Giv børnene en kortere skoledag

Giv børnene en kortere skoledag / Beskeder / Ministerens svar / Kommentarer


Gæst

#1

2016-01-21 11:36

Et ubrugeligt ikke-svar som forventeligt fra de kanter.
Ministeren er del af et flertal, der i vanvittig hast gennemførte en reform af Folkeskoleloven.
Det er som om, man fører en udmattelseskrig mod kritikerne ved ikke at forholde sig til det overordnede i kritikken, men hele tiden sender ansvaret nedad i systemet,mig hvor landet det typisk? Hos den enkelte!
Så længe vi mødes med den holdning fra politikere og embedsmænd, vil Folkeskolen lige så stille dø en langsom, pinefuld død. Den fælles Folkeskole vil være historie indenfor få år. Til gavn for hvem?
Modstanden må opgraderes, så vi kan redde vore børn og lade dem blive undervist af veluddannede lærere i passende mængder af tid.

Gæst

#2

2016-01-21 12:30

Ellen Trane Nørby har ikke forstået, hvad underskriftindsamlingen dækker over.
Det handler ikke om, hvordan det gøres lokalt.
Mine børn i 0. Og 3. Klasse har en skoledag fra 8-14.
Lærerne må finde alternative løsninger i de sidste timer, da børnene ikke kan optage mere viden. Også selvom disse timer kan være vigtige fag.
Mine børn har ikke overskud til meget andet end lektier, når de kommer hjem. Og lektierne er svære at få lavet.
Nå, ja! Man får selvfølgelig lektier for, når man ikke når at lave det hele i lektiecafeen og oplæsning for forældrene er svært at gøre i lektiecafeen.
Desuden har jeg jo et medansvar for mine børns læring. Så jeg vil da gerne lave lektier med dem.

At børn er tilfredse med skolen nu, kan jo være en svær størrelse. De var jo også tilfredse med skolen før reformen. Og de kobler ikke det manglende overskud med de længere skoledage. Men det gør jeg som forælder, da det er eneste ændring.

Privatskolerne er ikke underlagt reformen som folkeskolen. Jeg ved, at nogle ikke har sat timeantallet op. Ellen Trane Nørby frygter at folkeskolen kvalitetsmæssigt ikke kan gamle op med privatskolerne og at folk derfor vælger privatskolerne til.
Det jeg oplever i øjeblikket er dog, at folk ender med at sende deres børn i privatskoler, for at slippe fra reformen.
Det er ok at indrømme, at man tog en forkert beslutning og lave det om.
Håbet er lysegrønt. Men jeg bliver ved at håbe for mine børns skyld.

Nu er vi nået halvvejs igennem min søns 0. Kl. Og han har ikke lært mere den min datter havde på samme tidspunkt.
Jeg var tilfreds med min datters læring dengang. Så mon ikke Ellen trane Nørby skulle se på kvaliteten af folkeskolerne lokalt uden at lovgive om længere skoledage. Når nu nogle skoler allerede inden reformen formåede at uddanne børnene.

Vh Anette
hej

#3 ubrugeligt svar..

2016-01-21 15:47

Latterligt ubrugeligt svar.

jimmy

#4

2016-01-25 15:45

Helt enig med kommentatorerne her!


Gæst

#5

2016-01-26 08:57

Hej.
Jeg synes det ville være yderst relevant at repræsentanter for 'særligt sensitive børn' også var repræsenteret i det kvalitetsforum som ministeren har oprettet. Selvom ministeren skriver, at hun har bedt kommunerne om at få styr på de steder, hvor det ikke fungerer, så kan repræsentanter for 'særligt sensitive børn', forklare hende, at problemet for ca. 20 % af børnene netop er de lange skoledage og altså ikke alene, hvordan de tilrettelægges. Dette synes jeg er væsentligt for hele debatten.
Mvh. Ulla Genboe