Bevar 10. klasse på Auning Skole

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar 10. klasse på Auning Skole.

Gæst

2015-09-16 11:15

Fordi jeg gerne vil i 10

Gæst

2015-09-16 13:27

Fordi det er vigtigt, at bevare det her ude!!!
Alting skal ikke være i Grenå!!!
For os som bor her ude, er Grenå udkants Danmark!!!
Vi har ikke noget at komme til Grenå efter!!!
Vores unge mennesker, skal ikke køre 1½ time med rutebil hver vej, for at komme i skole i Grenå!!!

Gæst

2015-09-16 14:47

Fordi Auning har brug for 10.ende klasse og det har eleverne også.

Gæst

2015-09-16 15:40

Fordi det er vanvid at fortsætte hensynsløse besparelser i Norddjurs.
Og forsøge at centralisere alt i Grenå, så resten af Norddjurs langsomt dør.
Gør nu noget for udkantsdanmark i stedet !
Man får mere og mere lyst til at flytte væk fra Norddjurs.

Gæst

2015-09-16 19:23

Grenå.... Hvordan skal eleverne komme derud, når busserne ikke passer med ringetiderne? Folk der kommer lidt uden for Ørsted - byen der ikke ville dø, har allerede ca 1 times transport hver vej, bare for at komme i skole i Auning.
Mange vil vælge 10 klasse fra, hvis de skal bruge omkring 3 timers offentlig transport hver dag. Og på sigt vil mange dropper ud af de mange forskellige uddannelser, fordi de ikke er moden nok til det, de kræver.

Gæst

2015-09-17 09:34

det er skørt at lukke et undervisningstilbud i en by, der ikke mangler elever, fordi andre byer gør, bevar tilbuddet i Auning, og lad evt. elever fra Grenå eller andre steder komme til Auning.

Gæst

2015-09-17 11:06

Vores børn ender med at skulle til Hornslet eller Aarhus for at gå i skole - den udvikling med at centralisere går hårdt ud over de mindre byer i landet!

Gæst

#8 Min tid

2015-09-17 14:57

Jeg kan huske da jeg gik i 10. Jo vidst, jeg vidste med mig selv rent fagligt havde jeg ikke brug for det inden gymnasiet, men hold nu op det var godt for min modenhed at komme i den ekstra plus det jeg fik lavet nye bånd og fik lavede svagere bånd stærkere, fordi vi havde tiden i friluftsliv (skoleåret 10-11) til at 'bonde'. 

Kan det virkelig passe, at Aunings ungdomsbefolkning ikke engang kan tage deres 10. Klasses eksamen i deres egen by.

Det synes jeg måske er en kæmpe fejl, jeg ville da ikke, hvis det var mig der stod i den situation, bruge 1 og 30 min hver vej hver dag,  når en bus til gymnasiet i Randers tager 20 minutter.

Mig det virker da også meget sundt at sende ikke forberedte unge i gymnasiet eller på teknisk når de ikke selv føler sig klar helt enig

Gæst

2015-09-20 19:32

Fordi det er fuldstændig uacceptabelt, ulogisk og irrationelt, at nedlægge muligheden for 10. klasse i den vestlige del af Norddjurs kommune. Forstår ikke politikernes valg af den fysiske placering. Er bekymret for unge fra oplandet, som sansynligvis har måttet skifte skole efter 7. klasse, hvorefter de igen skal skifte, hvis de har behov for et ekstra år i folkeskolen.