Nej til højhus på Hundested Havn
Kontakt forfatteren af dette andragende
det gælder såvel i Halsnæs og Hillerød kommuner
Lad nu Hundested havn bevare den sidste rest af havnemiljø.
Som sommerhusejer i nærheden af Hundested kan jeg slet ikke se, at et højhus repræsenterer en udviklingsmodel for Hundested. Når jeg tænker på alle de imponerende ting, der er sket i de næsten 10 år, jeg er kommet i området/Hundested, så mener jeg, at det er noget helt andet, der skal til. Glasværksted, Egeværket, Dyssekilde, Keis/Bichel antik, Bageriet på hovedgaden, kontorfællesskabet i Færgetetminalen etc. repræsenterer en anden vej og det ser ud til at virke. De, der vil fjerne vådbinderiet etc., vil gå en helt anden vej. Tro nu på udvikling nedefra. Den har vist, at den virker! Hvad skal Hundested med en udvikling baseret på turister fra et cruise skib? De kommer let - og forsvinder let.
Højhuse, og boligkomplekser, lejlighedder, er og bliver døden for havnen. Det er sket så mange steder før, og resultatet er hver eneste gang gået fra massere af mennesker på havnen til mennesketomt beton ghetto
Ønsker en helheds vurdering/ utredning af hele havne og by miljøet før der foretas en beslutning/avstemning af byens borgere.Så havn og by blir integrert som en helhet. Ikke stykkevis og usammenhengende.Et miljø for fremtiden som også tar hensyn til,byens historiske fortid.Hvilke kriteria skal ligge til grund for utviklingen,? Det bør der finnes enighet for før noget iverksettes.feks. Handelsstanden/butikker,flytende overgang mellem sentrum og havn,fremtidige erverv (havne industri herunder fiske,motor, seilmager,båtbygging,restauranter, fergetrafik,og krysskibs turisme,vandrerhjem, evt camping,bobiler pakering) mange ting og ta hensyn til.....ikke sant !!!
| This discussion has been closed. |
Nedlæggelsen af legepladsen og værkstederne ovre ved havnen vil også tage hele charmen fra Hundested Havn. Turister kommer ikke for at opleve boligbyggeri med supermarked, men et autentisk miljø. Det har de sidste år jo været bevis på og det er så ejendommeligt, at havneledelse og borgmester ikke kan indse det...