STOP LUKNINGEN af Det Kongelige Teater's Scenografiske Værksted


Gæst

#26

2016-01-03 07:26

Teater uden scenografi, fungerer vel ikke, dette skal så hentes udefra, og bliver vel ikke billigere ?

Gæst

#27

2016-01-06 08:29

Fordi der efterhånden ikke er plads til nogetsomhelst der ikke giver overskud men som blot er derfor at noget andet kan køre. Hvad skal man med et teater uden kulisser - uden teknik, uden snedker, maler, folk i kostumen - det er jo ikke et forsamlngshus der drives fra Kongens Nytorv - nok er nok.

Gæst

#28

2016-01-06 09:18

Uden dette store rum, vil der ikke være mulighed for at udfærdige og "forudse" scenografi til de store scener teatret har i så store dele.
M ed andre ord. Nedlæggelsen af dette rum vil skabe andre udgifter i fremtiden og i værste fald betyder at man må se sig om efter tilsvarende forhold og genetablere det tabte, hvilket i givet fald også vil blive en voldsom udgift.
Ønsker man ikke at imødekomme deudfordringer, som de store scener kalder på, vil man mindske kvaliteten af scenografierne. Endvidere vil det afstedkomme flere arbejdstimer at forsøge at kompensere for denne mangel.

Gæst

#29

2016-01-06 12:09

Kulturarv bør bevares

Gæst

#30

2016-01-11 15:26

Fordi jeg synes det er vandvittigt at lukke det scenografiske værksted.

Gæst

#31

2016-01-23 14:53

politikerne ska väk!

Gæst

#32

2016-02-13 07:56

Der er vigtigt at bevare vores egen evne til at skabe rammerne for kunst og kultur.

Gæst

#33

2016-02-20 14:22

Fordi jeg har arbejdet på malersalen i mange år, og kender værdien af teatermaleriets virkemidler. Det er en stor fejl at lukke malersalen, som gør mig sorgfuld og gal i skralden.
Håber med stor kraft, at beslutningen bliver kylet af helvede til.

Gæst

#34

2016-02-22 12:07

Jeg skrev under på denne underskriftindsamling fordi jeg har arbejdet på malersalen i 22,5 år som teatermaler. Jeg kender malersalen og dens værdi og den høje standard og krav for hvad en scene arbejder med. Både når det gælder de helt gamle teknikker og til nutidigt udtryk. Både inden for skulptur og maleri. Derfor virker det på mig som en total katastrofe at lukke malersalen, samt Det Kongelige Teaters Scenografiske Værksted. Jeg er sikker på hvis det gennemføres, vil det blive et meget stort afsavn og et uerstatteligt indgreb i det Kongelige Teaters chance for at vise forestillinger af enhver art i fremtiden. Dette tab vil være uerstatteligt, og vi mister samtidigt en historisk epoke på 250 års kunst og kultur. Jeg sender mange tanker til mine tidligere kollegaer, og kan forestille mig deres sorg over ikke kunne fortsætte de stolte traditioner på Teatret. Med de bedste hilsner for den rigtige løsning for at undgå teatret bliver et museum i stedet for et levende teater! Svend.