Bevar Byoasen som bemandet legeplads

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Byoasen som bemandet legeplads.


Gæst

#26

2015-09-16 11:03

Fordi, nu må det være nok.Med at pengene skal bestemme alt.

Gæst

#27

2015-09-16 11:05

Fordi jeg på mine daglige ture med hunden ser, hvor stor glæde børn i alle aldre har af dyrene og legepladsen.

Gæst

#28 Kortsigtet

2015-09-16 11:15

Københavns administrerende direktør Mikkel Hemmingsen peger i det nyeste nummer af 'Danske Kommuner' i artiklen 'Vi skal også satse på fyrtårnet' meget præcist på, hvorfor det er en dårlig ide:

 

"Men hvis man tager Nørrebro og Bispebjerg, som begge er mere folkerige end mange kommuner i provinsen og siger, at det er kommuner, så ville de være landets fattigste, fattigere end Langeland og Lolland målt på borgernes indkomst. Og når man ser på de mange tusinde, der flytter ind i København, så er det i høj grad studerende med en indkomst på under 200.000 kroner årligt. Når de får uddannelse og stifter familie, flytter en del ud af kommunen igen."


Gæst

#29

2015-09-16 11:15

Har sjældent set mit barnebarn så glad og stolt som da vi var på besøg i haverne! Glæden ved at få noget til at gro ☀️

Gæst

#30

2015-09-16 11:18

Kære alle

Gode kommentarer og jeg vil blot opfordre til at møde op til Sommerfesten i ByOasen på Lørdag og vise støtte til projektet.

Programmet er:
  • Smagsprøver af højbedsgruppens afgrøder (kl.13)
  • Æblemosteri og smag vores honning af egen avl (kl.13)
  • Dansetelt med børne-cd'er og Niels der spiller på harmonika.
  • Bål med Lykkes urtete og saft (kl.13.30)
  • Hønseskidningskonkurrence med præmier (kl. 14.30 og igen 15.30)
  • Stjerneløb for børn og barnlige sjæle (foregår løbende)
  • Fælleslege med Michael "Flittige bier", tovtrækning, hesteskokast mm.(hele dagen)

Vh

Anders Jensen

Miljøpunkt Nørrebro


Gæst

#31

2015-09-16 11:56

Fordi os der bor på Nørrebro bruger buoasen meget med vores børn. Der er ikke mange steder i en by, hvor der både er plads til dyr, børn og legeplads på et sted.

Gæst

#32

2015-09-16 12:14

Mig og min datter på fem år besøger byoasen mindst en gang om ugen , og det er så dejligt at der er folk Til sted hvis man nu vil spøge om noget eller hvis barnet har lyst til at ære en kanin

Gæst

#33

2015-09-16 12:16

Et fuldstændigt unikt tilbud, som underholder både de ældre fra plejehjemmet og mange, mange børn i alle aldre og med vidt forskellige baggrunde.
Jeg er så stolt over at bo i byen og alligevel kunne tilbyde mit barn det bedste fra landet.
Det er et at de mest velfungerende fritidstilbud på Nørrebro. Hvorfor lukke noget, som er en succes?

Gæst

#34

2015-09-16 12:34

Kommer dagligt i Byoasen med mine 3 børnebørn.

Gæst

#35

2015-09-16 12:50

Jeg bor lige overfor, og ønsker at mine og alle andres børn fortsat skal kunne klappe geder og holde høns osv. Vigtigt at de får muligheden for at møde dyr midt i storbyen!

Gæst

#36

2015-09-16 12:57

Hvordan kan man prioriterer en bænk til 1.000.000,- der ikke virker.. kontra en byoase der bliver Brugt, hver dag, af gamle, unge, børnefamilier, senile, hundeejere, tourister etc.

Jeg har Hund, jeg har en dejlig lille pige.. og vi Bruger ByOasen Hver dag, hvis den lukker vender stofmisbrugere, stjålne knallerter, salg af stoffer og andet ubehageligt tilbage til den nedlagte park.. velbekommen


Gæst

#37

2015-09-16 13:17

Mine børnebørn og jeg er ofte i Byoasen og glæder os hver gang vi går derhen.
Derfor bevar Byoasen som bemandet legeplads til gavn for os alle.
TAK

Gæst

#38

2015-09-16 13:19

Som glad bruger af byoasen synes jeg det er et stort stort tab. Byoasen er et af de få åndehuller på et ellers meget tæt bebygget Nørrebro og er samlingssted for børnefamilier, hundefamilier,gamle og unge og samtidigt et læringsrum for børn mht til dyr. Der holdes særlige arrangementer med henblik på natur oplevelser, mad, dyrehold, kreativitet og leg.
Det er et stort tab hvis byoasen skal spares væk.

Gæst

#39

2015-09-16 13:38

ByOasen er en af grundene til at vi som børnefamilie nyder at bo på Nørrebro. Det er en af de få steder hvor alle aldre mødes. De helt små vuggestue børn for at klappe dyrene, deres forældre, de unge fra gymnasiet og de ældre der bor der. Det er så fint og sjældent og det vil være et kæmpe tab for Nørrebros beboere hvis Oasen forsvinder.

Gæst

#40

2015-09-16 13:45

Som snarligt færdiguddannet pædagog ved jeg hvor vigtig Byoasen er for nærmiljøet og de børnefamilier og mennesker der bruger den. Selv brugte jeg den til mit projekt i en nærliggende børnehave. Det var utroligt at kunne give bybørnene nogle erfaringer med dyr og de fik rigtig meget med sig - både læringsmæssigt og ift. En udvikling af deres selvforståelse som individer. Byoasen er vigtig at bevare!

Gæst

#41

2015-09-16 13:48

Min familie bruger den ofte. Jeg synes det er fantastisk at vi på Nørrebro har mulighed for at vise og snakke med vores børn om dyr og naturen.

Gæst

#42

2015-09-16 13:54

Jeg skrev under fordi min datter elsker by oasen med dyrene i hønsegården og vi har tilbragt mange gode stunder der, det er et sted mange børn er rigtig glade for at komme og nusse med marsvin etc... Det skal da selvfølgelig bevares!

Gæst

#43

2015-09-16 13:55

Jeg har ofte brugt legepladsen i de gamles by og ville være ked af at miste den.

Gæst

#44

2015-09-16 14:10

Det må være en fejl. Det er jo ikke kun børnene, der har glæde af det. De Gamles By ligger der. Mange beboerens liv bliver bedre, når de kan komme og se dyrene. Der bor mange demente der. Kan I huske, at I lovede, at det område skulle styrkes? Der er ikke meget, der slår levende dyr i livskvalitet.
josephine Nørring
Gæst

#45

2015-09-16 14:25

Byoasen er et symbol på, hvad der gør København til en by, som favner alle aldre og alle sociale lag. I byoasen mødes mennesker med dyr, gamle med unge, danskere med fremmede og det gør den til hjertet af vores kvarter. Mette, Josephine og Michael er kendt af børnene i området, og udover deres fantastiske vedholdenhed og kreativitet mht arrangementer og aktiviteter for Byoasens gæster, så er de kærlige, pædagogiske og sociale og vigtige personer for vores børn, som vi trygt kan overlade til dem en hel eftermiddag, hvis det skulle være.

Tænk jer godt om i kommunen! Byoasen er et helt særligt sted! Intet ville på samme måde kunne forene kvarteret. Det er en stolthed for os i kvarteret, og attraktivt for både turister og borgere fra Københavnsområdet


Gæst

#46

2015-09-16 14:27

Fordi det er et enestående sted for både voksne og børn

Gæst

#47

2015-09-16 14:31

Byoasen er et frirum midt i et pulserende byliv. Jeg er der med mine børn flere gange om ugen. Derfor min underskrift. Kan slet ikke forstå, at det overvejes at lukke ned for sådan et fantastisk sted.

Gæst

#48

2015-09-16 14:45

Kender dette lille paradis hvor jeg sammen med børnebørn nyder livet

Gæst

#49

2015-09-16 14:50

Fordi byoasen skal bevares. Min familie er brugere af dette dejlige sted.

Gæst

#50

2015-09-16 14:53

Det vil være en katastrofe at lukke Byoasen. Det er det mest fantastiske og hyggelige sted for børn og også for deres forældre. Der burde i stedet være mange flere af den slags steder.