Nej til højhus på Hundested Havn

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til højhus på Hundested Havn.


Gæst

#1

2016-04-21 20:46

Et højhus hører slet ikke hjemme i Hundesteds miljø. Det vil skæmme den uprætenciøse stemning, som hersker nu, og passer slet ikke ind i bybilledet. Det vil blive et forblæst og skyggegivende sted.
Nedlæggelsen af legepladsen og værkstederne ovre ved havnen vil også tage hele charmen fra Hundested Havn. Turister kommer ikke for at opleve boligbyggeri med supermarked, men et autentisk miljø. Det har de sidste år jo været bevis på og det er så ejendommeligt, at havneledelse og borgmester ikke kan indse det...

Gæst

#2

2016-04-22 06:15

Hundested er i forvejen rigeligt spoleret af grimt malplaceret byggeri.

Gæst

#3

2016-04-22 06:53

Dette byggeri er planlagt på den bedste grund på Nordsjælland, Tager man turen mod øst er Kronborg placeret - det havde man øje for dengang. Hundested har helt sin egen DNA, og høje huse er malplaceret og ødelæggende for byens puls og charme. Vi er godt 9000 personer i byen, og den er vores hele året, og det bør der tages hensyn til. Havnen har fået for meget magt og indflydelse på byens udvikling. Hør borgerne.

Gæst

#4

2016-04-22 06:59

Et 7 etagers hus med boliger og penthouse i toppen er i disharmoni med byen Hundested og havnen i øvrigt og vil - sammen med øvrig massiv beboelse i Nordhavnen (herunder boliger uden bopælspligt) - medvirke til, at denne del af havnen vil blive lige så "død" som i fx Frederikssund, Holbæk, Nykøbing Sj. og Nyborg.

Gæst

#5

2016-04-22 07:34

Fordi det slet ikke passer med havn og by med et 7 etage hus helt ude i vandkanten. Det vil kun komme meget få folk til gode og penge til havnen. Det ville være bedre med et Arktisk Center der vil trække folk til byen hele året og give jobs og mere omsætning til restauranter og butikker. Det vil få byen til at blomstre og give noget væsentligt at komme og se og opleve.

Gæst

#6

2016-04-22 08:06

Det er efterhånden vigtigere at investorer får en god forrentning af deres kapital, end hensyn til flertallets natur og miljøoplevelser.
det gælder såvel i Halsnæs og Hillerød kommuner

Gæst

#7

2016-04-22 08:29

Jeg kommer fra Hundested.. og kommer der tit. Jeg føler ikke at et højhus passer ind i byplanen på havnen..

Gæst

#8

2016-04-22 09:02

Nej til højhuse på Hundested havn. Det vil ødelægge udsigt og den hyggelige havn og by.

Gæst

#9

2016-04-22 09:13

bevar nordmolen til alle

Gæst

#10

2016-04-22 09:37

Fordi jeg syns det er forrykt at bygge sådant et så højt hus der. Det vil ødelægge havnefronten totalt. Og bare komme til at ligne en storby, der bare skal udvide og udvide.

Gæst

#11

2016-04-22 10:30

Naturen og harmonien skal beskyttes

Gæst

#12

2016-04-22 13:13

Lad nu Hundested havn bevare den sidste rest af havnemiljø.


Gæst

#13

2016-04-22 14:35

Det er da tomhjernet at få sådanne tanker hvis der skal bygges højhus var det måske en ide stykke det ude i den anden ende af byen ved Rima 1000
Rigmor B.

#14

2016-04-22 14:42

Som sommerhusejer i nærheden af Hundested kan jeg slet ikke se, at et højhus repræsenterer en udviklingsmodel for Hundested. Når jeg tænker på alle de imponerende ting, der er sket i de næsten 10 år, jeg er kommet i området/Hundested, så mener jeg, at det er noget helt andet, der skal til. Glasværksted, Egeværket, Dyssekilde, Keis/Bichel antik, Bageriet på hovedgaden, kontorfællesskabet i Færgetetminalen etc. repræsenterer en anden vej og det ser ud til at virke. De, der vil fjerne vådbinderiet etc., vil gå en helt anden vej. Tro nu på udvikling nedefra. Den har vist, at den virker! Hvad skal Hundested med en udvikling baseret på turister fra et cruise skib? De kommer let - og forsvinder let. 


Gæst

#15

2016-04-22 15:50

Højhuse, og boligkomplekser, lejlighedder, er og bliver døden for havnen. Det er sket så mange steder før, og resultatet er hver eneste gang gået fra massere af mennesker på havnen til mennesketomt beton ghetto


Gæst

#16

2016-04-22 16:51

Hundested havn er unik. Der er fiskerihavn, der er lystbådehavn, der er overfartshavn til Rørvig, der er kunsthåndværkere, der er ovenatningsmuligheder lige på havnen, der er tog helt ud på havnen og masser af restaurante. At alt dette findes eet sted er unikt og må ikke ødelægges med virksomheder og huse, som blokerer for udsigt og miljø.

Gæst

#17

2016-04-22 17:34

Hundested er en landsby, den skal ikke have højhuse. Det er min mening om den sag!

Gæst

#18

2016-04-22 17:46

fordi det vil blive for højt byggeri - det er ok at bygge men ikke så højt.

Gæst

#19

2016-04-22 19:28

Det er da totalt idioti at planlægge at bygge noget så højt, lige midt i den smukke udsigt ud over fjorden!

Gæst

#20

2016-04-22 19:44

Jeg er hundesteder!

Gæst

#21

2016-04-22 21:07

Jeg syntes ikke et 7 etagers højhus hører sig hjemme på vores havn. Jeg har ikke noget imod nytækning eller at der skal bygges men at ødellæge miljøet og udsigten og straden for den sags skyld syntes jeg ikke hører sig hjemme i Hundested
Høeg
Gæst

#22

2016-04-22 22:01

Ønsker en helheds vurdering/ utredning af hele havne og by miljøet før der foretas en beslutning/avstemning af byens borgere.Så havn og by blir integrert som en helhet. Ikke stykkevis og usammenhengende.Et miljø for fremtiden som også tar hensyn til,byens historiske fortid.Hvilke kriteria skal ligge til grund for utviklingen,? Det bør der finnes enighet for før noget iverksettes.feks. Handelsstanden/butikker,flytende overgang mellem sentrum og havn,fremtidige erverv  (havne industri herunder fiske,motor, seilmager,båtbygging,restauranter, fergetrafik,og krysskibs  turisme,vandrerhjem, evt camping,bobiler pakering)  mange ting og ta hensyn til.....ikke sant  !!!


Gæst

#23

2016-04-23 07:11

Jeg elsker at komme på havnen i Hundested. Miljøet som det er idag er virkelig skønt

Gæst

#24

2016-04-23 08:47

Nej til høje huse på havnen

Gæst

#25

2016-04-23 10:09

Fordi en havn er en havn og ikke et boligområde.