Bevar Byoasen som bemandet legeplads

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Byoasen som bemandet legeplads.


Gæst

#1

2015-09-16 07:38

Et grønt åndehul

Gæst

#2

2015-09-16 08:05

Fordi den byoase er genial for os med børn. Vores datter ELSKER at besøge dyrene og det er et fristed som dette, der gør det fedt at bo i byen!

Gæst

#3

2015-09-16 08:18

Byoasen er en perle, og lever til fulde op til sit smukke navn. --- Et vidunderligt sted for store og små <3

Gæst

#4

2015-09-16 08:19

Byoasen er en oase i byen som både børn og voksne har brug for. Byoasen er et meget brugt sted og hver eneste dag er der rigtig mange børn og voksne der benytter Byoasen og besøger dyrene. Det vil være en fejl at lukke Byoasen. Jeg er klar over at det er en prioritering, men der vil jeg foreslå, at man ikke lade nedskæringer gå ud over børnene.

Gæst

#5

2015-09-16 08:22

Det vil være et tab at lukke ned for et unik tilbud som giver så meget værdi. Det er ægte kvalitet at have dyr midt i byen og aktiviteter der knytter børn til naturen og deres lokalmiljø. Det er der brug for - og især på Nørrebro hvor vi bor tæt og der er alt for lidt grønt per indbygger.

Gæst

#6

2015-09-16 08:37

Da jeg arbejder på plejehjemmet ved siden af og altid går ture deromkring
Med borgerne

Gæst

#7

2015-09-16 08:38

Det er bestemt ikke mange offentlige grønne åndehuller vores børn har på Nørrebro. Så lad nu dette skønne lille fristed leve!

Gæst

#8

2015-09-16 08:53

Min datter og jeg bruger stedet hver dag og er meget, meget glade for det. Der skabes nye venskaber blandt børnene, når de arbejder i hønsegården og klapper gederne. De føler ansvar for dyrene. Dyrene er blevet de kæledyr, som vi i de små lejligheder i området, ikke har mulighed for at have.
MD

#9 Brug sociale medier

2015-09-16 08:54

Jeg foreslår, at vi der bruger Byoasen lægger billeder op på sociale medier (Facebook, Twitter og Instagram), der viser hvor glade vi er for Byoasen. Brug gerne #BevarByoasen. På Twitter kan man også inkludere: Frank Jensen: @FrankJensenKBH   Morten Kabell: @mortenkabell KK: @koebenhavner  #voreskbh 


Gæst

#10

2015-09-16 08:59

Jeg har underskrevet fordi at min datter og mange andre børn i området nyder godt af og elsker at komme hos kaninerne, hønsene og gederne.
Vi elsker at komme der, min datter lyser altid op så snart vi fortæller at vi skal over til gederne. Vi ville blive rigtig kede af det lukker..
Lisbet Vestergaard Marek
Underskriftindsamleren

#11 Re: Brug sociale medier

2015-09-16 09:00

#9: MD - Brug sociale medier 

 Rigtig godt tænkt!

MD

#12 Re: Re: Brug sociale medier

2015-09-16 09:07

#11: Lisbet Vestergaard Marek - Re: Brug sociale medier 

 Kan du sætte noget tekst om det ind i selve underskriftindsamlingen? Tak fordi du har gjort opmærksom på det. 


Gæst

#13

2015-09-16 09:13

Det betyder utroligt meget for mine børnebørn, at de kan opleve dyr der har det godt - og midt i København hvor de bor. Sopikke sådanne positive og livsbekræftende muligheder !!!

Gæst

#14

2015-09-16 09:13

Vi bruger denne legeplads hver dag. Vi har en morgen rutine hvor vi siger godmorgen til hønsene, kaninerne og gederne. Når vores barn bliver hentning benytter vi os af svævebanen, besøger dyrene og snakker med medarbejderne i byoasen.
Det vil være meget ærgeligt og beklageligt hvis bemandingen af legepladsen ikke vil fortsætte, da de gør et stort stykke arbejde for lokalmiljøet og lærer børnene om dyr og håndtering af disse.

Gæst

#15

2015-09-16 09:18

Kære politikere.

Hvordan kan det ske at Byoasen på Nørrebro skal lukke?
Det er slet ikke til at forstå!
Hvis I aldrig har været der, skulle I prøve at tage forbi. Se alle de forskellige mennesker der bruger byoasen, mærke stemningen, klappe dyrene og bare nyde roen.
Her på Nørrebro har vi desværre ikke så mange steder hvor vi kan finde ro, klappe dyr, lege i græsset, lære om dyrelivet og bare mødes ung som gammel. Men byoasen er sådan et sted og nu skal det lukkes.
Jeg tror I må have lavet en fejl. Måske overset hvad byoasen virkelig betyder for os i området?
Mine to piger og jeg bruger ofte byoasen. Vi tager tit forbi på vejen hjem fra en travl dag. Vi finder ro og nyder dyrene. Jeg ved at min ene datters børnehave tit besøger byoasen og hilser på dyrene. De tager madpakker med og nyder denne grønne oase på Nørrebro. Ligeledes henter jeg også tit min store datter der. Hun besøger stedet med sit fritidshjem og når vi så kommer for at hente hende, lyder beskeden "hun er ovre hos gederne"
Kære, kære politikere.
I må ikke lukke byoasen. Det er et vigtigt sted for Nørrebro. Vores børn lærer om dyrene og de ældre på plejehjemmene i området nyder livet der. Familierne samles om forskellige arrangementer og det er her vi kan samle kræfter et endnu en travl hverdag.

Mange hilsner fra
Anja Hansen og børn

Lisbet Vestergaard Marek
Underskriftindsamleren

#16 Send det i en mail til Frank Jensen: overborgmesteren

2015-09-16 09:30

#15: -  

 Send din gode opsang til Frank Jensen på: Overborgmesteren@kk.dk og bed gerne dine børns institution om at dele underskriftsindsamlingen med forældrene.


Gæst

#17

2015-09-16 09:37

Folk bosat på Nørrebro har det mindste antal kvadratmeter grønne arealer pr. person på landsplan. Nu vil Købehavns kommune nedlægge et attraktivt tilbud til bydelens beboere, der i forvejen ikke har mange muligheder for at komme ud i naturen.

Gæst

#18 Dårlig ide

2015-09-16 09:51

Ca. sådan her jeg har det


Gæst

#19

2015-09-16 10:17

Syntes der bør være mange flere steder som dette i københavn. Grøn by!

Gæst

#20

2015-09-16 10:31

Dyr og planter er en vigtig del i et barns liv for at blive et god menneske. Og der er nok af beton på Nørrebro så hvorfor bruge penge på mere i stedet for Byoasen?

Gæst

#21

2015-09-16 10:34

Fordi det er mit og min datters yndlingssted på Nørrebro!

Gæst

#22

2015-09-16 10:41

Byoasen er en perle vi må værne om - og have flere af!

Gæst

#23

2015-09-16 10:43

Kommunen skal stoppe helt med at omtænke det område. By-Oasen er et magisk stykke af København, en ro der næsten ikke er til at finde i byen længere.

Gæst

#24

2015-09-16 10:43

Et fantastisk hyggeligt afbræk i storbylivet, som børn og voksne sammen kan opleve, skal da bevares.

Gæst

#25

2015-09-16 10:43

Fordi byoasen er et fantastisk sted på Nørrebro, og det eneste sted for vores børn at fodre levende dyr.