Indsigelse af lokalplanforslag 607 vedr Jessens Mole 7-9

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Indsigelse af lokalplanforslag 607 vedr Jessens Mole 7-9.


Gæst

#1

2016-04-09 19:50

Fordi, dem der sidder i Svendborg kommune er ved at ødelægge både by og havn. Kig blot på den spanske trappe, hvor mange kan forcere dette bjerg?. Hvorfor er de gået med til at lave alle de forhindringer på vejnettet, når der er så mange huller i vejen som nok skal holde hastigheden nede. Se også vores fortove, særligt her i Sundhøj trænger til at blive lagt om.
Og sådan kan man desværre blive ved med at finde projekter der er meget mere trængte.
Men der bliver truffet beslutninger hen over hovedet på byens borgere, desværre.

Gæst

#2

2016-04-09 20:15

Der bør slet ikke bygges !

Gæst

#3

2016-04-09 21:05

For at bevare Svendborg havn

Gæst

#4

2016-04-10 14:39

Fordi Kommunen ændre på vilkår efter udbud

Gæst

#5

2016-04-10 15:56

Det har jeg gjort fordi jeg synes at byggeriet bliver ALT for højt og det skal være i røde sten. MVLH Jette Jensen

Gæst

#6

2016-04-11 18:25

Enig i protesten mod bygningens voldsomhed og ekskludering af andres udsigt

Gæst

#7

2016-04-13 11:18

Fordi jeg gerne ser Svendborg havn bevaret som en havn - også for fremtiden

Gæst

#8

2016-04-14 09:54

Fordi jeg er fra Svendborg og ikke ønsker den ødelagt og blev opfordret

Gæst

#9

2016-04-16 06:35

Det forekommer mig at forslaget (kravet om) til byggeri, højden, 'massiviteten' kan medføre en fuldstændig ødelæggelse af havnen, havnefronten.

Næsten på niveau med ødelæggelserne i gamle dage hvor landbruget fik lov til at besmykke havnene med smukke siloer.

Havneområdet bør i lighed med naturen, strande, være tilgængelig for alle, alllerbedst offentligt ejet og ikke brutalt privatiseret med triste konsekvenser.

Gæst

#10

2016-04-16 10:17

Pga.uduelige politikere.

Gæst

#11

2016-04-17 07:54

I ordentligheden og ærlighedens tjeneste

Gæst

#12

2016-04-17 13:29

De ødelægger vores dejlige by med store, grimme byggerier.

Gæst

#13

2016-04-24 16:37

- fordi Svendborg er ved at blive ødelagt - det nye der bygges kan slet ikke leve op til den kvalitet, der blev bygget fra 1930'erne til op mod 1980'erne og det er synd, der ses så meget discountbyggeri, der ikke passer sammen med de gamle huse

Gæst

#14

2016-04-25 09:29

Fordi jeg er sikker på, at det vil ende med, at det planlagte byggeri vil overstige alle de givne tilladelser hvad angår højder, og blive endnu mere bastant, ellers ville det være første gang, at dette ikke ville være tilfældet.

Gæst

#15

2016-04-25 16:27

Vi skal passe på det vi har, før det er for sent.


Gæst

#16

2016-04-30 07:23

For at bevare Havnen som en oase for byen, sejlere og turister, ikke plastre den til med høje huse

Gæst

#17

2016-04-30 17:56

vigtigt at smukke gamle svendborg ikke bliver ødelagt

Gæst

#18

2016-05-01 07:05

Ved offentligt udbud kan man naturligvis definere hvilke ting, der skal bydes på og dermed på hvilke betingelser. Hvis man som udbyder ændre væsentligt på betingelserne efter budafgivning, skal der ske nyt udbud
Her har kommunen valgt at ændre på væsentlige parametre til en køber og undladt at lave nyt udbud Det er guf for Tilsynsrådet , som der er klaget til .
Her tror jeg igen kommunen får et problem
Lokalplanen er så langt ude i hampen i forhold til udbud at det "råber til himlen" med 18 meters højde og andre underlige tiltag - Brun beton ( det brune punktum - på den grønne tråd )

Gæst

#19

2016-05-01 07:12

”Den Grønne tråd.”
Så er der igen afholdt møde i Svendborg kommunes kantine med henblik på information om Lokalplanforslag på Jessens Mole.
Der var ca. 80 fremmødt
Der var 80 modstandere af lokalplanforslaget mod en u- formet kolos, der lukker byen af for havnen og lukker Havnen af for byen
Vicborgmester Henrik Nielsen og Borgmesteren Lars Erik Hornemann talte varmt for projektet, om at lave en ca 18 m høj palisade foran Havnen
Der blev af kommunes arkitekt ( Niels ) gjort meget ud af, hvilke materialer der kunne bygges i og her blev det gjort helt klart at ydermure skal opføres i jordbrune farver – herunder brun beton og/ eller brun tegl.
Hele markedsføringen af det samlede projekt fra Krøyers Have ned til havnen er gået på ”At Binde By og Havn sammen” og sammenbindingen skulle ske gennem ”Den Grønne Tråd”
Mange folkelige ord hæfter sig ved Kommunens mange besynderlige tiltag.
Og hvis man starter på Centrumpladsen er der ingen tvivl om hvor ”Gylletanken” ligger
Når man så går ned ad Ramsherred ved Råhuset kommer man forbi en snørklet sti op til Kulturhuset. Her klæber navnet ”Alpe d'huez” sig til denne sti, som ingen handicappede bruger.
Videre forbi ”Schloss Ice Maskinen” eller ”Pisserenden” , der ved, vandrende, farver, plastik og røg, spiller op til Anne Hvides Gård
Torvet tør jeg slet ikke tale om – diagonallagte brosten, som fliser i et 70-er køkken. Glatte betonfliser, Elendig belysning og bænke som træstammer, der er helt ude af trit med Svendborgs historik
Og så op ad Møllergade mod det hul der nu er slået i husrækken, med forberedelse til ” Den Spanske Trappe” der skal forbinde by og Havn. Husk ikke at træde på hvert 4. trin -. Det bliver af glat beton!
Og så tilbage på sporet. Byggeriet på Jessens Mole skal bygges i jordbrune farver og ”Den Grønne Tråd” der starter ved ”Gylletanken” over ”Pisserenden” kunne let gå hen og ende ved Havnen i ”Det Brune Punktum”.
Selvfølgelig skal ”Den Grønne Tråd” ende i en grøn og bæredygtig A P Møllers´s Havnepark

Arkitekt Steen Skovmand

Gæst

#20

2016-05-01 07:27

Se på Nyborg gamle færgeareal. Er det det vi ønsker? Nej vel.

Gæst

#21

2016-05-01 10:37

At ødelægge havnefronten med et højt byggeri er tussedumt, der er alligevel ikke nogen der har råd til at købe .

Gæst

#22

2016-05-01 13:48

Politikere i Svendborg, kom nu lige ind i kampen og gør noget godt for den skønne by i stedet for at ødelægge den som I er så flot i gang med!