremme initiativer i yderområderne, men når så nogen gør noget så er de de første til at banke folk oven i hovederne med deres regler og love. VÅGN DOG OP POLITIKERE OG NATURFOLK !!!!

Gæst

#383 Re:

2016-06-20 06:31

#351: -  

 Ja, folk burde reagere, ligesom i sagen om Jensens Bøfhus. Man droppede simpelthen atspise der.

Drop ethvert bidrag til DN, så de måske kan komme ned på jorden, og tænke som almindelige mennesker.

Mange har nævnt den elmast, der står i nærheden. Den vil DN naturligvis IKKE kæmpe for at få fjernet, det er sgu for besværligt. Næh gå efter den lille mand, det er mega meget nemmere. Skam jer så...DN

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-06-20 06:35



Gæst

#385

2016-06-20 06:39

Jeg skriver under på det her, fordi det såre simpelt er i peditesse afdelingen. En jordbærbod med et såkaldt "reklameskilt", noget som Naturfrednings foreningen får til at lyde som om, Storkapitalismen har indtaget landevejene.
Nej tak til den her slags møgsager, og ja tak til lokal salg af gode råvarer. Nu bliver der sikkert skåret i folkeskolen, fordi Naturfrednings foreningen lægger beslag på kommunens ressourcer, for at drive sådan en skod sag her.


Gæst

#386

2016-06-20 06:40

Der skal være orden på tingene, men det her er fuldstændig dumt.
Der skal også være liv på landet, vi vil alle gerne handle ved vejsiderne.
Der er ikke noget der skæmmer naturen her- og slet ikke i forhold til alle de vindmøller, der ødelægger vores udsyn

Gæst

#387

2016-06-20 06:51

Grinagtigt. Tåbeligt. Idiotisk. Latterligt. Hvis vi skal spare kan jeg godt pege nogle steder efterhånden. Ryd op i vores system - det er blevet et administrativt monster der er både dyrt og meningsløst. Hvad gør vi?

Gæst

#388

2016-06-20 06:54

Vejboder med lokal friske grønsager og frugt er ikke skæmmende. Så længe at der ikke installeres vand, el og det bliver en reel butik, synes jeg at det er helt ok at ejeren af marken sætter en lille bod op.

Gæst

#389

2016-06-20 06:58

Det er da fuldstændigt fjollet at fjerne noget der er udført så pænt og samtidig levere gode friske produkter .

Gæst

#390

2016-06-20 07:12

Jeg syntes at små vej boder pynter i Danmark hele sommeren og først på efteråret og giver flere borger en god oplevelse og viden om hvad man kan bruge i maden, har oplevet familier stå ved en bod med krydderurter og diskutere at det måtte kunne spises når det blev solgt som urter( selleri) og det blev købt, det var ikke blevet købt ved tvivl om anvendelse i et supermarked, sådan er det ofte med byfolk med børn, der aldrig eksempel vis har set et helt selleri før eller at æg kommer fra hønenes bagdel

Gæst

#391

2016-06-20 07:14

Fordi vi har da mange boder og lignende ved vejene også her i Nordsjælland og det er dejligt at få jordbær kartofler mm. som er plukket/gravet op lige ved siden af.....Vh Annette

Gæst

#392

2016-06-20 07:15

Der er forskel på fisk ja, men hvis ikke det skulle være lovligt med sådan en bod, hvor er vi så henne.
Selvfølgelig skal de have lov til en sådan bod. Jeg er sikker på at lovgiverne også kunne finde på at handle i sådan en fin bod, hvis varerne ellers er i orden, hvilket de som regel er sådanne steder.

Gæst

#393

2016-06-20 07:17

Jeg skriver under, fordi det er dansk bureaukrati når det er værst.
Sørgeligt men sandt, at visse instanser ikke har bedre ting at tage sig til i Danmark. Vi drukner snart i vanvittige regler.
Mvh. Bente James

Gæst

#394

2016-06-20 07:21

Fordi vi bor i sådan et regeltyrani.

Gæst

#395

2016-06-20 07:39

Jordbaer, kartofler og aeg ved vejen er en del af dansk kultur

Gæst

#396

2016-06-20 07:50

Natur og fredningsstyrelsen skal finde noget reelt at kæmpe for og lade et uskyldigt skur være i fred.

Gæst

#397

2016-06-20 07:52

Det er dybt godnat

Gæst

#398

2016-06-20 07:53

Fordi Danmarks naturfredningsforening mange gange går langt væk fra al sund fornuft.De har for stor magt de skulle holde sig inde på stenbroen og lade os andre der bor i naturen selv bestemme.

Gæst

#399

2016-06-20 07:55

For at modarbejde den helt vanvittige regelstyring der bliver mere og mere umulig at leve med- både som denne gårdejer men også som f.eks. ansat i det offentlige som undertegnede. Stop den helt uhæmnede centralisering.

Gæst

#400

2016-06-20 08:01

Lad os da få så friske varer som muligt