Underskriftindsamling - pengene følger barnet
Kontakt forfatteren af dette andragende
Re: Re: Re:
Har Karen, tak for støtten.
af ren interesse hvor har du de oplysninger fra (altså de præcise omkostninger?) vil nemlig gerne bruge det som argument for hvorfor det er så god en ide at pengene følger barnet :)
Re: Re: Re:
Æææh, Karen. Nu kan jeg godt nok regne ud, at vi kæmper for samme sag, men de tal du kommer med her passer vidst ikke. Det tilskud man kan få, hvis du ansætter en anden til at passe barnet her i Aarhus kommune er 6500+/- (kan ikke huske det eksakte tal), og jeg kan kun forestille mig, at den billigste nettoudgift kommunen har til en vuggestueplads (hvilket er den udgift, de tager udgangspunkt i, ift dette tilskud) er en smule lavere end 13000,-... Men der er stadigvæk tale om en besparelse for kommunen, og ja - i princippet er pengene "de samme", så jeg er også helt klart for tilskudsordningen... :)
Re: Re: Re: Re:
#27: Helene Klaris Svinth - Re: Re: Re:
Hej Helene
Jeg kan ikke linke den artikel jeg har læst, den hedder "Er der nogen hjemme" på Information. Tror den er skrevet af en forsker. Kan se i skal ned og argumenterer i morgen og er sikker på, at denne artikel vil hjælpe en del. Du kan også læse på kbh's kommunes hjemmeside om privat dagpleje, til sammenligning.
Jeg krydset fingre.
Karen
Fordi jeg lige nu står mit i et helvede af en dagplejeindkøring med min søn. Han er tydeligvis ikke klar til at blive passet ude i en alder af 11 måneder. Og jeg oplever en meget ulykkelig dreng, som er helt ude af balance. Det ville nok være bedre for både ham, dagplejemor og mig, hvis han blev er år ældre, før han skulle passes.
Og så skal man kunne dele det mellem forældrene! Som det er nu er jeg ret sikker på, at det kun er én forældre som kan få det i én sammenhængene periode, far og mor kan altså ikke tage et halvt år hver - det er ikke ligefrem ligestilling her i 2015.
Vi krydser fingre, for at det lykkedes....
| This discussion has been closed. |
Re: Re:
#21: Mads Bak Pedersen - Re:
Mads, jeg var lige for hurtig! Kan se mit respons skulle være til #13, beklager!