Underskriftindsamling - pengene følger barnet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Underskriftindsamling - pengene følger barnet .

Karen!

#26 Re: Re:

2015-10-13 09:08

#21: Mads Bak Pedersen - Re:  

 Mads, jeg var lige for hurtig! Kan se mit respons skulle være til #13, beklager! 

Helene Klaris Svinth

#27 Re: Re: Re:

2015-10-14 18:23

#25: Karen - Re: Re:  

 Har Karen, tak for støtten.

af ren interesse hvor har du de oplysninger fra (altså de præcise omkostninger?) vil nemlig gerne bruge det som argument for hvorfor det er så god en ide at pengene følger barnet :) 


Gæst

#28

2015-10-14 21:02

Fordi at institutioner er lavet for forældrenes skyld og er blevet pga samfundet. Jeg mener at man skal have valget og jeg tror på at man som forældre og ikke som "generelt" samfund, træffer det valg der er bedst for ens barn og barnets udvikling.
Therese Bach Eriksen
Gæst

#29 Re: Re: Re:

2015-10-16 17:16

#25: Karen - Re: Re:  

 Æææh, Karen. Nu kan jeg godt nok regne ud, at vi kæmper for samme sag, men de tal du kommer med her passer vidst ikke. Det tilskud man kan få, hvis du ansætter en anden til at passe barnet her i Aarhus kommune er 6500+/- (kan ikke huske det eksakte tal), og jeg kan kun forestille mig, at den billigste nettoudgift kommunen har til en vuggestueplads (hvilket er den udgift, de tager udgangspunkt i, ift dette tilskud) er en smule lavere end 13000,-... Men der er stadigvæk tale om en besparelse for kommunen, og ja - i princippet er pengene "de samme", så jeg er også helt klart for tilskudsordningen... :)


Gæst

#30

2015-10-17 16:46

Jeg var hjemmegående i 14 år, mor til 4 børn. Vi levede af min mands mellemindtægt. Havde det meget småt, men godt. Børnene blev ikke passer ude og i dag har de alle gode uddannelser og er i arbejde. Det vigtigste i børns liv er kærlighed og tryghed og at de får lov at være børn.

Gæst

#31

2015-10-20 18:41

Forældre i DK skal have lige vilkår for at kunne vælge at passe deres egne børn hjemme. Det er ikke rimeligt, at man ikke kan gøre det lige muligt for alle forældre at være hjemme hos egne børn, hvis det er det, man ønsker.

Gæst

#32

2015-10-22 20:21

Det gjorde jeg fordi det giver god mening for småbørnsforældre og børn og er samtidig et godt alternativ til at lette presset på de offentlige pasningsmuligheder.
Karen

#33 Re: Re: Re: Re:

2015-10-27 08:30

#27: Helene Klaris Svinth - Re: Re: Re:  

 Hej Helene

Jeg kan ikke linke den artikel jeg har læst, den hedder "Er der nogen hjemme" på Information. Tror den er skrevet af en forsker. Kan se i skal ned og argumenterer i morgen og er sikker på, at denne artikel vil hjælpe en del. Du kan også læse på kbh's kommunes hjemmeside om privat dagpleje, til sammenligning.

Jeg krydset fingre.

Karen


Gæst

#34

2015-10-27 14:33

Den mulighed vil vi også gerne have i Horsens kommune.

Gæst

#35

2015-10-29 13:18

Fordi jeg gerne selv vil have mulighed for at passe mit barn hjemme! :-)

Gæst

#36

2015-10-29 13:34

Fordi jeg lige nu står mit i et helvede af en dagplejeindkøring med min søn. Han er tydeligvis ikke klar til at blive passet ude i en alder af 11 måneder. Og jeg oplever en meget ulykkelig dreng, som er helt ude af balance. Det ville nok være bedre for både ham, dagplejemor og mig, hvis han blev er år ældre, før han skulle passes.


Gæst

#37

2015-10-29 13:50

Som psykolog med speciale i tilknytningsteori og mor til 3 kan jeg ikke komme uden om, at forskning og erfaring peger på, at børn under 2 år ikke har godt af at blive passet i institution. Hvis man vil læse mere, kan man med fordel finde litteratur af Susan Hart og neuroaffektiv udviklingspsykologi.

Gæst

#38

2015-10-29 14:28

Fordi det er urimeligt at der er forskel afhængig af hvilken kommune man bor i

Gæst

#39

2015-10-29 17:59

Jeg tror på at ved at værne om familielivet, bliver voksne såvel som børn mere harmoniske. Jeg kan ikke se nogen værdi i at børn i 6-8 måneders alderen tilbringer de fleste af deres vågne timer ved 'fremmede'. Jeg vil hellere selv være sammen med mit barn i døgnets gode timer også. Det bør være en mulighed for alle forældre, uanset kommunekoden.

Gæst

#40

2015-10-29 18:01

Fordi jeg ville ønske jeg kunne passe mit eget barn i stedet for at sende det i institution da jeg mener at forældrene er de personer det bedst kan varetage barnets tarv. Dette er dog ikke muligt da vi så ikke kan få økonomien til at hænge sammen.

Gæst

#41

2015-10-29 18:48

Selvfølgelig skal forældre have lov til at passe egne børn uden at blive økonomisk presset. ❤️

Gæst

#42

2015-10-29 19:37

Jeg vil egentlig gerne have tilføjet, at det også skal ændres, så man ikke kun kan få det i ét stræk; man burde kunne få fx 52 uger i alt min 8 uger pr gang eller sådan noget. Min egen historie er, at jeg har fået "pasning af eget barn" tilskud i 5 mdr, herefter flyttet til en anden kommune og startet i 6 mdrs. projektstilling, men den mindste trives rigtig dårligt med at blive passet ude, og derfor ville jeg gerne tage de sidste 7 mdr på "pasning af eget barn" når min projektstilling udløber. Men det må jeg ikke! Så jeg har valget mellem at tjene 0,- og have min datter hjemme eller afleverer et barn som bare ikke trives med det.

Gæst

#43

2015-10-29 19:44

Og så skal man kunne dele det mellem forældrene! Som det er nu er jeg ret sikker på, at det kun er én forældre som kan få det i én sammenhængene periode, far og mor kan altså ikke tage et halvt år hver - det er ikke ligefrem ligestilling her i 2015.


Gæst

#44

2015-10-29 20:14

Fordi der selvfølgelig ikke skal være forskel på sådan en mulighed afhængigt af hvor man bor i vores land. Tilskuddet burde være lige stort i alle kommuner og i længere tid end 1 år. Det vil give familien en roligere hverdag, mindre stress for både børn og voksne, måske endda flere børn og sågar måske også færre skilsmisser, der jo også er dyrt for samfundet. Danske børn fortjener en blid start på livet, det er godt givet ud, det er trods alt dem der skal køre hjulet videre når andre ikke kan mere og det vil de være bedre rustet til med en fantastisk start på livet ❤️

Gæst

#45

2015-10-29 20:29

Jeg vil meget gerne selv gå hjemme med min lille baby

Gæst

#46

2015-10-30 05:48

Skrevet under og delt.
Vi krydser fingre, for at det lykkedes....

Gæst

#47

2015-10-30 10:49

jeg synes det er rimeligt at pengene følger børnene

Gæst

#48

2015-10-30 12:31

Fordi jeg mener at det er sund fornuft at lade små menneskebørn blive hjemme hos deres forældre. Alle tilknytningsteorier peger på at det er gambling at adskille små børn fra mor og komme dem i vuggestuer. Børn fra 0-2 år mindst skal have lov til at blive hjemme i trygge rammer.

Gæst

#49

2015-10-30 19:53

Fint at pengene følger barnet! Men forstår ikke at det ikke er lov til at arbejde lidt ved siden af at passe sit eget barn... det er jo ikke ret meget man får, og derfor er det mange der desværre ikke kan benytte sig af tilbudet. Om man kunde tjene en lille smule ved siden af, ville det være super... (Norge har gode erfaringer med dette)

Gæst

#50

2015-10-30 22:36

Denne løsning er den eneste retfærdige og rigtige. Den vil nedsætte stress niveauet hos småbørnsfamilier og forebygge psykiske lidelser senere i livet.